Det ljuvligaste ljudet av de alla. . .


Publicerat den: 2011-06-07 [20:51:35]





Jag minns dagen så väl.
Den dagen då DU öppenbarade dig på en kissesticka och kom att förändra hela våran existens.
En sticka som jag fick för mig att kissa bara för skojs skull...
& skoj blev det, yes!


Jag vet inte hur många gånger jag suttit på toaletten med en dopton mot magen och försökt få kontakt med dig. Du var alldeles färsk där inne och jag visst att det kunde vara allt för tidigt att få höra några ljuva hjärtslag...
men jag försökte i alla fall. . .


Kanske kunde alla byten av sitt/ligg/stå/putta med magen/svanka/stå på ett ben/tippa åt höger eller vänster and so on. . . pricka rätt till slut. Jag smög även in på ett förlossningsrum under ett lungt arbetspass och testade CTG apparaten... bara för att.
Oftast hörde jag min puls och ingenting annat.
Eller så var det magen min som kurade.

Men en dag i vecka 15 eller så var det vecka 16, uppenbarade sig det där härliga ljudet.
Ljudet av galopperande hästar.
160 spm stod det på doptonen.
Jag sken av  LYCKA!!!

Jag satt där på golvet, på mitt jobb, vid en toalett och bara LOG som ett fån.
Vi hade fått kontakt.
Du & jag.
Jag hade fått höra de ljuvligaste hjärtslagen i världen.

Dina sparkar började som en sprattlande fisk
och slutade som små gosiga fossingar som jag nu kan pussa på.
Dina små händer började som en liten mini boxningsmatch och slutade med små händer som utforskar varje vrå av mitt ansikte.
Din pluttmun på ultraljudet, bjuder mig på världens finaste leénde varje morgon.

Munnen som jag DÅ såg på en skärm, kan jag idag pussa på, mata, lyssna på alla underbara ljud som du ger ifrån dig.

Jag visste inte DÅ att jag skulle få en liten dunig hjässa att snusa på.
Att denna hjässas lukt skulle toppa första plats av det godaste och mest underbaraste som jag någonsin skulle komma i närheten av.
Jag visste inte DITT babyjoller skulle komma att bli den ljuvligaste musiken i mina öron.


Älskade.
Jag visste helt enkelt inte DÄR & DÅ att DU och endast DU skulle komma till denna värld och ta mig med den mest omväldande stormarna på denna planet.
I denna universum.



& i alla universums universum som någonsin kommer att finnas.
att existera.
För alltid.
För evigt.
I alla oändlighet.



Kommentarer
Postat av: Zaynab

Vilket underbart inlägg. Jag blir varm i hela kroppen av detta!

2011-06-08 @ 00:31:45
URL: http://www.zaynabsblogg.se
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Åh så fint skrivet :) Underbart och så sant så sant <3



Tur egentligen att vi inte visste innan hur de skulle ändra våra liv, men det är så härligt, så underbart och det bästa som hänt en <3

2011-06-08 @ 07:40:49
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Vackert =)



hihiih Wilda ratade oxå all burkmat. Tills hon var 10 månader. Så kanske det ändrar sig

2011-06-08 @ 12:43:44
URL: http://saratilling.se
Postat av: Martina

God eftermiddag min vän!

underbar bild på eran lilla tös:D den där bodyn har Emilia också tycker den är grymt söt hihi:D



Underbart skrivit, du skriver verkligen så bra med riktig inlevelse man blir så glad när man läser det.

hihi cool att kunna gå in och lyssna på hjärtat så där själv:D förstår att de måste ha varit spännande hihi!



Hoppas ni får en underbar Onsdag

kram från oss:D

2011-06-08 @ 13:24:19
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Kristiina - mamma till Lovisa

Gud då fint! Sitter här i väntrummet till doktorn och är så nära att böla till din fina text! Puss till er!

2011-06-08 @ 15:36:52
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Åh vad man saknar att lyssna på de små hjärtljuden. och vad härligt för dig att du kunde smyglyssna på jobbet lite :)

Hoppas allt är bra med er och hon är ju för ljuvlig er lilla tjej!

KRAM på er.

2011-06-08 @ 22:03:48
URL: http://alexandrajakobsson.blogg.se/
Postat av: Jannie

Så himla fint skrivet!

Man saknar ibland känslan av att få hålla på magen o känna de små sparkarna.O hjärtljuden med för den delen...

ha ha ha Du är la go!Klart vi får bli brevvänner istället!ha ha ha Finns det ens längre??Jag vet när man var yngre.Då hade man typ 20 st...Helt sjukt!



TUSEN tack snällaste sötaste du för de på tok för snälla orden om mig i klänningen!Så satans glad jag blev!Älskar klänningar,men hatar mitt midjemått,bobisar o överarmar...Men annars!ha ha ha



O vad jag garvade när jag läste dina ord om allas våran Zlatan.Kunde inte hålla med dig mer.Men sååååå jäkla typiskt att karln ska gå in o dunka in tre baljer...Suck.Han är ju svin duktig så klart,men så GALET divig.O framför allt medias dalt med honom.Jag spyr...Men kul att han visade lite glädje iaf!Tjo-ho!

Sketväder här idag!Men skattepengarna har kommit!

Kul o känna sig lite rik i typ 1 v...ha ha ha

Ha en underbar dag,du o ditt lilla sosken!

Ni är så himla fina båda två!Massa massa kramar

2011-06-09 @ 09:43:06
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Angel

Åh så fint skrivet gumman,blev så rörd.

2011-06-09 @ 19:19:11
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilket underbart inlägg. Blir alldeles varm av att läsa. Hoppas du får en fantastisk dag. Många kramar!

2011-06-12 @ 11:27:01
URL: http://emmawelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin