Koka & mosa.


Publicerat den: 2011-06-07 [09:43:41]




enkelt, smidigt och billigt det var att laga egen barnmat.
Vi har handlat hem en massa burkar och sparar även de få som vi får från fruktpureér. Därefter fylls de med smarrig babymat och tjoff in i frysen.
Det kommer aldrig bli mer köpt barnmat här inte. Aldrig i livet att Anelia äter den maten igen.
Min kära granne informerade mig att en liten behöver 8 sådana burkar om dagen för att tillgodose kroppen näringsmässigt. ÅTTA BURKAR?!!!! Hua.
Så hemskt.

Nä. Det är enkelt att göra själv & billigt som sagt.
Burkarna blir ju dyrare ju äldre barnet blir vilket betyder att man lätt spenderar hundratals kronor på värdelös mat varje vecka.
Varför göra på detta viset?

Internet är full med recept på god och nyttig barn och babymat.
Kolla in på familjliv så kommer ni hitta en massa gott.
Allt som behövs är ju faktiskt en mosmixer som man billigt kan inhandla på tex Clas Ohlsson.




Här hemma njuter vi av dagen.
Skruttis och jag ska kila hem till päronens lya för att spendera dagen där.
Det kommer nämligen hem en massa gubbar och ska göra något här hemma hos oss. Vet inte vad dock...

Träning blir det idag också.
& så är mannen hemma imorgon så vi firar det med kräftor ikväll och vitt vin =)


Nä, nu ska jag väcka efter 45 min luren.
Trevlig tisdag.

Kommentarer
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Vad allt för gott har du gjort åt henne?

Jag gör all mat här också, så enkelt egentligen, jag köpte hem burkmat en gång för att testa, men jisses vad det var äckligt :( Blä, blä! Men det är ju bra det finns ifall det blir kris någongång när man är iväg nånstans, men en vana ska det nu inte bli!

Fick hem vi föräldrar igår och där hade de testat 8 månaders burkarna som är större och av dom skulle de behöva äta 6 burkar om dagen för att få tillräckligt med näring, 6 burkar? alltså hallååå? Det finns ju inte en chans att de skulle äta det!



Ha en underbar dag vännen :)

2011-06-07 @ 10:27:10
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Bra att du gör eget, men säg aldrig aldrig. Det kan komma en tid då hon VÄGRAR din mat och bara vill burkmat. Been there, done that hehehe

2011-06-07 @ 12:33:40
URL: http://saratilling.se
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

God eftermiddag söta...Ja har man tur så äter sitt barn sin hemmagjorda mat.min prins var helt kräsen det första tiden med min hemma gjord mat så vi fick köra med burk mat..Men nu äter han det knappt länge så det är skönt..Korv o potatis är hans favorit..Hoppas att allt är bra med dig i sommar hettan..Här är allt bra fast lita för varmt i min smak..Får gärna komma mera regn och få bort lita av värmen..

Ha en skön tisdag.kram kram

2011-06-07 @ 13:03:03
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Martina

hej söt!

jag önskar jag också kunde göra hema gjord mat åt Emilia men hon nobbar de spottar och fräser. men burkmaten slukar hon så länge de är grönsaker så en riktigt kräsen donna, lite ovant eftersom Cornelia åt allt i den åldern som Emilia är i nu. men frukt puree äter hon om är hemagjord:) alltid nått!



härligt med träning, här vart de inte av nått sånt idag orka inte efter att ha haft Emilia som är gnälig, Cornelia har riktiga raseriutbrott och sen har jag bakat för fult inför Cornelias födelsedag på Söndag. Men imorgon blir de av ketlebell träning i grupp vid havet;)



god mat ni ska äta ikväll med mumms:)



ang mina magsmärtor så har jag endometrios därav smärtor i magen som kan komma och gå då coh då, men är säkert ägglossning eller mens jag ska ha snart för magen kronglar mest då tyvärr:(

mne nu på kvällen är de bättre:)



Hoppas ni haft en härlig dag kram

2011-06-07 @ 20:42:09
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Felicia

Intressant blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-07-11 @ 04:59:26
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin