Kanske blir det lite cupcakes också . . .


Publicerat den: 2011-04-27 [13:04:24]

En riktig hemmadag har vi här idag. Korven slaggar på balkongen just nu och Nemo ligger på golvet och snarkar. Själv har jag haft ugnen på och bakat lite nya cupcakes med chokladsmak. Ska nämligen hämta ut ett helt set med olika spritsar, vilket kommer göra muffinsen mycket snyggare. Funderar nämligen även på cupcakes till Anelias dop som är nu på söndag. Men vi får se vad som kommer att hinnas med. Jag ska ju även baka tre tårtor och sätta ihop lite häften...


Det är så underbart ute. Riktigt fint. Nu känner man verkligen att man lever. Tänk vad lite sol och D-vitamin kan göra med kroppen. Korven har fortsatt med bra sömn hon också och jag känner mig verkligen som en helt annan människa. Det är verkligen kul att vara mamma nu. Hon föddes under den kalla vintern vilket förde med sig att jag var instängd här hemma den mesta av tiden under dagarna. En amning som strulade och en unge som inte sov.
Hur kul som helst... NOT!!!


 Hon är med mig överallt och i allt jag tar mig till.

Om jag bakar så bakas det i jämnhöjd med henne.
Om jag städar är hon med mig i varje rum.
Vi dansar, sjunger och pussas hela dagen lång.
Det är en glad unge och envis som fan.



Denna spelas just nu.





 Dj Tatana feat. Jaël - Always On My Mind


Kommentarer
Postat av: Kristiina - mamma till Lovisa

Det var så lite så. Skall koka ihop flera rätter som jag sen kommer att publicera :) som skall testa mannagrynsgröt med frukt eller bär som mellis. Lovisa klarade av löken. Du kan ju börja medlite mindre och kom ihåg att mixa ordentligt i början. Använd gärna örter och kryddor så att maten blir aptlig. Duktig du är som bakar :) hoppas dopet blir underbart. Puss på er sötisar!

2011-04-27 @ 14:46:09
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Linda - ndaiL

Låter gott!

2011-04-27 @ 20:07:06
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Jessica - Mamma till Melwin

Härligt att sömnen är bättre :) Glad bebis = Glad mamma :)



Vad du bakar och står i :) önskar att jag också hade lita av BAKAR sinet i mig.... Är det en hobby, eller tycker du bara att det är skoj i mellan åt???



Jaaa, vi hade en bra påsk, blev ju dock sjuk och är riktigt rissssssig nu.. Men det går väl över med tiden :)



Hoppas att din iphon har rätt :) trevlig torsdag :) KRAMIS

2011-04-28 @ 09:39:19
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej gumman!



mysigt att sova på balkonegn dem sover ju så bra när dem får stå ute och sova:) i alla fall Emilia! skönt att hon börjat sova bättre gumman förstår att du känner dig som en helt ny människa. ÖSmnen gör mycket hos en.



duktig du är som bakar och står i:D spännade med nya spritsar och sånt:)¨



jaja mensan nu har flytten gåt igenom han har fått sina nycklar nu coh vi våra pengar och nu ska vi komma i ordning mer i de nya:) känns riktigt skönt.



Hoppas allt är bra med er

kram

2011-04-28 @ 23:25:40
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: jenny✿

Jag håller med dig om solen. Man blir så mycket piggare och gladare nu. Härligt mamma liv du har.

Ha en riktigt fin Fredag.

Kram

2011-04-29 @ 11:03:23
URL: http://jenfager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin