Nu med EN GÅNG.


Publicerat den: 2011-03-10 [21:45:55]

Tack käre far för att du TROR på detta när mina nerver har nått maximum.
För att jag vet ju att det fungerar och att det KOMMER att fungera igen.
Jag måste bara HÅLLA på det stenhårt. Och inget mera O.C.H i denna historia.
Små barn ska sova. PUNKT.
Ingen jävla 1 timma för att de känner för det.
Ingen känner för att göra natt som endast är 1 timme lång.


Som fd nattsköterska vet jag hur hemska nätterna kan vara utan sömn.
Speciellt när man skulle blanda dropp och få en ny patient kl: 03 på natten.
Då hjälpe ingen jävla Mcciatojävel, Espressojäkel eller vilket-kaffe-som-helst.
Man ville bara sätta sig i stolen vid datorn och somna in.
Eller bara gå och skjuta sig och dö.

Hur som.
Det skulle ju inte vara mer om detta ju.
Det skrev jag om tidigare.
Så nu är det STOPP på det ett tag iaf.
Vill bara skriva om att vi nu lägger lillkorv kl: 19:30 ist för 20:00.
Ikväll för första gången i hennes liv har vi fört hushållsarbete när hon är lagd för natten.
Det har fungerat!!!!!!!

I can´t handle it
spelas om och om igen. Underdog project har gjort denna fantastiska låt.




Jag och ikväll.
Vad gör man då.
Jag sover iaf. inte.
Lyssnar på Spotify och sådant.
Om jag inte hittar på Spotysaken så letar jag vidare på Youtube.
Musik är viktigt i livet.
Ja det är det.

Men å andra sidan så kanske man kan göra som så att vi höjer basen 1 timme under en fest och dansar rumpan av oss. Och sedan har vi tyst ett tag.
Vi stänger av allt och bara går omkring och hummar för oss själva.
Hum, hum, hum, låter det.
Vi ser helt jäkla apatiska ut också för att bre på det.


Stämningshöjande va.
Precis som sömnen.

Nej - men fy Teddy. Sluta nu.
Nu!
Nu med det samma.
Nu slutar jag med det samma.

Våran dotter har börjat härma nu också.
Jag pruttar med min mun.
Och hon pruttar med sin mun.
Det kommer bubblor samtidigt också.
Hon är så jävla fräck alltså.
Våran lilla älskade pärla.
En liten korv som vill sova under dagen men då hoppiloppar jag in henne i denna sak.
Se så fin och pigg hon är då.


En trött  morsa & morska och världens finaste.



Mamma och en liten Pär i bärsaken.


Kommentarer
Postat av: maja

Ni är sååå vackra! Älskar dessa bilder på er två sötingar <3 Å,ja va lik Anelia är Pär på dessa bilder amazing :)

2011-03-10 @ 23:53:13
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Jannie

NI är ju så himla fina!!

Härligt inlägg.Du skriver så roligt!

Klart det kommer att fungera.kREDD TILL ER SOM KÖR PÅ!

O vad duktig hon är som kan härma.Visst blir man helt varm i hjärtat o håller på att fälla en tår??

Stolt,stoltare o sen vi morsor så klart!

Tack snälla du för dina supergulliga kommentarer om Victor.Blir så himla glad!

O du?Jag lovar,hade vi haft spårvagnar här nere i skogen så hade jag lätt hoppat på en jag med,i stället för att förtsätta promenaden...ha ha ha

Victor sover mestadels när vi är ute.Beror ofta på vilka tider det är.Om det är hans sovtider så somnar han,inte annars.Det är ju SÅ spännande med allt som händer runt omkring så huvudet går ju som en proppeler när han sitter upp.



Samma här!Älskar verkligen regn o snöslask.Gärna lite blåst oxå.NOOOOOOT!!Hatar det.Ge oss vår!NU!

Satan vilke mundiarré jag har...Sorry.

Ha en helt underbar fredag med din fina familj hjärtat.O stå på dig!Puss o kram från oss

2011-03-11 @ 08:23:15
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Martina

jobbigt att du inte får sova vännen, förstår hur du känner dig. Men hoppas hon sover nu och de är bra att du förösker så gott du kan med att få henne att sova du kan inte göra mer än det. man får föröska och se de som passar en själv.



och de är jätte svårt när de väll somnat så borde man sova själv men den där egen tiden är guld värld och den får man ju inte om man lägger sig och sover man kan behöva rensa tankarna med något annat.



Hur känns de med bärsjal? härliga bilder och hon växer dne lilla sötnosen:)



Hoppas ni får en bra dag och även helg

stor kram

2011-03-11 @ 08:43:46
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Sanne - Mamma till Lykke

Hihih tack :-)



Jo men sånt kan vara sjukligt störande :-)

2011-03-11 @ 09:21:36
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: Alexandra, Mamma till Alvin.

Vad FIN hon är er lilla tjej!:) Så söta bilder på er två.

Och hoppas nätterna funkar bättre snart.

Inte lätt att få sömnrutin på de här små men nån gång så lär det sitta!=) och gud vad skönt det ska bli!

Trevlig helg på er.

Kram kram

2011-03-11 @ 12:37:31
URL: http://alexandrajakobsson.blogg.se/
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Åh så stor tjejen har blivit :) Det går nog snabbt i utvecklingen nu!



Hoppas ni får ordning på sovandet och det ska bli skoj att följa när ni börjar med kuren :)



Kramar!

2011-03-12 @ 08:05:05
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin