Kärringen i mig.


Publicerat den: 2011-06-21 [09:38:23]

Hejsan mina vänner och godmorgon. Här hemma har vi sovit som grisar igen och lillkorven sover nu sina 12 timmar för det mesta i sträck. Helt makalöst underbart. De senaste kvällarna har vi verkligen fått till skrattet till go´natten och lagt en skrattande, storögd liten tjej i sängen, sagt godnatt godnatt sov så gott och gått ut ur rummet. And thats it. Hoppas hoppas det håller i sig nu. Maken och jag har så mycket tid till varandra på kvällarna så vi sitter på balkongen och verkligen njuter av den härliga svenska sommaren.
Ibland tar vi oss en glas eller två vitt/rött och bara är♥


Måste berätta att kärringen i mig kom ut igår kväll.
Oftast brukar ett gäng småpluttar sätta sig precis under vårat sovrumsfönster sent på kvällen för att gapa, röka och brumma med sina moppar. Igår fick jag nog, öppnade fönstret och fick ur mig ett och annat. Några sekunder senare var det tyst, hahaha. Lite respekt får de allt visa.
Det bor ju ändå folk runt omkring.
.
.
.

Annars laddar vi inför avresan. 6 dagar kvar nu =/ Är lite orolig hur det kommer bli med att stiga upp kl: 04 på måndag morgon - ja för lilltjejen då så klart, inte för hennes mamma. Hoppas hon snabbt kommer in i sina rutiner igen bara. Vovven ska ju också med och vi mellanlandar i Wien. Hoppas lillkillen klarar allt fint och inte är allt för rädd. Imorgon ska han btw trimmas kort kort för att klara av värmen där nere i Varna.
Vi kommer helt enkelt få en ny hund efter det.


Godmorgon Varna. Bild tagen 2009.


Kommentarer
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

God förmiddag sötnosen...

Skönt att ni snart ska åka ner till huset o mysa med värmen och familjen..Avis..:)

Så mysigt med ett glas vin på balkongen med din man..det gör ni rätt i att ta vara på tiden man nu när det är sommar och njuta av lita egen tid tillsammans..Nu har vår som börjat mer få in rutiner med sin säng sovande allså när han ska gå o lägga sig..Han sover max en gång per dag under dagens gång ca 2 timmar sen går han o lägger sig vid 20 tiden försöker ha han i sängen då..men i bland funkar det inte..Ha en skön sommar dag söta.kram kram

2011-06-21 @ 11:05:11
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

Klart man blir arg i bland på vissa människor som inte vissa respekt..då måste man säga till...kram kam

2011-06-21 @ 11:05:31
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: maja

Underbar bild!

En vacker dag åker jag med er ner :)



Härligt att se dig 9idag <3



Puss

2011-06-21 @ 13:39:35
Postat av: Jannie

ha ha ha Där fick de minsann!

Ska du inte skicka in ett dagens ris till de också??ha ha ha DÅ snackar vi kärring-varning! ; )



Va underbart att hon sover så gott!Både för henne o för er.Man behöver allt lite tid med sin karl också!



TACK!Vi har verkligen haft det helt fantastiskt!

Massa drinkar o vin,go mat,massage,massa shopping o självklart en massa massa skitsnck!Har mått som en kung!Även om jag självklart saknat Victor tok mycket.Men det gick ändå bättre än vad jag trodde måste jag säga.Jag åkte ju trots allt inte hem...ha ha ha Men när vi väl kom hem så kan jag lova att vi pussades i en oändlighet.KÄRLEK!



Weiiii!Bara 6 dgr kvar!Så jäkla underbart!Trist att Pär kommer först några dgr senare.Men va fasiken!Ni har ju all tid i världen sen!Är det första gången Anelia ska flyga??Du måste ju tipsa mig om alla tips o trix sen!

Hoppas allt är bra med er!Här är det grå himmel o inte alls så roligt väder...Hoppas bara det blir kanon på midsommar!för en gångs skull...

Massa kramar från oss

2011-06-21 @ 14:42:00
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: joanna-ATT LEVA MED ASPERGERS SYNDROM!

Tänkte bara tipsa om att just nu pågår en fototävling på min blogg i samarbete med Johanpixels.se http://www.domkallarmighannes.com/2011/06/fototavling.html

finns även en dagens blogg tävling där du har chansen att bli länkad inför mina 200-600 unika läsare dagen så passa på att gå in och anmäla dig (kolla på vänster sida av bloggen) Annars kanske du vill göra ett bloglovinbyte?:)

2011-06-21 @ 21:46:49
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: lil' babustyle

Shuue!

Det är såhär att jag undrar om du vill hjälpa mig att vinna en fototävling? Det enda du behöver göra är att skriva att du röstar på Nummer 3! Bilden jag tävlar med, betyder oerhört mycket för mig. Självklart länkar jag alla som röstar som tack för hjälpen, oavsett om jag vinner eller inte! :)



Direktlänk till tävlingen: http://melimelissa.blogg.se/2011/june/tavling-3-tjejer-ska-bli-en-vinnare.html#comment



Här berättar jag varför bilden betyder så mycket för mig: http://babustyle.blogg.se/2011/june/deltar-i-en-tavling-hjalp-mig-att-vinna-gen.html#comment (Skriv en kommentar i det här inlägget om du har röstat, så att jag kan länka dig senare när tävlingen är avslutad!)



Tack på förhand och hoppas du röstar!



Om du är helt ointresserad, så ber jag om ursäkt för att jag störde!

2011-06-22 @ 00:06:15
URL: http://babustyle.blogg.se/
Postat av: Martina

God morgon vännen!

de är rätta tag, ungdomar ska inte tro att dem akn få göra hur dem vill, man måste få säga åt dem när de för liv och håller på inte acceptabelt när de är lite senare på kvällen.



härligt att sessan sover så bra om nätterna:) Emilia vaknar ännu 1 ggr om natten får se när hon börjar sova hela nätter skulle vara skönt men tror de är mkt nu tänder är nog på g fr så gnällig som hon är:(



hihi er vovve kommer bli så söt, hur fungerar rutiner och sånt när man ska ta med sig djur till ett annat land och så? är de karantän och sånt?



hihi Anelia kommer nog komma ikapp snart när hon ser hur fort man kan ta sig framåt;) alla tar sin egna lilla tid hihi!



Hoppas ni får en bra dag

kram

2011-06-22 @ 07:56:24
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: jessica-mamma till melwin

Godmorgon vännen!!!



Det var ett tag sedan nu.. Härligt att allt är väl med er och att lillskruttan fått in sådana fantastiska sömnrutiner.. Det är bara att NJUTA AV NUET och hoppas att det består.....



Härligt med resa.... det kommer säkerligen gå toppen med både er lilleman och dottera... Hur länge blir ni borta????



Förstår att du sa till småpluttarna utanför... vi har samma problem ibland, speciellt på helgerna (då vi bor mitt emot en resturang/krog).....



Hur spenderar ni er midsommar detta år????



Hoppas allt annat är toppen med er och att lilltjejen växer och utvecklas som hon skall..... STOR KRAM FRÅN MELWIN OCH JESSICA..



Lämnar med mitt användar och lösen, om du vill kika in på bloggen min en dag..



Användar: ensagaom

Lösenordet är: mel101015



Du kanske inte behöver publicera detta inlägg såa tt andra kikar in på bloggen..



KRAM I MASSOR

2011-06-22 @ 09:33:34
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hej söta ni!

Så underbart att läsa om era sovande nätter.

Så skönt att det fungerar så bra. NJUT:)

Hoppas ni mår fint, och vad härligt att resa iväg.

Själv blir det lite jobb för mig nu i sommar. Konstigt känns det ju :) Känns som han nyligen kom!!

Ha en fin Onsdag!

Kramar från oss.

2011-06-22 @ 10:38:29
URL: http://alexandrajakobsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Så härligt att komma iväg. Vi stannar bara i Sverige men det är inte fy skam det inte!:)

Gud så skönt med 12 timmars sömn. Min kropp som nu oftast iallafall får 7 timmar är inte van att sova så mycket så jag har svårt att somna men sen är jag däckad och vaknar av Denver framåt 6-7 på morgonen. Har märkt att han somnar om lättare om man bara ingnorer han och att det är tyst bara säger ramsan ibland. Det är såå skönt! Men kan ändå inte sluta att vara nojig att när som helst så är vi tillbaka till hur det var :)

Så söt lilla Nemo vart efter klippningen!

Ha det så jätte bra på resan!

Kram

2011-06-22 @ 21:13:16
URL: http://minbebis.com/blogg/annasdagbok/
Postat av: Julia

Skitsnygg sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-13 @ 00:00:48
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: Smsa Låna

Hej! Jag har själv funderat på att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-20 @ 03:50:00
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin