1 gången gillt.


Publicerat den: 2011-04-16 [23:01:45]

Första barnfria natten här hemme hos The Ödåsens.
Vi har lämnat en lekandes Anelia hos mormor och morfar.
Pär och Teddy har käkat på stan. Druckit två drinkar var och är nu hemma med Nemo.
Känns lite kusligt och konstigt att vara här hemma utan våran lilla tjej.
Hennes saker är överallt men hon är inte här.
Jag har haft en STOR klump och varit på väg att backa många gånger :(
Men min make och många fler har backat upp och förklarat om hur bra och nyttigt det är att både hon och vi lär oss att släppa lite på taget. Hon är snart 5 månader och vi åker snart till Varna och då är det behövligt.

Mamma tog henne eftersom vi måste få sova lite.
Sömnen är rent ut sagt åt helvetes helvete. . .
Jag är ärlig nu och skriver att sömnen just nu har blivit värre är värst.
Kanske beror det på att hon inte äter eller så beror det på rädsla...
I don´t know... 


Men snart så börjar vi...
Inom tre veckor börjar vi.
Det är inte normalt att vakna 12 gånger under en BRA natt.
Nej- det är inte normalt.
Hon mår inte bra och inte vi heller.
Resten av den sk. BRA natten ligger man på hel spänn och bara väntar på skriket.
Nej.
Det funkar inte längre.
Inte konstigt att de förr i tiden använde sömnförbud som tortyrmetod...

Men vi råder bot på det.
Så ja.
Vi råder bot på det.
Vi råder bot på allt.
Nu ska vi pussas med Nemosha


Kommentarer
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Kan tänka mig att det är tudelat att få en natt utan barn, så konstigt det måste kännas... att helt plötsligt inte ha ett barn om natten!

Blir less när jag ser att ni har skit nätter, jag hoppas det reder upp sig och att hon börjar sova hela nätter igen, för visst gjorde hon det ett tag där i början?

Ska ni köra sömnskolan nu när ni kör?



Kramar från oss!

2011-04-17 @ 07:48:50
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Kristiina- mamma till Lovisa

Underbart att få lite egen tid med maken. Det förtjänar både ni och Anelia. Vi skall på Herrgårdsövernattning nästa fredag och då tar svärföräldrarna Lovisa :) Underbart :) men samtidigt läskigt...



Hoppas era nätter blir bättre snart. Inte alls kul att behöva vakna så många gånger, inte för henne och inte för er heller. Nu när Lovisa äter vanlig mat flera gånger om dagen och dricker välling innan sängdags så sover hon längre. Så håll ut. Massa styrkekramar!

2011-04-17 @ 08:05:55
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Martina

Hej min söta vän!

jag förstår att de är jobbigt, svårt sånt där att veta varför hon väljer att vakna så många gånger för som sagt hon kan inte vara hungrig. Jag hoppas ni har fått vila ut er eller i alla fall du gumman ordentligt i natt och att även tösen sovit.

sen är de aldrig fel att få egen tid med sin man, man måste värdesätta den tiden också och den är nyttig:) Man behöver den tiden tillsammans.



skönt att så många backar upp er och hjälper till:)



Hoppas ni får en fortsatt bra dag

kram

2011-04-17 @ 08:34:43
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Åh vad jag känner igen mig i era sömnlösa nätter. Vi har också riktiga skit nätter och Alvin vaknar titt som tätt varje timme. Man gråter ju av frustration när man inte får sova. Är hemskt att bli väckt så fort man somnat. Men vad skönt med en barnfri natt, det ska vi med fixa snart! Det behövs!

Hoppas ni får en trevlig Söndag.

Kram på er.

2011-04-17 @ 09:44:45
URL: http://alexandrajakobsson.blogg.se/
Postat av: sandra

Ush och fy!! Jag hoppas snart hon och ni får sova ordentligt igen.

Uppskattar verkligen att läsa din ärliga blogg.

Ha en härlig söndag.

//sandra

2011-04-17 @ 15:04:17
URL: http://sandramarial.blogspot.com
Postat av: Jannie-mamma till Vicor

Å vad härligt för er!

Hoppas ni fick sovit många många timmar.Men tro tusan att det kändes tomt utan henne!Kärlek säg!

Men aj aj aj,sover hon så dåligt??inte roligt...

Läste i förra inlägget att hon spottat ut lite mat o här läser jag att hon inte äter.

Är det på natten hon inte käkar eller vad?

Jag håller tummar o tår för att den lilla gosingen inser att man SKA sova på natten.O at iaf inte minst så behöver mamma det!!

Hur sov hon hos din mamma förresten?

Tänker på er vännen!Massor.

En hel hög med styrkekramar

2011-04-18 @ 07:14:02
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Cissi

Skönt med egen tid, det är viktigt för er alla 3 :)

Men vad jobbigt att inte sömnen funkar...hoppas det är ett problem som ni får bukt på snart!



Styrkekram

2011-04-18 @ 08:22:11
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin