Piloxing. Core. Spinning. Cross training. Shape. Styrka & kondition.


Publicerat den: 2011-02-17 [22:02:39]

Underbar träningsvecka har det varit btw, med 4 träningsdagar som senare i år kommer att utökas till 5 träningsdagar/vecka. Med bra mat och god sömn blir det en stooor bonus för kroppen att få röra på sig. Nu i veckan har jag hunnit med både spinning, shape, styrketräning och en hel del kondition. I år kommer jag verkligen att träna en massa nya pass som jag tidigare aldrig provat. Högt på listan står Zumba.


Shape. Under passet arbetar vi med lätta vikter och använder kroppens vikt istället. Jag har fortfarande ont i muskler som jag trodde att kroppen inte hade. Underbart pass.

Cross training. Myyyyyyyyycket intensivt kondition/styrkepass med många banor. Klassen delas upp i olika lag där man under 45 sekunder får träna på varje bana. Det går mycket fort och är otroligt krävande. Älskade detta passet.

Piloxing. LOVE IT! Nya favoriten. En blandning mellan box och pilates. Här tränas det på i mycket högt tempo med kroppens alla muskler och leder. Musiken är gudomlig och svetten lackar på som aldrig förr.
Kommer försöka kära detta passet varje vecka. Och vet ni? Klasserna är fullsatta.

Spinning. Min favorit sedan mååånga år tillbaka. Finns som lättare klass (gul) och svårare (blå). De gula klasserna är förkoreograferade och SATS kör som så att en klass pågår under tre månader. Därefter kommer ny musik och ny spinningsklass. Ett stort minus är att musiken många gånger en helt värdelös. Uppvärmningslåtarna är fy och bläääää :( Därför gillar jag att gå på de blåa klasserna. Där får varje instr. själv göra upp sitt pass och välja musik. De är kanonbra!

Styrketräning. Jobbar en hel del med armar, axlar, bröst, ben och mage & rygg just nu. Detta kombineras med kondition.

Kondition. Förutom en hel del promenader så blir det trappmaskinen.

Core. Mage & buk tränas under ett pass på 30 min. Ett pass som jag själv brukar kombinera med spinning eller kondition.


Piloxing på SATS. Hämtat från youtube.


Shape SATS, hämtad från youtube.


Kommentarer
Postat av: Kristiina- mamma till Lovisa

Duktig du är! Jag tränar bara 2 gånger denna vecka och förra veckan blev det bara 1 gång :( Så SATS har fått in så många nya pass. De fanns inte när jag slutade där för 2 år sedan. Nu tränar jag på Actic som är bara på 5 minuters promenad avstånd härifrån.

Ja maken jobbar i helgen så vi har inte planerat något speciellt. Men i morgon är han ledig så vi skall till Äntligen hemma mässan och det skall bli roligt :D Vad skall ni göra? Puss puss

2011-02-17 @ 23:59:31
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Martina

Hej vännen min!

härliga pass du går på:) aldrig fel att få känna på att man gör nått bra med kroppen.

kul med mkt nya pass också. själv blir de just nu bara skivstång och sen gymet, skulle kunna ta spinning men får så svårt att andas trivs bättre på riktig cyckel:)

men springer på löpbandet gör jag efter jag gått på skivstång och de känns hihi:) men när konditionen och styrkan blivit bättre ska jag ta box och cirkelfys och testa på;)

Emilia ligger enbart på rygg och sover nån gång har jag laggt henne på mage...tyvärr sover hon fortförande bredvid oss så är nog därför hon vaknar som hon gör...så inte många timmars sömn rakt igenom inte men men:) hoppas hon snart kan tänkas sova i egen säng för den står och väntar hihi.



ha en super bra fredag vännen

kram

2011-02-18 @ 05:19:41
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin