Det var något om den där fredagskänslan.


Publicerat den: 2010-09-24 [11:30:01]







Det är så lätt att få dagarna att flyta på bara så där
- utan någon mening i upplevelsen eller känslan. Att gå omkring hemma med order " om att ta det lungt - bla bla bla" kan få den mest spralliga personen att gräva ner sig. 
Jag själv försöker påminna mig om vilken dag den är på veckan och alltid göra något som är meningsfullt.
Innan graviditeten var fredagar den bästa dagen på hela veckan - speciellt om jag jobbade på blodcentralen, då hade man nämligen hela helgen på sig att njuta.

Fredag innebar - rosé och vänner eller vitt vin och kräftor med maken.
Fredagskänslan
är bland det bästa jag vet och det börjar redan pirra i kropp och knopp under onsdagskvällen.
Barerna runt Göteborg börjar fyllas med glada människor som är där för afterwork eller en liten förfest.
Restaurangerna fylls med hungrigt folk som väntar på att få sin fredagsbiff.
I affärerna vankas det tidigt omkring för att handla inför helgen.
Och så här kan det se ut.

Just nu med en liten på väg så är ju after work inte så där jätte skoj.
Att sitta på en hård stol och bli knuffad hit och dit är ingenting jag längtar efter.
Men istället för att deppa över en mage i vägen och en röv som är en aning för grande så försöker jag skapa mig en egen fredagskänsla - lite utanför storstadslivet.

Kräftor käkar jag ändå.
Alkoholfri öl är faktiskt gott.
Restaurangbesök kan man visst göra.
Ibland så sitter jag på en träbänk och bara tittar på folket som rusar förbi.
Eller så stannar man helt enkelt upp och är tacksam över allt fint som finns runt omkring. Visst låter det som en klyscha men sedan så ligger det också en hel del sanning i det.


Trevlig fredag mina vänner.
Feel the fredagskänslan.


Kommentarer
Postat av: Linda

guuu vitt vin!!! SAKNA!! :) Tur det finns alkoholfritt :P som chapel hill :)



Ja det var under rutinultraljudet som vi tog reda på att det var en kille :)

Vi hade bestämt tjejnamn och allt haha...Nu har vi lite problem att hitta ett killnamn :)

Så har du några förslag så e det välkommet :)

2010-09-24 @ 11:50:25
URL: http://iampregnant.blogg.se/
Postat av: Anna - Gravid ♥

Fredagar är ju bara bäst!



Trevlig helg på dig! kramen

2010-09-24 @ 11:58:41
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Cissi

Man får göra det bästa utav situationen många gånger och hoppas du även lyckas med det i ditt fredagsmys :)



Trevlig helg!

Kram

2010-09-24 @ 13:44:51
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Angel

Hoppas ni får en mysig kväll.

2010-09-24 @ 20:13:16
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Josefine Eriksson

Jag har börjat med din design nu! Men jag måste vänta på att en sak laddas ner. Hade inte rosetterna och de på den här datorn :) Men de löser sig =D

2010-09-24 @ 20:17:20
URL: http://josefineeriksson.com
Postat av: Britta bloggar

Vad fint! Jag känner absolut fredagskänslan!

2010-09-24 @ 21:47:03
URL: http://britta-bloggar.blogspot.com/
Postat av: Martina

Vist kan man skappa en egen fredagskänsla utan allt vad har med alkohol och spralligt liv över sig:) Tycker de låter som du förösker hitta en bra fredagskänsla ändå:)



men fredagar är mysiga då vet man att man har en hel helg framför sig med den man älskar:)



Hoppas du haft en bra dag



ta hand om dig

kram

2010-09-24 @ 21:52:40
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Jannie

Å va härligt att du skapar egen fredagskänsla!

O visst är det så att den där alkoholfria ölen är faktiskt riktigt god när den är perfekt kyld o man vet att det iaf är en öl man får njuta av! Underbart!

Det låter som ni bor i närheten eller i Gbg.Är det så?



Tack snälla du för alla uppmuntrande ord ang huset.

Idag fick vi besked. O vi VANN!!! Helt otroligt!

Så jäkla glada vi är! Kontraktet är påskrivet o om ca en månad är det inflyttning.Galet spännande!

Ja o byta tapet är verkligen en skitsak mot vad man kan få göra.Sen får man väl se vad man vill hitta på när man har bott där ett tag.Men som det är nu är verkligen allt helt perfekt för oss.

Hoppas ni får en supermysig helg! O va rädd om dig själv o din fina mage.Kram kram

2010-09-24 @ 23:48:28
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Linda

Ja varför måste gubbarna var så äckliga!? Fattar dem inte att dem skrämmer unga tjejer som är ute för att rasta bebisen i magen ;)



Ja jisses, ett halv glas och jag lär vara jätte påverkad :P



Ja det var ett fint namn :)

2010-09-25 @ 10:34:50
URL: http://iampregnant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin