Tema tre- Mina föräldrar.


Publicerat den: 2010-11-25 [11:20:22]





Presentation av mina små päron blir det idag. Mina älskade föräldrar.

Min vackra mamma heter Mariana och fina pappa heter Georg.
De träffades 1981 när mamma var på väg till en dejt med en annan snubbe.
Istället sprang hon på sin killkompis som hade sin kompis med sig. Denna kompisen var just min pappa.
Hon dumpade sin dejt och på den vägen är det.

Pappa var sjöman på den tiden.
Och mamma jobbade som hamnens konstnär.
Hon är verkligen en fena på att måla.
Vi har fina ikoner hemma som hon har gjort.
Jag själv kan inte ens rita ett streck.

Två år efter deras bröllop kom jag till världen.
Pappa var då ute till havs och fick träffa mig först efter 40 dagar.
Mamma hade då allt skickat telegram där det stod att de hade fått en dotter.
Pappa och hela besättningen hade skålat som tusan och alla hade gratulerat till SONEN.
Men far min - han kom minsann ihåg att det allt blev en tjej och rättade dessa vilda sjömän :)

Till Sverige kom de 1989. När kommunisterna släppte vårat land ifrån sina små klor.
Sedan dess är vi bosatta här.

Ord som beskriver min mamma:
Otroligt envis - på gott och ont. Jag har ärvt det efter henne.
Generös med kärlek och presenter.
Otroligt kreativ och händig.
Kommer oftast med goda råd och är en riktig medlare mellan oss alla.
Snällaste, finaste och vackraste mamman i världen.

Ord som beskriver min pappa:
En riktig klippa när det kommer till tragedier i livet. Pappa kan man prata med om allt.
Rapp i käften. Säger ofast vad han tycker med en klang av humor :)
Rättvis och generös med tid.
Humor så det rycker om det. Vi är som små barn när vi träffas och skrattar så vi kissar på oss.
Snällaste, finaste och vackraste pappan i världen.


De är varandras motsatser men kompletterar varandra precis som två äkta hälft bör göra.
Jag är så otroligt glad och tacksam för allt de gjort för mig och för den jag blivit.
Jag har genom livet fått vara ensambarn men oj vilken disciplin det varit hemma.
Idag är jag tacksam för det.
Det går inte en dag som vi inte hörs av på något vis.


Kommentarer
Postat av: CAROFLINA.SE ♥ ♥ ♥

Sv: Hahaaa, nej då kanske Smulan inte är ett bra namn. Ni får gardera er. Smulan le Grosse Nilsson eller nått?



2010-11-25 @ 12:43:57
URL: http://caroflina.se
Postat av: Mamma till William

God eftermiddag fina du.Om du en dag skulle tröttna på barnmorska så får du satsa på bli skribent som skriver i tidningar eller nätet för du är så duktig med skrivande och det går direkt in i hjärtat.

Så fint skrivet om dina föräldrar..Din mamma är kopia av min svärmor ,lika vackra.Ha en skön dag söta.kam kram

2010-11-25 @ 13:22:53
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Sophie

Fint skrivet om Päronen ;)

Våra pappor verkar vara av samma sort..:)

Min är oxå en skojare men man kan ändå prata

om allt som behövs..



Den läkaren var helt koko!!

Av en annan värld (1950)...



Men men... jag är van att det tjatas om

barn;) Och nu mår jag jättebra!! Och ännu

bättre kommer jag att må i värmen, bra för

mina leder(har problem med nacke,rygg,arm)..



Trevlig Torsdag!!

2010-11-25 @ 13:27:46
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej gumman!

hihi kul att hela besättningen hade skålat på att de blev en son fast de blev en tös:) du skriver så bra vännen:) låter som härliga föräldrar du har och kul med en mamma som är konstnär:)



vist är de skoj att pyssla ska själv göra de i dagarna här julklappar:) ska måla på glas med Cornelia:) sen får vi se vad de mer blir för kul:)

hemma gjorda julklappar är bra saker;)



Hoppas allt är bra med dig annars denna dag

kram

2010-11-25 @ 14:56:40
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Filmskribenten

Fint inlägg :) Titta in min blogg, skriver om filmer, handlingen osv :) Lägger upp nya filmer varje dag // Filmfantasten

2010-11-25 @ 15:01:55
URL: http://filmskribenten.blogg.se/
Postat av: Mimmii

fin blogg :D skulle bli sjukt glad om du ville lägga en röst på denna länk, http://www.minoutfit.se/outfit.php?id=73882 :)

2010-11-25 @ 17:52:03
URL: http://justblush.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej hej! åå vad fint skrivet om dina föräldrar.. Måste vara otroligt skönt att ha två föräldrar som är nära och som du kan prata med!

Önskar jag haft det som du..<3

Jag har ju inte bloggat på länge kanske du sätt ngn gång, men nu ska jag ta tag i det, och ska skriva om min resa, har nu börjat i terapi och ska bearbeta den misshandel som jag utsatts för som barn, vara gärna med och följ min resa som jag redan påbörjat inom mig men ska nu börja skriva i bloggen om den resan..



Så spännande att det snart närmar sig förlossning för dig..<3<3<3<3

Ta hand om dig och bebis i magen! STOR KRAM

2010-11-25 @ 19:45:17
URL: http://lindalewander.blogg.se/
Postat av: fine

vilka mysiga föräldrar, och de har verkligen format dig till en bra person med sunda värderingar och huvudet på skaft och en vass tunga!



Jo, hon har "inverterade spenar" - alltså tuttarna går inåt. Svårt att hålla rena, om inte omöjligt. Inflammeras osv sov. Äckliga! Så fyra utav åtta försvinner...får se om hon kan dia efter detta, vill ju ha valpar efter henne :S

Men hennes välmående går ju såklart före allt!



Kommer du ha någon av dina kollegor att förlösa dig? Skulle det kännas konstigt?



Nu är myset klart, sånär som på julgranen, den får faktiskt vänta tills vi båda är hemma :)



kram kram

2010-11-25 @ 23:41:59
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Jannie

Godmorgon going!

Ännu ett helt underbart inlägg.

Så himla härligt du skriver!

Vilket skönt sätt de träffades på då.Klockrent!



Ang först kärleken,så säger jag bara.Fy fan!För att behöva gå igenom en sådan sak.Kan inte ens föreställa mig sorgen.Fruktansvärt...

Måste ha varit SÅ tufft!



ja men visst var det från Ikea ni hade köpt eran?

Den är ju kanonfin verkligen.Vi får ta en kik där igen.Kan aldrig vara där tillräckligt ofta!



O hjärtat?Svär aldrig över tvättmaskinen igen.ha ha

Den är helig!Speciellt när den är ens egna o man har en ängels kläder att tvätta.

Hoppas ni får en riktigt härlig dag vännen.

O va rädd om dig.massa kramar

2010-11-26 @ 07:37:19
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Malin Lj - Mamma till Walter

Trevligt att få läsa om dina föräldrar:)



Tack vi har det bara bra:) Orkar inte längre blogga när jag jobbar heltid, dagarna går för fort och jag tillbringar hellre tiden på kvällar och helger med min familj. Just idag är jag hemma från jobbet, Walter är förkyld:(



Trevlig fredag! Kramkram

2010-11-26 @ 12:13:40
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Sophie

Tack snällaste!!

Jag vet att du förstår, du har ju oxå en

hundkille...



Ja, det var det jag menade att man ofta

var le förut för småsaker... men nu skulle

jag gärna stå ut med det där bara jag fick min

lille prins tillbaka!! Han skulle få riva ut

all jord ur blommkrukorna & hoppa i den ljusa

soffan bäst han ville..haha...



Men man tänker ju att han är helt

galet lycklig där han är nu! :)



Men man ska inte ta sina nära & kära för

givet... Pussa Nemo en extra gång!;)



Trevlig Helg!

2010-11-26 @ 12:37:12
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/
Postat av: Mamma till William

God eftermiddag fina du.

Hoppas att allt är bra med er denna eftermiddag.SÅ mysigt med snö och extra mysigt nu när man ska pyssla med julen.Hoppas att du får en skön och mysig helg.kram kram

2010-11-26 @ 15:12:30
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin