-Älskar dig mer än alla solar, månar, stjärnor & planeter-


Publicerat den: 2010-10-14 [12:01:18]

Jag har ju berättat för er lite kort om hur fantastisk och stöttande min man Pär var medans jag låg inne på sjukhuset i Varna och även här i Sverige. Sedan att han är lika fantastisk i vanliga fall bör också tilläggas.
Men nu tänkte jag berätta om hur det var för honom under den hemska tiden då vi inte visste hur denna graviditeten skulle sluta.


När vi precis hade åkt in till kvinnokliniken Majchen Dom i Varna blev jag direkt inkallad till undersökning. Eftersom jag var tvungen att hoppa upp i gynstolen så fick Pär vänta utanför bland alla andra gravida töser.
Efter undersökningen kom han in under några sekunder för att sedan försvinna på nytt.
Det blev mycket in och ut för honom just under några få minuter och han själv beskrev det som ett rent helvete att INTE förstå och INTE veta vad det var som höll på att hända.


Jag blev omedelbart inskriven och inlagd. Besökstiden för dagen höll på att ta slut och Pär fick inte ens vara kvar för att få en förklaring till hur det var fatt med varken mig eller vårat barn.
Att en läkare skulle informera även den blivande pappan fanns inte på kartan.
Han, far-mor och min kusin fick åka hem.


Våra mobiltelefoner blev vårat stöd.
Våran livlina.
Genom mobilerna skickade vi sms till varandra.
Jag kunde knappast skriva eller se av all magnesiumdropp som jag fick men min man skrev lååånga, fina och stöttande sms till MIG - när han knappt visste hur allt skulle gå. Han höll skenet uppe för oss båda.


Senare fick jag veta att min man hade fått gott stöd från min pappa och sin egen pappa.
Att han hade låtit många tårar falla och varit riktigt förbannad och slagit i kuddar och sängar.
Min lugna och fina man i en sådan hopplös situation.
Jag kan inte föreställa mig hur det måste ha varit för honom.
Att inte förstå språket och sedan inte ens få sitta bredvid mig och vara nära.
Men män får också gråta.
Det är i sådana situationer man inser att vi faktiskt inte är gjorda av sten.
Och det är i sådana situationer som den sanna människan visar sig.


Under min första natt på sjukhuset så förvärrades situationen och jag blev sämre.
Det var 50% chans till att föda prematurt.
Jag själv var i en annan värld. Helt borta i kropp och själ.
Från ingenstans ser jag att Pär befinner sig hos mig.
Hur kan lyckats lura läkaren att släppa in honom vet jag inte.
Men vi fick några minuter tillsammans.
Det lilla jag såg av min fina man var två sorgsna blå ögon.
Det lilla jag kände
av min fina man var några pussar när han samtidigt försiktigt satte ner en av våra favoritgosedjur bredvid mig i sängen. Nemos smutsiga men ack så värdefulla gula kyckling. Gullan heter hon :)

Sedan var han borta. Lika fort som han kom.
Smsen fortsatte.
Och hoppet växte för varje positivt svar som vi fick av läkaren.


Två dagar senare skrevs jag ut för att dagen efter åter hamna på sjukhuset.
Under natten som jag var hemma fick jag sammadragningar igen.
Det var då min starke och fina man tog saken i egna händer och kontaktade SOS Norden.
Mitt i natten ringde han och bad om hjälp.
Om vilken hjälp som helst.
Kosta vad det kosta vill.

Och hjälp fick vi som ni alla vet.

Pär höll skenet uppe när jag krälade på botten.
Han hade
styrkan att inte visa sig svag framför mig när det var som värst.
Ibland kan jag faktiskt bli lite arg och fundera på om han är gjord av sten.
Men hjärtat smällter med det samma när vi senare, under lugnare omständigheter möts på nytt och han själv får berätta om hur det kändes för just honom.

Pär är en man som lyfter upp sin kvinna när hon är som svagast och prisar henne när hon är på topp.
Det han gjorde för oss är obeskrivligt.
Jag sa att han räddade oss.
Och det gjorde han också.
Han räddade oss genom att vara Pär.
Genom att vara MIN underbaraste på DENNA JORD.



Älskar dig mer än alla solar, månar, stjärnor & planeter.










Kommentarer
Postat av: Mamma till William

God eftermiddag hjärtat...Fint skrivit.Det är när man har det som jobbigast man märker hur mycket man stöd av sin man och nära o kära runt om kring sig..Förstår att det har varit en jobbig stund för er båda..Speciellt när man är i ett annat land och inte hemma o inte får vara med varandra när man behöver en som aldra mes..Så himla skönt att allt har blivit så bra som det blev för er och snart har ni er underbara prinsessa hos er.Ha en skön torsdag söta.kram kram

2010-10-14 @ 12:36:17
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Jannie

Åh vilka finingar ni är!

O vilken fantastisk karl du har skaffat dig!

Som sagt håll hårt i honom!

Men hur kan denna underbara man gilla Zlatan??

Va fasiken?!Vadå att han är kung?!

På vad??gå med näsan i vädret o gnälla på andra??

Nä du!Jag håller med dig.Snygga tatueringar har han.

Absolut! Men resten??



Fantastiskt fint skrivet vännen!

Går ju bara o försöka föreställa sig hur fruktansvärt tuuft allt detta måste ha varit....

Stackars stackars Per.

Ge honom en stor fet puss i pannan o hälsa o tacka för att han tar hand om dig!

O inte tusan kommer du o bli något odjur inte!

Inte en chans...

Vi gick bara de här vanliga träffarna som är innan.

Med andra gravida o deras partner.Kanske är samma?

Tyckte det va helt ok,men nu när man har fått så finns det 100 saker som de BORDE ta upp o prata om oxå.

Ha en underbar dag i det fina vädret!

Puss o kram

2010-10-14 @ 13:57:23
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Åh sådan fin man du har, du kan skatta dig lycklig som får vara hans kvinna =)



Jag blir alldeles rörd till tusen! Det är i nöd och lust.

2010-10-14 @ 14:47:11
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Linda - ndaiL

Åh..va fin han är mot dig :)



och ni är så fina ihop!

2010-10-14 @ 15:46:56
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Frida

vad fint skrivet av dig. Det finns inget bättre än att ha någon hos sig som stöttar när det är tungt och svårt. Någon man kan dela både de bra och dåliga stunderna med.



kram

2010-10-14 @ 17:17:12
URL: http://fairfriday.blogspot.com
Postat av: Åsa

Du har en fantastisk man :) det är inte alltid så lätt för männen... de har inte en aning om hur det känns att vara gravid så man kan bra förstå dem att de inte vet vad/hur de ska göra när något händer... de kommer säkert att ha det jobbigt på förlossningen med tanke på att de inte kan göra bot på vår smärta, men att de bara är där är ett så stort stöd :)



Kramar

2010-10-14 @ 17:57:58
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Zandra

KÄRLEK!!

Hoppas du o lilltjejen mår fint,

Kramar

2010-10-14 @ 19:58:37
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Angel

Åh vilken historia,ni förtjänar verkligen all lycka på jorden.

2010-10-14 @ 21:37:05
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Annika

Underbart att läsa. Inte undra på att eran lilla tjej valde just er till föräldrar ;) Kärleken är och förblir det viktigaste i livet helt enkelt.

Kram

2010-10-14 @ 21:47:24
Postat av: Linda - ndaiL

Hoppas ni får en fin fredag!

2010-10-14 @ 23:49:42
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej gumman!



vackert att läsa berättelsen om hur din man gjorde de för dig. De är sånt där som gör att man vet att man valt rätt man i livet. Klart att killar får gråta killar med känslor är bra.



sv: de gick bra hos läkaren med Cornelia igår men kommer bli mycket smörjande med antibiotika och sen kortison och mjukgörande på de. har fått ett helt schema.



Har ni för härliga planer för helgen?



kram vännen! och grattis på din dag föresten:D

2010-10-15 @ 08:44:50
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Jannie

Hej vännen!

Ville bara passa på o önska en superhärlig fredag!

Hoppas ni får en riktigt mysig dag/kväll.

O vilken tur vi har haft,du o jag,som har fått

tag på de bästa karlarna!hi hi hi

Det är vi värda!

Inga Zlatan-fasoner där inte...

Victors mage verkar tiptop idag.Det som inte kom ut igår kom ut idag kan jag lova.Jisses...ha ha ha

Ha det bäst vännen.O va rädd om dig.KRAMAR

2010-10-15 @ 10:52:23
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Cissi

Underbart skönt att ni har varandra att stötta er emot!

2010-10-15 @ 15:03:56
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Li

Så vackert skrivit började nästan gråta när jag läste det. SÅ Hemskt att den blivande pappan inte görs delaktig och får vara med i vissa länder! Även om detta var en svår upplevelse för er båda så tror jag att den har knutit er mer samman än någonsin, ni är definitivt redo för att bli föräldrar till er lilla prinsessa!



Många kramar

2010-10-16 @ 16:40:10
URL: http://sweetieli.devote.se
Postat av: Evelina

Åh gumman vad fint skrivet. Du har verkligen den finaste mannen vid din sida!! NI är så fina tillsammans och snart är ni en familj på tre. Hoppas lilltjejen vill stanna i magen några veckor till dock :-)



Många kramar

2010-10-18 @ 10:25:09
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Sophie

Han är underbar din Pär... men det är

ju du och Nemo med!! ;) Så det säger ju sig

självt!! Hemskt det ni fick vara med om! Men

tur att ni är så starka tillsammans!! Och nu

borde erat "hemska" vara över så att ni får

en fin, lycklig tid med er lilla dotter!



Best wishes!! ;)

2010-10-19 @ 10:00:44
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin