Aldrig åter igen...


Publicerat den: 2011-11-09 [12:20:28]

Jag tänker ofta på hur fort livet går. Hur vi blir äldre för varje dag som passerar.
Sedan tittar jag på min dotter och inser att hon inte är en liten hjälplös baby något mer.
Hon kommer ALDRIG NÅGONSIN vara en liten bäbis och endast fotografierna kvarstår som påminnelse om tiden med en liten Anelia som sov, åt och gjorde getliknande ljud.


Om något år kommer hon inte behöva sin babysäng med skydd.
Hon kommer aldrig mer ha puttiga bodysar eller ligga som en groda på min mage. 
Snart ratar hon säkert sin vällingflaska också.

Jag kommer aldrig vara liten igen eller fylla 20 år. Aldrig igen.
Livet går banne mig så förbaskat fort och är väldigt monotont just nu.
Fast denna tiden kommer aldrig mera åter och snart är hon vuxen och vi äldre.

Se bara detta inlägg tog mig ett bra tag att skriva.
Fick plocka bort barnet från hundens bädd.
Be henne inte dra honom i svansen.
Hämtade in henne från toaletten där hon satt och klappade händerna. Varför hon satt där och klappade händerna vet jag inte...
and so on...
För bara några månader låg hon ju där som ett litet paket och viftade på armar och ben...
Nu är hon överallt istället :)



Om två veckor ska vi plocka fram adventljusen.
Förra gången vi plockade fram dem, låg hon i min mage.



En liten och oskyldig krabat som nu förtiden är överallt :)




Kommentarer
Postat av: Cissi

Åren går verkligen fooooooooort, samtidigt som det är en rolig resa :)

2011-11-09 @ 12:31:33
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, visst är det skrämmande!! Tiden rusar förbi oss. Tack för fin kommentar. Jag är inget hetsbantare på något vis, jag tror och märker att du förstår det. Jag vill forma kroppen nu, efter två barn vill jag gå steget längre och bygga min kropp som jag vill ha den. Jag vill kunna gå på stranden utan att skämmas ;) Ha ha ha. Skavanker har vi säkert alla, men en del som jag är trött på och som jag vet att jag kan få bort med liten dos av min envishet. Kram på dig

2011-11-09 @ 22:09:25
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Kristiina

Ja visst går tiden snabbt? har också tänkt mycket på det. Men då gäller det ju att verkligen njuta av nuet. Att vara lycklig idag. Ta vara på det man har och se det positiva i alla olika perioder man har i livet. Inte alltid så lätt att komma ihåg att göra det men ack så nyttigt. Tack finaste du för kommentaren. Vi flyttar i december så det är snart :) Ser verkligen fram emot det. Stora kramar till er sötisar!

2011-11-10 @ 07:23:36
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag tycker att man ser på barnen hur fort tiden egentligen går.

2011-11-11 @ 08:09:43
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tack så himla mycket =)



Ja tiden ja.. den går alldeles för fort =( Uscha! Man hinner verkligen ingenting och man blir bara äldre och äldre.. Så ja, man får verkligen försöka njuta och ta vara på dagarna! ÄVen om det är svårt..



Hoppas att ni får en underbar helg!

Några planer?

Mvh Lisa

2011-11-11 @ 13:46:18
URL: http://fotolaiza.blogg.se/
Postat av: Jannie

vilken härlig bild på henne!Så jäkla flörtig!

O det är verkligen helt sjukt vad fort tiden går...

Idag blir Victor 18 månader.Vad hände??



Sidan på Fb heter. Villervalla & Nova star köp/sälj.

Det är en grupp,så man får typ ansöka om att få vara med.Gör du på sidan du får upp o det brukar ta typ 5 min innan man är med!

Hoppas ni får en härlig helg vännen!KRAMAR

2011-11-11 @ 13:47:01
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Martina

Härligt skrivet gumman, och de stämmer ju så väll.

Dem är verkligen överallt nu! Jag har kompostgaller mellan kök och vardagsrum för att Nikita inte ska va i V-rum när hon är blött och så...när jag skulle skurra köket idag så satte jag Emilia på andra sidan och på nått sätt ja så tog hon sig under det haha!



Hur är de med er annars vännen?



Hoppas allt är bra

kram

2011-11-14 @ 20:07:43
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin