In genom ena . . .


Publicerat den: 2011-04-01 [22:35:04]

Hallå i stugan.
Sååå härliga ni är som fortfarande läser denna blogg.
Den går på extra andetag men jag lovar ju att den inte kommer sluta andas.
Nej nej absolut inte. Men oftast tänker jag att det tar tid att svara på en massa kommentarer och sedan ska man ju komponera ett inlägg och det kan vara svårt.
Man ska nämligen ha en jäkla anamma ibland.


Tråkigt att läsa inlägg som innehåller text som: Idag var jag och Fridde och handlade på Coop Forum. Fridde var snäll i sin vagn. Sedan åkte vi hem. Jag lagade då mat. Det blev pasta med blamäheeeee...

Inte för att mina texter är så mycket roligare men det beror ju på hur man skriver.
Okey. Vi försöker med en sådan text,
En sådan som rent ut sagt går in genom ena örat och ut genom andra.
Idag var jag och Anelia på SATS. Hon på mini och jag körde kondition och armar/bröst/axlar/rygg.
Sedan åkte vi till stan. Vi tog ettans spårvagn.
Det var skoj.
Sedan åkte vi hem.

Idag firade även jag och Pär 5 år sedan han friade till mig.
Vi åt färska kräftor och drack något glas vitt.

På betoning på FÄRSKA kräftor så låter det väldigt tokigt hemma i Bulgarien.
Där tittar de väldigt förvånat på mig när jag frågar: Men ska vi VERKLIGEN äta FÄRSKA kräftor??
Det är ju stort ju!!!
Ja - men hur ska de annars vara?
Där är kräftorna så gott som levande när vi hämtar hem dem.
Lite skrämande men jäklar i min kista så gott et är att äta, äta, äta de där små rackarna.

Ps: Inatt sov Anelia sin första natt utan nattamat. Hon vägrade att äta.
Ville sova.
Blev stenförbannad på mig när jag la mig i genom att trycka in en fralla i käften på henne.
Jag kan nämna att det blev ett bra möte mellan kuraren M och mig under veckan. Hon tror inte alls att vi kommer behöva kura henne alls med tanke på att hon anamar verkygen så väl. Jag har infört ramsan nu också. Första gångerna trodde hon att jag blivit galen.
Kanske har jag det också.


Men funkar det så vad spelar det för roll?
Jag ramsade för första gången i förra veckan och slutade kort därpå eftersom jag inte bemästrade attityden.
( gör man inte det så behöver man inte köra på alls).



Sedan bestämde jag mig för att löpa linan ut.
Igår blev det lite ramsande. Flickan var sömntung och somnade.
Idag krånglade hon vid sina första 45 min.
Det blev till att gå in med bestämda steg. Lägga till rätta.

Ramsa ut genom att säga: God vila, god vila, sov så gott x flera.
Flicka protesterade genom att headbanga med sitt huvud.
In igen. Lägga till rätta. Ramsa ut.
Efter 15 min sticker hon upp sitt huvud ännu en gång.
Det gäller att lyssna av.
Vad vill hon? Hur frågar hon?
JAG som mamma VET ju att hon SKA sova sina 45 min JUST DÅ.

Jag ställer mig utanför sovrummet med dörren på glänt och kikar in.
Hon headbangar igen.
Jag hör att hon jagar upp sig.
Stamp i golvet och ett klart och tydligt GOD VILA GOD VILA SOV SÅÅÅÅÅÅÅ GOTT.
Flickan lägger sig ner. Inge mera headbangande där inte.
Hon sov som en stock och jag väckte efter 45 min och möttes av ett stooort leende :)

Nattetid byter jag ut god VILA till God NATT god natt sov så gott eller godnatt MED SEJ sov så gott.
Ramsan som jag förkastade är guld värd.
Och tydligen ska det nu gå bättre.
Efter två dygn ska ramsan ta över mer och mer och buffa/vagna/solfjädra försvinna.
Men det gäller då man kurar och det gör vi ju inte .... än.
Vi får se , vi får se.



Nu har det blivit tjat om sömn åter igen men jag lovade ju att uppdatera er.
Och därmed är jag brutalt ärlig.
Allt kommer jag att skriva ner.
Jag lovar.
Skiter det sig så skriver jag: Piss är AW metoden.



Nu ska det sovas här.
Jag har bakat tårta.
Basen är klar.
Imorgon återstår det roligaste.
Att pynta.



Puss.
God natt, god natt, sov så gott :)


Gestapo mamma och minipusslipussavärldenssötastefinastelillaflicka Anelia.


Skulle någon göra dig illa så skulle jag aldrig darra på handen. Jag hade bangat in en massa krut i skallen på denna människan att polisen skulle behöva sätta mig bakom galler och lås för alltid.
Allt för dig mitt älskade barn.
Du är det finaste som finns.
Du och Nemo.

Kommentarer
Postat av: maja

Du skriver så fint gumman min!

2011-04-02 @ 15:27:27
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: maja

Du skriver så fint gumman min!

2011-04-02 @ 15:27:36
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Jannie-mamma till Vicor

Dina texter är ALLTID roliga att läsa!

Både dina inlägg o dina kommentarer!KRAMAR

2011-04-05 @ 15:21:58
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin