Alla dessa må bra känslor <3


Publicerat den: 2011-02-03 [11:21:46]

Fasiken alltså. Jag får ju tårar i ögonen när jag stiger in här och läser alla era tankar och peppande ord.Tack för att ni delar med er.
Rollen som mamma är verkligen inte en dans på rosor men oj så mycket kärlek mammahjärtat rymmer.
Kärleken tar verkligen aldrig slut utan blir större och större för varje sekund

Vi har haft jätte fin kvällar dessa dagar som gått.
Vi är nere på ett mål under natten men desto mer böckande är det.
Hon letar allt efter mer mat men nu är hon faktiskt två månader ( imorgon) och får sin dos av mat under dagen istället.  Tack och lov så är läggdags inget krångligt längre utan hon somnar nästintill alltid så fort hennes lilla hjässa nuddar kudden. Nog var det värt alla jobbiga läggningar tills vi fick in rutinen.
Men vem vet hur länge den rutinen håller sig, hahaha.

Hur som.
I morse vaknade jag av att hon låg och pratade med ramen på väggen.
Hon sken upp som en sol
när hon insåg att jag också var vaken. Älsklingen vår♥


Jag är pigg.
Längtar tills ikväll när jag får gå på spinning och core.
Det blir mitt tredje spinningspass denna veckan, mitt första corepass och en cross training pass har jag även fått in.


Och cross training mina vänner... Ojojoj vilket pass alltså.
11 olika banor med styrka och kondition. Varje bana innebär att man tränar under 45 sekunder, sedan är det snabbt byte till nästa. Instr. gick omkring och skrek, svetten rann och jag svor som en sjöman.
Men efter passet mina vänner...
Efter passet var jag så berusad av alla må-bra känslor. UNDERBART!!! Värt varje sekund.
Och jag känner mig verkligen som en mycket bättre mamma, fru och Teddy när kroppen fått arbeta ett tag.

Nu ska jag allt sätta mig med Alex Schulmans bok.
Han har skirivt en bok om sin älskade fru Amanda.
Den mannen skriver som en Gud.



Jag somnar iaf INTE på gymmet till skilland från den här damen:)

Kommentarer
Postat av: Alexandra, Mamma till Alvin.

Ja, precis. Det tär på ryggen att bära dem i babybjörn. och min lille klump väger runt 7,5 kg så tungt blir det ;-)

Vad söt hon är er lilla flicka. ha ha är du säker på att du inte somnar på gymmet?;)

2011-02-03 @ 11:48:30
URL: http://alexandrajakobsson.blogg.se/
Postat av: Jessica - Mamma till Melwin

Heeeej vännen!



Va härligt att lillkorver er har börjat komma in i rätt rutiner =) GRATTIS!!!! Nu får ni passa på att njuta och ta vara på denna BRA-period er lilla sessa har!! Det kan ju som sagt pendla igen. Men jag håller alla tummar och tår att det skall hålla sig.



Precis som du skrev i inlägget tidigare så är det himla massa skriverier gällande hur underbart det är att vara förälder och att det är en "dans på rosor" . . . Givetvis så är de det, mestadels av tiden.. Men tycer inte man skall sticka under stolen med att det kan vara RIKTIGT jäkla SKIT jobbigt emellanåt också...



Jag har också vissa dagar (fästen min lilleman är väldigt lugn) velat ta mitt pickoch pack och rymma hemifrån och från alla måsten en stund!! Melwin hade en period när han var väldigt liten, där inget funkade.. Det spelade liksom ingen roll hur man vände och vred på allt... Det gick inte.. Han bara skrek och skrek och var otröstlig...



Tur att man har sin träning =) Det är faktiskt till mycket räddning ibland. Jag känner att, när jag kommer hem efter ett träningspass så har jag hunnit ladda på med ny energi och har hunnit ladda batterierna, rensat tankarna och bara liksom fått lite egentid... BEHÖVLIGT!!! Och det är väl tur att man glömmer, att de bleknar bort (dessa skrikiga dagar)



Hoppas allt är väl för övrigt och att ni alla i familjen mår fint=)



Ja, det var verkligen ett bakslag att inte få komma in på besöket vi skulle på.. Men men, ny dag.. Nya tag!



Önskar er en härlig dag i detta vackra Göteborgsväder..

Kramar i massor

2011-02-03 @ 13:30:56
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej tjejen!

ibland är de allt bra med en blogg där man kan skriva av sig alla tanakr och ord för man får så himla mycket tillbaka...peppande ord och av härliga människor som förstår en:)



härligt med träningspasset lätt skönt och man blir ju riktigt peppad där en instruktör gör så där även om de är grymt jobbigt för stunden.



Har ni för roliga planer för helgen?



Önskar er en riktigt god fortsättning på denna dagen

kram

2011-02-03 @ 14:33:38
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: fine

men du ger ju oss som läser så mycket - du bjuder på dina känslor. Får att skratta och tänka till ofta, oftare än så många andra! (mig själv inkluderad)



Jag ska inte ha tenta men dessa kunskaper måste sitta som berget för att man ska kunna hänga med på Steg 1 PT-utbildningen. Annars får man det TUFFT!! (tur att jag pluggat till massageterapeut och hudterapeut innan så detta blir tredje gången jag pluggar samma saker)

2011-02-03 @ 16:34:22
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Angel

vilken liten sötnos

2011-02-03 @ 20:27:50
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Kristiina- mamma till Lovisa

Ja det är så härligt att träna. Och underbart att ni har haft det bättre på kvällarna. Jag kommer ihåg tiden då jag fasade kvällarna.



Visst var det en hemsk kommentar? Så säger man bara inte till ngn som har förlorat sitt barn. Har muttrat åt det hela dagen. Morrr!



Hoppas ni får en fin fin kväll! Massa kramar från oss!

2011-02-03 @ 20:35:34
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hjärtat! Härligt att du är igång med träningen igen, det är underbart! Du är fantastisk. Det är en dans på rosor att ha barn ;) Lias har nu 8 tänder och dom har bara ploppat fram. Han har dock varit lite tjurig från och till. Gör ju såklart ont på den stackaren! Många pass du bokat in dig på, önskar vi kunde spinna tillsammans. CORE är skitbra med ju! Kram

2011-02-03 @ 20:36:17
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Sofie

Usch vad du är flitig med träningen då :) Önskar att jag också satt igång för längesen.. Men jag har precis börjat :P Nåja, bättre sent än aldrig.



Så söt hon är!! Tänk så skönt att kunna ta en tupplur när man tränat färdig :)



Kram på er!

2011-02-03 @ 22:14:35
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Cissi

Man blir trött av att leka ;)



Trevlig helg vännen!

Kram

2011-02-04 @ 08:08:01
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Jannie

Massor av grattis till underverket på stora dagen!

hurra hurra hurra!

Hoppas verkligen ni får en underbar dag!

Nu har ju tom solen dykt upp!Tjo-ho!



Å vad roligt att det har varit lite lättare det sista oxå.ALLTID skönt att få sova lite extra.

Dock inte i gymmet kanske...ha ha ha Hon är ju för söt!O DUKTIGA dig som börjat träna!Härligt.



Det är som du säger.mamma rollen är den absolut svåraste men framför allt den mest UNDERBARA roll man kan få här i livet.LYCKA!O så mycket kärlek!

Tack going för dina alltid så rara ord om min lilla skatt.Blir verkligen så himla glad!

O japp,tv är det bara mammas lilla goa rumpa.

Tjejerna får vänta...ha ha ha

Nej du.malin o christian har ff inte spikat namn på lillkillen.De har sådan beslutsångest stackarna!



Hoppas nu ni får en helt fantastisk dag du o din fina familj!Var rädda om er.

puss till vackra Anelia o kramar från oss

2011-02-04 @ 12:12:56
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Charlotte

Du är utmanad ;)

2011-02-04 @ 13:16:47
URL: http://cblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin