Inget babysim men en grillkväll :)


Publicerat den: 2011-05-11 [08:28:51]

Godmorgon mina vänner. Onsdag och lite svalare men vädret ska vi ju inte snacka om nu.
Vaccinationen igår gick bra iaf. Lillstumpan lekte under tiden som sköterskan stack och märkte inte av de två sticken. Ingen feber inatt heller så hon klarade sig denna gången.

Någon babysim blev det inte dock. En liten bajsolycka ägde rum precis när alla bäbbisarna hade hoppat ner i poolen ( inte av Anelia, men kanske nästa gång :) så då var det bara att stiga upp igen och hoppas på återsim snart. Men jag måste medge att Klippans babysim inte över huvudtaget är barnvänlig. Det är trappor upp utan hiss. EN skötbädd för alla bäbbar. Inga skötbäddar i badrummen. Det är halt, smutsigt och vått på golvet. Skåpen räcker inte till. För få sittplatser inne vid poolen. Fortsättningskursen (om det blir någon sådan) kommer att bokas in någon annanstans. Lite synd eftersom vi verkligen tycker om fröknarna där :)

Mysigt hade vi iaf efteråt med vännerna M och J. Grillad lax på deras altan där barnen fick leka fritt :) Hur härligt som helst. Det får allt bli mer sådana tillfällen ♥
 

Nu har lillstumpan haft sin ensamlek. Jag hör hur hon försöker lösa något problem i babygymmet. Det får hon helt enkelt göra en annan gång. För nu är det dags för 45 minuters vilan.


Kommentarer
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Jodå solen har vi här också idag :) Det är tokvarmt :) 20 grader i skuggan, menmen, imorgon är det säkert kallt igen :P



Håller du stenhårt på rutiner för sov och mattider eller hur har ni det?

Jag har rutiner och mattider är jag lite sträng med och sovandet ska inte hoppa mycket, vissa tycker det är så himla jobbigt att jag är så sträng med dom, men jag tror de behöver rutinerna sina helt enkelt!



Kramar!

2011-05-11 @ 15:24:08
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Jessica-Mamma till melwin

Godmorgon på er :)



HÄRLIGT att hon verken "märkte av sticken" eller reagerade på dem efteråt.. Sicken liten kämpe :)



Tråkigt de där med "olyckan i poooolen" men du, en fråga.. Får ni alltså betala fullpris för att vara nere i basängen och vända??? då borde det väl teoretiskt sätt bli en gång extra ni går?? eller är ja ute och cyklar?



Ja, framtidsplaner är mysigt, ett måste för mig.. Måste få tänka lite framåt.. samtidigt som man givetvis skall leva här och nu!!!



Hade varit bedårabde med egen trädgård som sagt!!



Tack, jobbade heeeela söndagen.. Men lördagen var mysigt :)



Hur ser er helg ut som kommer?? KRAMAR i massor till er fina

2011-05-12 @ 07:51:27
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Jannie

ha ha ha En liten bajs-olycka??ha ha ha

Lät så jäkla roligt bara...

Men det lät väl som ett SÅDÄR bra babysim annars.Ett skötbord är ju skit fullständigt liksom!hur tänkte de??

Men du!SS gott med grillad lax!vill jag oxå ha.Fast det kanske är lite i tidigaste laget nu kanske...ha ha ha



Tusen tack för gratulationerna på Victors stora dag!

Gulle-du!Ha en fantastisk dag fin!Massa kramar

2011-05-13 @ 06:50:56
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Mira

Är det ikväll ni börjar kura? Lycka till vännen!! =) Jag är så lycklig att det funkar bra här nu, herregud man är som en helt annan människa!



Inatt vaknade hon och skrek vid 2, men jag stoppade in nappen och lade ner henne igen. Vips så sov hon till 6. Yes yes, this is the way I like it!



Ha en fin helg vännen, kram!!

2011-05-13 @ 08:50:23
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Jannie

Jag säger samma sak!

Fredag!ÄNTLIGEN!Men shit vilket träligt väder vi har fått!Hoppas det blir bättre framåt kvällen...



ha ha ha Ja du har alldeles rätt.Papper o snöre var väldigt mycket roligare än innehållet...Suck.

Hoppas ni får en supermysig kväll!KRAAAMAR

2011-05-13 @ 13:37:14
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin