Anelia har sovit hela natten!!!


Publicerat den: 2011-05-24 [18:20:01]




Våran lilla busfia


Nu så. Nu så ska det uppdateras lite.
Vi är igång med uppföljningsveckan på Sova hela natten och hittills har det gått över förväntat.
Anelia sover som minst 9 timmar innan hon vaknar till och då kan det krävas allt ifrån ramsan till buffning tills hon kan somna igen på nytt. Men i lördags så hände det. 
HON SOV SIN FÖRSTA HELA NATT.
Vi fick kliva in på morgonen och gorma - Godmorgon, godmorgon, NUUUUUUUUUU är det morgon :)

I morse hände det igen.
Jag kunde knappt tro mina ögon när klockan visade halv 7 i morse och lilla stumpan fortfarande låg och susade så gott och så tryggt i sin egen säng. Kort där på såg man ett litet yrvaket ansikte blänga in i kameran.
Vi har nämligen en babywatch med kamera som filmar i mörkret och vi får allt se vilken cirkus hon har för sig nattetid. Hon vrider och vänder på sig och kan hamna lite vartsom i sängen. Som tur är så har vårat andningslarm två plattor så hon kan röja bäst hon vill.

Ja. Och det var det nyaste med sömnen.
Vi är medvetna om bakslag och att det kan gå åt skogen ibland.
Men så länge vi håller på rutiner, sov och mattider så ska det allt gå bra.

Jag måste medge att det är en helt annan bäbis vi har här hemma.
Hon är vaken och är med allt mer. Pigg och rosig om kinderna.
Vill upptäcka världen och plaskar som alla andra barn på babysimmet.
Det är inte den lilla tröttisen som slocknade bara hon fick syn på barnvagnen.
Denna kur är MAGISK.
Verkligen.
Synd att vi inte provat detta innan men å andra sidan så är alla AW föräldrar mycket väl pålästa och det ville vi också vara. Det är viktigt att veta HUR och framför allt VARFÖR ett litet barn behöver sova gott.


Lillstumpan har idag dykt på babysimmet.
Andra veckan i rad får de små krabaterna dyka.
Sötnosar.

Trevlig kväll mina vänner.


Kommentarer
Postat av: Zaynab

GRYYYMT! Way to go! Min dotter har jättefina sovtider, men ett problem - hon sover i vår säng! Varför? För jag ville det skäms. Så mysigt att ha henne nära ju. Hennes rum ligger långt bort ifrån oss. Borde jag testa det du kört i det fallet? Vad tycker du?

2011-05-24 @ 19:23:52
URL: http://www.zaynabsblogg.se
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Åh så glad jag blir när jag läser detta :) Så himla roligt och skönt framförallt att hon har sovit hela natten nu :) Och vi håller tummarna för att det fortsätter på samma sätt :)



Vi får lämna på dagvård från att de är 10 månader här hos oss, men Tindra blir ju strax på 1 år när hon blir att lämna på dagvård!



Hur är det hos er? Och när tänkte du börja jobba?



Kramar från oss!

2011-05-24 @ 19:55:39
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Martina

Hejsan vännen!

underbara bilder på tösen och gud va söta tosser du vill inte virka ett par till Emilia hihi???



gud va härligt att hon nu sovit hela sin första natt:D grattis gumman, måste vara jätte skönt.

låter som hon uttveckas för fullt era tös:D



jo jag vet ju att jag burit 2 barn och är nöjd med min kropp när man ser att de ändå har blivit nått av de:) är glad att man går neråt så pass mycket och så och glad över att bygga muskler:)

men tränar ju enbart hemma!:)



men förstår att du inte tränat, du har ju haft så mycket annat men allt tar sin tid och du kommer snart igen igen:D



hoppas ni får en härligt bra fortsättning på denna veckan

kram

2011-05-24 @ 20:47:28
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Mandy

Fantastiskt! Du är grym! Jag har alltid tyckt att den metoden är helt suverän och du bevisar ju att om man lär sig den och utövar den som det är tänkt till 100 % så får man resultat. Er dotter är bedårande söt!

2011-05-25 @ 08:36:41
Postat av: i min lilla lilla värld

sv; Nä, det är en underbar pyjamas från Lindex. Älskar den!!

2011-05-25 @ 13:45:19
URL: http://saratilling.se
Postat av: Nadia

vilken liten söt prinsessa!!

2011-05-25 @ 13:53:34
URL: http://diddiseloquence.blogg.se/
Postat av: Angel

Grattis gumman,låter underbart.

2011-05-25 @ 16:11:40
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: maja

Åh så söööt hon är!!!

Måste ses snart :)



Puss

2011-05-25 @ 19:26:53
Postat av: Martina

God morgon min vackra vän!

hihi va kul att jag kan ge dig lite motivation:D men de är ju de att jag älskar att träna och jag vet hur bra jag mår utav de så jag är väll lite av en tränings narkoman men de tar jag för jag älskar att röra på mig och se reslutat men sen orkar jag mycket mer också även om de sitter lite träningsvärk där men ja underbart är de och lite egen tid:)



har du hört om nått som heter mamma boot camp?? Vet inte om de finns i Göteborg men de tror jag, de är en mamma som heter Olga som startat det och de är träning utomhus " rätt tuff" och man träffar andra mammor som man tränar med:) har en vän som går på de och hon säger de är grymt skönt.

kolla in denna sidan " http://www.mammafitness.se/se/mamma-bootcamp-346466 " kankse får lite motivation av att gå nått sånt:D



jo de där sjömans kläderna är grymt söta finn även sånt på Lindex:D så himmla söta, man vill ju bara ta och köpa! Sen har dem sjömans mössor på H&M haha! Känns som sånt är inne igen, men funderar faktist på att köpa en sån till Emilia hihi!



HOppas du kommer ut och tränar lite idag och att jag gett motivationen:)



Ha en underbar dag gumman

kram till familjen

2011-05-26 @ 08:43:40
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Jannie-mamma till Victor

DUKTIG TJEJ!!

jäklar vad roligt för er!skönt framförallt iofs...ha ha ha Grattis goingar!

O söt som socker är hon.Som alltid!

Läste om att ni ska döpa henne i Bulgarien också!

Måste ju alla där uppskatta till max!O LYX med två dop!



ha ha ha Har du oxå grejer som ligger o ropar:kom o ät mig i kylen??Vad ska man göra åt det liksom??

Du är ju iaf grymt duktig med din träning!Önskar du kunde smitta av dig.Jag har softat ner mig totalt...

O PRECIS så är det ju!!Trodde oxå bara det var när man var fuller(älskar ditt uttryck) som alla godsaker bara MÅSTE intas.Nattamat när man är på lyran är ju himmelskt gott...



hoppas ni har haft en underbar vecka vännen!

sol här idag iaf,så hoppas det är samma i Götet!

Va rädda om er.KRAAAAAMAR i massor

2011-05-26 @ 13:08:18
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin