And then she turned 11 months...


Publicerat den: 2011-11-07 [18:54:58]

Ny vecka åter igen ju. Känns ju som att allt upprepas gång på gång på gång på gång... Men det som har hänt är ju att våran lilla tjej håller på att bli en STOR jänta och det är nya saker på gång heeela tiden. Annika som kommenterade på förra inlägget undrade lite om hur det är att ha en 11 månaders hemma. Eftersom du inte hade någon blogg som jag kan svara i kommer här en liten sammanfattning av våran flickas utveckling.


♥Hon säger mamma. Tror inte att hon förstår innebörden men mamma it is & jag är skitstolt.
Det babblas nonstop när hon är vaken. Hon älskar att prutta med munnen också :)
♥Hon förstår ordet NEJ. Men bara när hon vill. Enstaka meningar som: Kom hit. Får mamma/pappa smaka. Vart är Nemo? förstår hon. Jag pratar bulgariska och min man pratar svenska med henne. Inga bekymmer.


♥Hon klappar händerna och vickar med rumpan när vi sjunger. Vi måste nog vara hennes idoler just nu :)
♥Fram tills förra veckan ålade hon sig för att ta sig fram. På sin 11 månadersdag började hon helt plötsligt att krypa, bara så där.
♥Hon ställer sig upp i knästående och försöker ta sig upp överallt. Är dock ostabil fortfarande.


♥Hon äter 4 ordentliga mål om dagen. Godnatt vällig får hon runt 19:30.
Sover i egen säng inne i sitt mörka rum. För det mesta sover hon 12 timmar utan bekymmer. Under dagen sover hon ett pass på 45 min och ett pass på 1,5 timmar. Något som kommer minskas då hon fyller ett år.
♥6 tänder har tittat fram. Iaf vad vi vet om... man får inte pilla henne i munnen.


♥Hon avskyr att byta blöja eller få på sig kläder. Men älskar att gunga, titta på andra barn och att lyssna på musik.
Hon avgudar handväskor. Min sminkväska. Mina parfymer och handkrämer. Sladdar. Telefoner. Fjärren osv är skoj det också.




Ja det är full fart med en tösa som snart fyller hela 1 år :) Varje dag är det något nytt. Jag hade så svårt att förstå att det lilla knytet som vi hade här hemma för bara några månader skulle bli så pass utvecklad. Lika svårt är det att tro att hon en dag kommer att gå och springa här omkring. Att vi kommer kunna samtala med henne.


Herre Gud...





Här är hon några dagar gammal. Mammas lilla get sover så sött.


Lilla gumman har blivit en liten dam :)


Kommentarer
Postat av: Martina

Hej vännen!



underbart mycket saker hon kna ohc hon blir bara sötare och sötare:) lik sin mamma hihi!



hihi vilken tur att du får såna känslor när du ser mina bilder;) vi gillar att promenera:)



tror tyvärr inte de kommer fixa sig för min vän, känns rätt osäkert där. känner mig själv delad i meningarna och vet inte själv vad jag ska tycka eller inte. Mådde rätt dåligt igår då jag inte trodde sånt om denna personen!



härligt att träna;) ja vi är grymma, de är ju så skönt:)



Grattis till Anelia på sin 11 månaders dag i efterskott och som sagt hon kan mycket:)



hare gott vännen och hoppas ni får en underbar dag

kram

2011-11-08 @ 07:48:41
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Johanna

Lilla Gumman! 11 månder redan, snart ett år! Tack för krya på, jag kämpar med det. Gör så ont men det är bara att bita ihopa...;) Önskar dig en fin dag!

2011-11-08 @ 07:55:30
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Kristiina

Grattis till den stora tjejen! Hon är ju bara för sööööt! :) Ja vi är verkligen lyckligt lottade du och jag! Fina män och fina barn. Vad mer kan man behöva? Massa pussa och kramar!

2011-11-08 @ 17:52:39
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Jannie

sötaste tjejen ever!o tänk!Snart är hon ett helt år...Jösses vad tiden går.Tycker inte det va längesen vi snackade amning...ha ha ha



SÅ kul att höra från dig igen vännen!Jag har kikat in då o då men tänkt att du har säkert fullt upp med annat än o svara på mina ordbajsande kommentarer... ; )

Underbart att höra att allt är bra med er iaf!

O NÄ inte ok att vi tappar bort varandra så här!

massa kramar från oss

2011-11-08 @ 22:36:20
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Mamma till William och Wilma

God eftermiddag snäckan.

Skoj att du gillade min berättelse :) Det tog lita tid att få det bra skrivet,,är väldigt nöjd.

Så söta bilder på din goding,,tiden går så snabbt.snart är din sötnos 1 år och min 2 år...var tar tiden vägen..Ha en mysig dag.kram

2011-11-09 @ 12:45:55
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin