-Love me tender & never let me go-


Publicerat den: 2011-02-15 [10:53:35]

Inte så där jätte spännande dag var det igår. Lillfian har inte varit sitt glada jag men vem är det varje dag- all the time liksom. Hon var dock så otröstlig igår att jag själv bölade på. . . Tror att hon helt enkelt var övertrött. Ville inte sova under dagen överhuvudtaget utan pilla på min hals & mina händer mest hela dagen lång. Jag spanar dock efter en bra vagn med gott om gung i . Den ska vi ha inne i hemmet där korven ska få sova sina förmiddags/eftermiddagslurar på balkongen, om vi inte är ute och går så att säga.

Frisk luft gör så mycket nytta ♥



Nu ser jag mest till att vädra ordentligt i rummet innan hon får sova på mage med andningslarm så klart.


Idag vaknade hon upp och sken som en sol, men dagen har ju bara börjat... Här hemma spelar jag Elvis för henne och hon sover så gott med sin Tummen snutte.




Love me tender, love me sweet, never let me go.
You have made my life complete and I love you so.
Love me tender, love me true, all my dreams fulfill.
For, my darlin', I love you and I always will.

For it's there that I belong and we'll never part.


Kommentarer
Postat av: Sanne - mamma till lykke

Så söt lilla Anelia :)

2011-02-15 @ 11:27:54
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: Kristiina- mamma till Lovisa

Så söt hon är! :) Ja fy för sådana dagar när de bara gråter helt otröstligt :( Lovisa fick ett sådant anfall nyss helt plötsligt. Men jag tror det berodde på täppt näsa för när jag använde nässugen kom det stora snorkråkor. :(



Tandläkaren sa att när en tand är infekterad tar inte alltid bedövningen. Hela ansiktet var bedövat men inte den onda tanden! Hade tagit alvedon och dexofen men inte ens det hjälpte.



Hoppas ni får en fin dag idag. Massa kramar från oss!

2011-02-15 @ 11:28:00
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Angel

lilla gumman då,fast nu ler hon ju som tusan ;)

2011-02-15 @ 11:33:31
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej gumman!



Jobbigt när dem små blir så där otröstliga:/ de skär sig verkligen i en mammas hjärta då har själv drabbats när Emilia varit så och de är så hjärtskärande så förstår dig verkligen.



Härliga bilder på sessan och skönt att hon är på ett bättre humör idag:)



Min bror klarade körkortet:) hihi jo han ser rätt så bra ut;P



Hoppas du och tösen får en underbar dag

kram

2011-02-15 @ 13:20:44
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Söt som socker!!

2011-02-15 @ 14:03:27
Postat av: Nathalia

Hej mina fina vänner!

Hoppas att eran dag har varit bra?

Jag undrar när ni är borta i sommar? jag skulle ju komma till er. Så bra att veta när jag ska till gbg.

Kram till er från mig..

Postat av: Linda - ndaiL

så söt hon är!

2011-02-15 @ 21:00:48
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Linda - Mamma till Anton

Har lillan ont i magen?

Anton har ont i magen och är även övertrött då han inte vill sova.

Lite tips :)



Magont - testat semper magdroppar eller mimifom?

Samt rapa e guld :) När Anton skriker så börjar jag med att se om han behöver rapa..brukar han behöva varannan gång :)



Svårt att sova?

Har ni trösklar? :) Lägg liten i vagnen och kör över tröskeln :) Fungerar rätt ofta, speciellt då dem är övertrötta :)

Anton brukar somna ganska fort om han inte är för sur :)

Men är han för sur så brukar jag lägga han på magen på mig och klappa lite på ryggen/rumpan...tillslut lugnar han sig och somnar, då kan man lirka ned honom i vagnen eller sängen :)

Han brukade vakna då jag la ned honom i sängen men så kom jag på trixet att ge han stöd med armarna när jag lagt honom i sängen och sakta ta bort armarna...tillslut så har han vant sig vid sängen och sussar :)

Men Anton e ju så bökig. han bökar väldigt mycket. Har med magen att göra...så han låter ju nåt så enormt på nätterna! Så vi har ju sömnbrist pga det.

Så jag brukar ofta vara uppe på nätterna och ha han hos mig så han får sova utan att böka så jäkligt.



Promenade är bäst! Men jag är sjukt mörkrädd så jag går inte ut om det är mörkt haha...men frisk luft är det bästa sömnmedlet :)



Vet inte om det var något du har "problem" med?

2011-02-15 @ 22:44:18
URL: http://lillapindi.blogg.se/
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Det har varit jätte fint väder här hos oss nu sen förra onsdagen, solen har lyst varje dag men det är sju tusan kallt över minus 20 varje dag :( Så jag håller på få fnatt som inte kan ta ut Tindra på en promenad... Hon skulle må så bra av det..:( Och till på köpet har de lovat ännu en vecka framåt lika kallt!



Hoppas ni får en toppen dag :)



Kramar

2011-02-16 @ 07:17:48
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Sanne - mamma till lykke

Och vilken söt body med apan, det missa jag igår :p



Ja det var jobbigt att skriva det, men måste få ut mina känslor så det fick bli här.

Ja, jag tycker inte någon borde få uppleva sådant som vi gör.

Mm, nej jag får inga tabletter, dom ser väl inte allvaret i det. Vet inte.. Du skulle jag ha haft ångest sen jag var 12.. tveksamt..



Nej men varför blir man det?



Kram på dig också, och ha en bra onsdag!

2011-02-16 @ 08:11:45
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Sidta bilden är ju helt bedårande =)

2011-02-16 @ 08:21:16
URL: http://saratilling.se
Postat av: maja

Sötnos!!!

Äro ni både du o din vackra dotter <3

Va synd att lördagen ínte funka för dig :(

Kan ju inte fredag är bortbjuden hem till Rebeccas brors kompis som ska nån champange AW spännande!

Men du sötnos va gör du helgen därpå då,då?

Leka???



Puusssss

2011-02-16 @ 09:06:14
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: maja

Sötnos!!!

Äro ni både du o din vackra dotter <3

Va synd att lördagen ínte funka för dig :(

Kan ju inte fredag är bortbjuden hem till Rebeccas brors kompis som ska nån champange AW spännande!

Men du sötnos va gör du helgen därpå då,då?

Leka???



Puusssss

2011-02-16 @ 09:07:06
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Jessica - Mamma till Melwin

jaa, vilken bra kombo..... Grattis i efterskott fina du, å kalasfin docka på din dag med :)



hur va din dag ????stooor kram

2011-02-16 @ 11:47:59
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Sanne - mamma till lykke

Visst är det så :)

Den med blommor ska vi ha iallafall :) lite svårt med storleken där bara.. hihi..



det är ju ändå fyra månader kvar tills den användas men det löser sig nog :)



Läkaren jag träffade tyckte verkligen inte att jag skulle ha det utan konstaterade efter 15 min och en blankett senare att det var ångest jag hade.. Sen 12 år tillbaka? Knappast, och den senaste veckan har varit bedrövlig.. vet inte vad jag ska göra för att dem ska förstå..



Tack så mycket för ditt stöd.



Hoppas allt är bra med er. kram!

2011-02-16 @ 21:36:46
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin