Sova hela natten - natt 1.


Publicerat den: 2011-05-17 [11:11:10]

Sova hela natten kuren är påbörjad och första natten är avklarad. Anelia och jag fixade detta med bravur. Utan napp och endast korta buffningar. Ramsan avslutade tom några omgångar av uppvak utan att jag behövde gå in.
Detta var verkligen en bra natt med "få" uppvak. Eftersom första natten går ut på att bekräfta vid minsta pipp så klev jag in och buffade lilla blöjbaken. Inatt tar ramsan mer och mer över.
Jag har sovit utanför hennes dörr med block och penna vid min sida. Telefonen var min klocka. Och alla roliga spel som man kunde fördriva tiden med. Har själv inte fått så mycket sömn men jag är van sedan min tid som nattsköterska och barnmorskestudent.

Här nedanför kommer våran första natt.
Våran väg till att sova gott.
Allihop.

19:25 -
Anelia läggs med tjo och tjim i säng. Upprörd. Brukar vanligtvis inte behöva buffas men ikväll buffas hon 2 min. Ramsar x 4.
19:28- Tystnad.
19:30- Bekräftelseramsan.

22:02- Skriker. Buffar ca 20 sek. Kort solfjäder. Ramsar x 4. Tystnar omedelbart.

22:41- Skriker. Tystnar av sig själv. Jag avvaktar. Skriker igen. Ramsar x 4. Lyssnar av. Gråt. ramsar x 4.
22:42 - Tystnad. Drar kort därpå bekräftelseramsan.

01:11- Skriker. Buffar ca 20sek. Kort solfjäder. Ramsan x 4.
Samma procedur upprepas eftersom hon skriker upp sig på nytt.
01:15- Tystnad.

03:01- Gnäller. Svor hon kanske? Ramsan x 4.
03:02- Tystnar omedelbart.

03:18- Gråter. Buffar ca 30 sek. Solfjäder. Ramsar x 4.
03:21- Proceduren upprepas.
03:26-Proceduren upprepas.
03:28- Tystnar.

04:27- Gråter. Buffar ca 30 sek. Solfjäder. Ramsar x 4.
04:28- Tystnad.

06:02- Gråter. Buffar ca 30 sek. Solfjäder. Ramsar x 4.
06:03- Tystnad.

06:54- Hör att gummsan jollrar. Gör en GLAD MORGON :)

Kommentarer
Postat av: Linda - ndaiL

vad är det för ramsa?

2011-05-17 @ 12:08:27
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Mira

Well done my dear! Hoppas det går lika bra inatt!

Kram!

2011-05-17 @ 16:14:50
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Emma-Li

Vad menar du med "solfjäder"? Följer er resa här eftersom vi haft lite sömnproblem med men verkligen inte lika illa som era. De sista två nätterna har Wille faktiskt bara vaknat en gång/natt för tutte vid 3-tiden och sedan sovit till 7. Han verkar sova och bli mindre störd nu när han sover i eget rum och speciellt när dörren är stängd. Antar att jag inte vaknar lika fort och rusar upp, så han får en chans att somna om själv. Får se hur länge det vara med 1-uppvakningsnätterna... alla rutiner lär ju flyga o fara när vi reser till Göteborg över helgen på fredag. :)



Lycka till! Kram

2011-05-18 @ 11:50:33
Postat av: Jessica-Mamma till melwin

Härligt att första natten gick bra... Håller tummarna för att resterande nätter går bra de med... Vad menas med dolfjäder och vad är det för ramsa nyfiken



BRA KÄMPAT AV DIG :)



Hoppas ni får en bådårande dag... KRAMIS I MASSOR

2011-05-18 @ 12:33:24
URL: http://jessicafrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin