Husdjur och barn.


Publicerat den: 2010-11-14 [18:08:16]





Jag har tänk på det här med husdjur och småbarn.
Våran Nemo kommer att vara hemma när vi kommer hem med Smulan från BB.
Hon ska få ligga på golvet och han ska få bekanta sig med henne redan från start. Vi får inte förglömma att Nemo med största sannolikhet vetat om henne redan innan vi själva visste.
Nemo är inte BARA en hund utan en del av våran familj och vi skulle för allt i världen INTE byta bort honom eller lämna honom till någon annan bara för att vi fått barn. Jag tycker att det är fuktansvärt när folk lämnar bort sina fyrfotade vänner när familjen utökas. Man är ju medveten om att det är ett levande djur och att denna kommer att finnas i familjen under många år.
Jag förstår om det finns en ordentlig anledning till att fatta ett sådant svårt beslut, det ska ni veta.
Självklart utgår vi från att A inte utvecklar någon allergi mot päls men vi hoppas att hennes tidiga bekantskap med djur kan skona henne ifrån detta. Återstår att se...

Nemo har blivit involverat redan från början.
Jag tror nog att han gått tillbaka till valpstadiet en aning eftersom han ofta ligger nära nära mig och magen och har blivit väldigt mammig.
Han kommer att vara en stor del av A´s liv
och kommer även vara involverad i henne precis som den familjmedlem han är.
A kommer att uppfostras till att visa denna vovve respekt och även respektera hans ät/sovplats.
Har vi tur så älskar hon bollar precis som våran Nemo :)
Jag tror nog allt att de kan komma att bli riktiga vänner.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det kommer nog gå toppen :) kanske är Nemo lite avundsjuk i början, men det går säkert om :)



Kramar

2010-11-14 @ 19:11:58
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Saannis - 2barnsmamma inom 1år

Jag var också orolig ibörjan hur det skulle bli med vår katt och Elisabeth. Men han bryr sig inte så värst mycket om henne så länge han också får uppmärksamhet ;) Det vi gjorde undertiden som jag låg på BB var att sätta på Elisabeth kläder som vi hade med oss och lät maken ta hem dem till katten så att han skulle få känna igen den nya doften innan vi kom hem. Sen är det självklart viktigt att inte pusha på djuren utan att låta dem bekanta sig med det nya livet när de själva är redo.



Men jag tror inte det kommer bli några problem för er :)



sv; Det som är tråkigaste i vårt fall ang inlägget jag skrev är att både Elisabeth och min make har blivit drabbad i och med att det är blodsband. Hela hans släkt är rent utsagt för jävliga. Smutskastar, snackar skit och sedan visa fint utåt. ALLA försöker göra allt för att sätta oss på barbacke. Hur sjuk är man inte då? Och sedan påstå att min graviditet är simulering och att foglossning minsann inte kan vara jobbigt (ingen av dem har haft det). Skumma människor.

2010-11-14 @ 19:32:56
URL: http://www.metrobloggen.se/saanniscarlos3
Postat av: Sanne - mamma till lykke

Du har såååå sant! Skulle aldrig göra nått sådant. Har själv åtta katter, en av dom älskar Lykke. Skyddar, vill kika, nosa och kela.. det gillar jag. Dom andra är mest rädda för allt prat och skrik..

Jag är uppvuxen med katter och har inte utvecklat nån allergi och finns pälsdjur med från början brukar det hålla sig borta också. Hoppas det gör det hos er också, det tror jag. kram på er!

2010-11-14 @ 23:52:53
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag tror det är viktigt för barn att vara nära/lära känna djur :)

2010-11-15 @ 07:54:33
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Martina

Hunden är människans bästa vän och det stämmer verkligen. En hund förstår eller de flesta djur förstår mer än vad man själv förstår och de finns där jämt som en tröst. Förstår inte heller folk som ger bort sina djur när familjen utökar om inte djuret visar på agrission.



hihi jo M är nog allt en stolt far:)



Hoppas allt är bra med dig denna dag och att bm besöket går bra

kram

2010-11-15 @ 08:43:45
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Sanne - mamma till lykke

nej ellerhur.. jag kollade ipadressen som går till sthlm så det är någon släkting som lagt sig i. Nån från hans sida jag inte ens träffat. sååå tråkigt. kram på er :)

2010-11-15 @ 11:55:12
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: 19åriga Fru Sofia - Nu även mamma

håller helt med dig! Lady (och kissarna) är vår familj och jag skulle aldrig sätta dom åt sidan. Jag ser till så att Lady får motion ordentligt trots att vi har barn. Och att hon fick det när jag var gravid, för hon har inte valt detta utan det är vi. Därför ska hon inte drabbas av det. *



2010-11-15 @ 12:59:13
URL: http://frusofia.blogg.se/
Postat av: 19åriga Fru Sofia - Nu även mamma

och vi har alltid haft Lady nära hos sen Cornelia kom också. Hon är med när vi byter blöja, matar, busar i sängen. ÖVERALLT. Och hon har aldrig visat tendenser till avundsjuka alls. Och Cornelia älskar Lady, hon kiknar av skratt så fort hon ser henne.. =)

2010-11-15 @ 13:00:10
URL: http://frusofia.blogg.se/
Postat av: Karin

Du skriver så fint om er hund. Det kommer säkert att gå bra med honom och babyn för han vet att han är älskad av er.

2010-11-15 @ 13:23:31
Postat av: Nathalia

Å vännen det är klart att A kommer att älska hunden.

Skriver längre i helgen,har ej glömt dig.

Kram!

2010-11-15 @ 19:58:55
Postat av: Natalie

Åh jag är kär i eran lilla hund. Var kan man hitta en likadan??? Har aldrig sett en chihuahua som är så lik lassie :D Kram

2010-11-15 @ 20:43:15
URL: http://lovefromgib.com
Postat av: teddy

Karin: Tack tack vad gullig du är som tycker så :) Han är sååå älskad att jag inte kan beskriva det i ord. Vi tror och hoppas att allt kommer att gå fint med dottern och vovven också.

kram på dig

2010-11-15 @ 21:11:26
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Åh hej vännen! Tack så jättemycket för gratulationerna till våran lilla guldklimp! Vilken häftig upplevelse vi varit med om, förstår precis varför du valde de yrket! Allt gick jättebra och vi är så nöjda med förlossningen, kommer en förlossningsberättelse senare när jag får tid att knåpa ihop =) Många kramar

2010-11-16 @ 10:03:09
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Sophie

Vad fint!! Klart att Nemo ska vara med han blir ju storebror el. nån slags farbror! ;)



Tror att det är rätt vanligt att folk lämnar ifrån sig hundar när de får barn.. Det är synd för dem alla! :(



Bra skrivet!

2010-11-16 @ 10:44:35
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin