Tro banne mig att man blir förvirrad. . .


Publicerat den: 2011-01-28 [22:08:30]

Stackars lille vän.
Ju bättre hon sover nattetid desto oroligare är hon på kvällen.
Lillkorven vår är som en annan bäbbe på kvällarna.
Hon är otröstlig.
Inte ens mina fåniga ljud kan locka fram hennes smilegropar.


Napp.
Bad.
Mat.
Massage.
Bära.
Pussa.
Krama.
Sjunga.
Fåna sig. . .
ja listan kan göras lång.



Inget av detta får henne lugn.
Det enda som fungerar är att vi åker bil.
Och bil åker vi ska ni veta.
Fram och tillbaka åker vi.
Bilen är som våran lilla värld och med den åker vi till fjärran land om det så skulle behövas.

Tydligen har dessa små liv en massa utvecklingssprång.
Något sker i vecka 5,8, 12 osv. . .
De sover konstigt. Äter konstigt och är mycket griniga och otröstliga.


Våran korv blir 8 veckor imorgon.
Hon har precis hittat sina händer.

Idag låg hon och stirrade på dem helt förstenad.
Hon boxar på saker i sitt gym och har lärt sig att greppa tag i leksaker.
Dock har det lilla livet inte förstått hur man släpper taget därefter.
Tro fan att man blir förvirrad och otröstlig då...
Jag hade blivit helt knäckt.
Jag menar. Tänk själv.


Först och främst så förstår man ingenting.
Sedan helt plötsligt har man en pling plong leksak i handen.
. . .
som man inte kan bli av med. . .

makalöst.


Så bil har vi åkt.
Mannen min har nattpasset idag.
Han vill ha det så och jag säger inte nej tack precis.
Snart ska jag tjoffa in mina öronproppar och hälsa på John Blund.


men innan detta sker så är det bara jag och musiken.
Mannen slaggar in the soffan.
Dottern slaggar i sitt rum
Hon har flyttat in där nu och det fungerar så bra!
Jag sitter och rensar mitt psyke med musik.


Jag rensar mitt psyke genom att förmedla ord till omvärlden.
Jag rensar mitt psyke genom att bygga upp en vardag genom meningar och punkter.



punkt.



För det mesta är jag sååå här glad :)


Jag och brossan chillar i soffan.
[ps: Brossan stack kort efter att detta fotografi var taget. Han gillar inte när mina knubbiga armar slår honom i fejan. Jag förstår inte varför.]



Kommentarer
Postat av: Jessica - Mamma till Melwin

Heeej =)



Trist att er lilla tös inte riktigt kommer till ro på kvällarna... :/ Ingen hitt när man försöker med allt och inget funkar.. Tacka vettja bilen =) guld värt när man kan ta sig en tur och de kommer till ro. . . . (hoppas ni inte har en allt för dyr i drift bil som drar mkt bensin) blir dyrt i längden =) skämmt och sido!!



Ja du, hur vi fick honom att vänja sig vid snutten?! gaah, känns som om det var hundra år sedan han kom och minns knappt hur vi gjorde..



Tror att vi började med den redan första dagen.. Det såg så kaaalt ut med de lilla knytet utan att bona in honom i en go filt.. så vi gjorde de från första stund och sedan dess så har han ALLTID ÄLSKAT DE... (tråkigt nog så är det ett MÅSTE NU) vilket kan vara lite jobbigt de med..



Tänk så mkt man redan glömt och va fort tiden går.. hur fasiken skall man kunna minnas något när han är typ 10 om tiden som är nu.. *TUR ATT MAN HAR KAMERA OCH VIDEO FILM)



SOv sött och det är ju guld värt att mannen din tar nattshiftet... Bara att tacka och ta emot...



GODNATT FINA NI:: KRAMIS

2011-01-29 @ 00:36:48
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja dessa utvecklingssprång.. eller stadier vad man nu ska kalla de! Alice är 10 veckor och jag undrar om de inte kommit något sådant nu eller om de är min mat(amningen) som tjorvar(har för lite mat?) för hon är gnällig och börjar se lite tunn tycker jag. Tänkte ringa till bvc på måndag och fråga om jag får komma och väga henne.



Kvällsgnället har vi mer eller mindre alltid haft, en pigg och vaken tjej för de mesta som vill snutta tutte, äta, prata - mycket uppmärksamhet ska de vara!



Kram vännen :-) Duktiga ni är som delar på nätterna, hade varit guldvärt med en hel natts sömn, kommer inte ihåg senast jag fick de!

2011-01-29 @ 08:38:03
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: fine

ja herregud. tänk va man måste ha varit förvirrad! Utvecklingen går ju i ett rasande tempo för de små..



tänk, 8 veckor... var tog tiden vägen?? herregud... Hon är ett riktigt litet dockansikte, så underbar söt.. men jag ser inte riktigt någon likhet med brorsan?? ;-)

2011-01-29 @ 09:12:04
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Cissi

Bilen är ett säkert kort ;)

Tur att det finns något som funkar!



Ha en fortsatt trevlig helg :)

Kram

2011-01-29 @ 09:46:00
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: anna

vi hade lika dant på kvällarna med våran töss. fick tips på o byta ersättning till henne. förut hade vi sempper lemolac. men fick tips på NAN. ska va mildare för magen.

vilken ersättning använder ni?

min töss vart en helt annan bebis när vi byte

2011-01-29 @ 22:36:25
URL: http://tjallmoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin