Gott förlänger livet.


Publicerat den: 2011-07-09 [20:24:59]

Mannen är här och vi njuter verkligen fullt ut. Igår kom han fram i tid och jag och morbror mötte upp snyggingen på Varna flygplats. Nu sitter vi efter en låååångt dag i Varna och njuter av goda korvar, ostar och vin/öl. Lilla stumpis sover i sitt rum ( mitt gamla flickrum här nere ). På tisdag ska mammsi ha skatten för att jag och darling ska äta middag på tu man hand och fira våran bröllopsdag som var den 6/7. Då gör vi Varna har vi sagt och korven sover så gott och mår så bra hos sina morföräldrar så det blir inga problem.



Darling hade med sig helt svarta plastsäckar från Sweden för att mörkanlägga korvens rum. Jag har försökt tejpa upp mörker men det skiner igenom. Nu är det mörkt som i Sverige och vi slipper förhoppningsvis sång ( tack och lov är det inte gråt ) kl 06. Så har ni spädbarn som vaknar tidigt så är mörker A & O. Man ska helt enkelt inte kunna se sin hand där inne.

Vill önska er en fin fin lördag. Puss


Våran kväll. Det ska vara torr korv, dvs "gnagkorv" och rinnande, rumstempererad brie och ett glas iskall vin/öl.


Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Längtar tills jag kan äta detsamma =)



Så du är barnmorska? Visste jag inte. Du måste älska ditt jobb

2011-07-09 @ 22:28:24
URL: http://saratilling.se
Postat av: Johanna

OST OCH ÖL, MUMMA!!!

2011-07-10 @ 00:30:21
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Hoppas ni fick en underbar kväll.

Ser gott ut gumman..Kram.

Postat av: jessica- mamma till Melwin

ÄNTLIGEN är er lilla familj samlad igen :)



måste varit ett kärt återseende :)



Hur har ni det och hur mår ni??? Lillskruttan ser i vilket fall ut att trivas som fisken i vattnet :)



Önskar er en bedårande söndag och visst 'r det som du skrev, man behöver ibland distans för att få fram de där extra och äkta känslorna :)



KRAM

2011-07-10 @ 11:20:32
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

God eftermiddag söta..

Man för göra det bästa man kan för göra det så mörkt som möjligen i prisessans rum..Kan tycka det är ljudt här hemma om kvällarna med..är lita inne på köpa en svar rullgardin som prinsen ska få på sitt rum..

Så mysigt att din man är hos er nu och myser på en massa..Så gott med brie ost,,det är något som jag saknar jätte mycket,,I går åt vi en god broccoli paj som hade möggelost men den hade varit i ugnen så det går jätte bra..fan vad det var gott..saknar alla sorters goda osatar.Ha en skön söndag söta.kram kram

2011-07-10 @ 12:31:45
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: jessica- mamma till Melwin

Jaaa, visst är det härligt med intensiva timmar , så man har det avklarat!!



Jag jobbar på ett satelitboende för låginterlektuella... ganska lugnt och skönt oftast, men det kan hetta till de med :)



Låter underbart, NJUT NJUT och åter NJUT!!!! Tiden går snabbt och rätt somd et är så är du hemma i Sverige igen.



Må bäst och va rädda om er. KRAM och godnatt

2011-07-10 @ 20:36:19
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Angel

underbart,ha en fin start på veckan fina familjen.

2011-07-10 @ 22:27:50
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: maja

Ser ljuvlig ut!

Tack för fina meddelandet :) Värmde i hjärtat.

Har inte fått igång mitt skype än ska kolla ikväll igen :)



Hoppas du får en fin dag!



puss

2011-07-11 @ 06:54:36
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Jo hon är så pigg så tidigt nu, men nu har vi försökt hålla henne uppe lite längre om kvällarna, men det är en kamp och gröt vägrar hon, så vi ska se hur vi går vidare nu!

Mörkt har vi i rummet, vi köpte här när det blev vår mörkläggningsrullgardin och den är guld värd :) Innan vi köpte det kunde hon vakna jätte tidigt av att det var ljust ute, men vi var snabba och åkte till affären och införskaffade rullgardinerna :)



Tänder har jag inte ännu sett till, har trott nu i flera månader att nu kommer de säkert upp, men nix, de är envisa :P

Så jag vet inte riktigt vad hon har för fas nu, men vi ska hoppas vi börjar få henne att äta lite gröt, men det ser inte lovande ut inte!



Vad skönt att höra att Pär kom i tid och att ni får njuta på tumis :)



Kramar!

2011-07-11 @ 08:37:45
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Jannie

Va fasiken...Nu försvann mitt inlägg!

Ghaaaaa!!

2011-07-11 @ 09:01:34
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Jannie

Men där funkade det minsann!

Ville bara säga massor med grattis i efterskott till bröllopsdagen!O jädrar vilken lyxkväll med egentid med mannen o en massa gott till det.LYX!



o så kunde jag inte hålla med dig mer.(du är ju så klock! ; ) )Ang detta med ex tänderna.Folk ska många ggr förstora upp o göra en så stor grej av typ inget.Gnäller de små,så är det ju inte konstigt.Det måste ju göra röva ont med nya tänder!(samma barn för det liksom...) O gnäller de inte,så är det ju bara o tacka o bocka för det.För denna gången... ; )



Nä,nu måste jag packa ihop.vi ska ut till mina föräldrar i Onsala.Larsa jobbar idag o i imorgon,sen är det semester.O vi drar till sthl imorgon eftermiddag.

Hoppas ni fortsätter att gotta er i eran fantastiska miljö!Va rädda om er.Massa massa kramar från oss

2011-07-11 @ 09:06:27
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

God eftermiddag fina du..Hoppas att ni njuter i värmen.Här är det varmt och kvaft..små jobbigt..men bara gilla läget..Hoppas att du har haft en fin måndag med din fina familj..kram kram

2011-07-11 @ 15:39:01
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Kristiina- mamma till Lovisa

Vad härligt det lät. Ni hade säkert en underbar dag du och maken :D Det behövs emellanåt :D Hihih ja visst är de olika de små liven ;) Här jagas allt av alla ;) Har jag inte barnet hack i häl med gåstolen så har jag hunden. Sen jagar Lovisa hunden och de leker med samma leksaker. Härligt att se egentligen för vår hund gillar inte barn så där värst mycket. Ha det bäst sötnosar. Massa kramar

2011-07-13 @ 10:19:39
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin