Svar till er utan bloggar.


Publicerat den: 2011-02-22 [09:47:19]

Svar på kommentarer utan blogg eller mailadress:

1. Svar till Annie.
Du ska absolut inte känna dig som en dålig mamma. Alla barn är olika och har olika personligheter. Hur gammal är din skatt? Vi använder oss av Semper 1 ( upp till 4 månader) och så får hon Minifom innan varje måltid. Även Sempers magdroppar varje dag för att minska på gaserna i magen. Har du provat detta? Det är ju jätte bra att du ammar lille vännen så länge du själv mår bra av det. Har du tänk ersättning någonting med tanke på att du frågar om vad vi använder? I så fall kan du ju ha det som ett tillägg till kvällsmålet innan läggdags. Så att du tankar upp ordentligt!!! De blir lite som klubbade sälar då :) Sedan beror det ju självklart på om de har en ökningsperiod som kräver mer mat. Då är det bara att mata på.  Hur sover skatten?



2. Svar till Stina. Hahaha vad gullig du är. Tack så hemskt mycket. Skoj att gubben din också läser bloggen. Visst är det viktigt med egentid. Man förstår nog inte riktigt hur mycket jobb det är med en liten. Men oj så roligt att följa utvecklingen :) Vi använder oss av Semper 1 som är modermjölksersättning. Jag ammar inte eftersom det tyvärr inte fungerade :( Hade verkligen önska att delamma iaf. Tips på hur du kan göra är ju att antingen försöka äta matvaror som gör mjölken fetare eller att ha ersättning till kvällsmålet. Då tankar ni upp ordentligt för natten. Jag är som sagt ofta in på Anna. Wahlgrens sida för att plocka på mig det som jag tycker är väsentligt. Där inne finns massvis med trådar om hur man kan tanka liten genom amning.


Angående andningslarm så använder vi Baby sense II.
Den består av två plattor som barnet har under sin madrass. Jag tycker att det är bra med ett larm. Vem gillar att endast ligga på rygg och sova? Klart att det blir obekvämt under nattens gång och då är det bra att ha ett larm när man hjälper liten att ändra sovställning.


Kommentarer
Postat av: Fru Saannis, 22årig 2barnsmamma

Vännen jag har bytt bloggadress eftersom metrobloggen kommer att stängas ner. Den nya adressen är; saannis.webblogg.se

2011-02-22 @ 12:05:16
URL: http://saannis.webblogg.se/
Postat av: Stina

Går det att äta mjölken fetare??? Jag måste nog ta till lite ersättning på kvällarna, jag håller på att gå åt av sömnbrist!!¨



Tack för att du tar dig tid!!

2011-02-22 @ 17:25:24
Postat av: Jessica - Mamma till Melwin

Hej fina ni :)



HUR MÅR NI???????

Hoppas er helg varit toppen och att veckan startat bra... Skönt att komma mer och mer in i träningen va ????



KRAMAR i massor från mig och lilleman till dig och din lilltjejja

2011-02-22 @ 21:01:57
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Mira

Hej goding! Kikar in från semestern och ser att jag missat hur mycket som helst. Får ta och läsa ikapp mig snart =)



Allt bra med er? Med oss är det suveränt, vi har det så bra här i Thailand. Varmt och skönt, inge stress alls utan vi bara njuter och myser.



Hoppas ni mår bra, stor kram!

2011-02-23 @ 05:02:20
URL: http://mirandalux.se
Postat av: i min lilla lilla värld

Andningslarm är ganska dyra va?

2011-02-23 @ 07:32:14
URL: http://saratilling.se
Postat av: Martina

Hej gumman!

spännade svar du ger till andra där ute som läser din blogg men som inte har någon:)



dem där faserna är jobbiga dem, själv tycker jag Emilia äter och äter men hon växer ju så inte så konstigt däremot är de jobbigt att hon ska ligga på mig men jag hoppas att när jag nu ska börja ge henne gröt ska jag börja lite men sen börja ta bort kvällsmålet med ersättning och hoppas hon sover bättre om natten då för de gjorde Cornelia när jag gjorde så:)



Hur är de annars med er?

kram

2011-02-23 @ 15:33:03
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Förresten.. Ammar du eller har gjort?

2011-02-23 @ 21:26:15
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin