Darling when I hold you...


Publicerat den: 2011-10-19 [00:46:19]



Innan du kom min älskade var mor din- Teddy knappas i vecka 25. Då var den yttre tappen nästintillborta/ibland borta och den inre processen hade börjat att ta fart.




Mitt älskade barn.



Jag var SÅ RÄDD.
Vecka 25.
Vad är det?
Minst 15 veckor för tidigt.



Du hade klivit in i vårat liv alldeles för liten.
Alldeles för tidig.
Alldeles för inte-som-det-ska.




Men du hade ändå varit våran gummabumma.
Vårat älskade guld.
Våran skatt.
Våran kaninunge.
Våran kattunge.
Våran bumilibumma-mammilimumma, busi, poppli,dobli, mammililimu...


Japp. Du har alla tänkbara smeknamn.

Älskade, älskade. Min finaste.
Min DOTTER.


Du bodde in dig i mig.
Från en liten cell.
Till ett embryo.
Ett foster.
Flera ultraljud.
Vi höll andan.


Sedan såg vi hjärtat.


Mamma Teddy kände sparkarna.
Hon letade efter pappa Pärs hand för att han också....









Pappa Pär kände så småningom.



Vi åkte.














Vi åkte och mitt i drabbades vi av det värsta.
Du ville födas i månad 6.
Du skulle med 50 % chans INTE ÖVERLEVA.




Inte mycket står om detta ännu.
Jag har inte haft hjärta.
Inte haft ork.
Inte haft tårar att printa ner det här.



När jag tänker, så rinner det ner en syndaflod för min kind.
Pratar vi om om sommaren 2010, måste jag stänga in mig i badrummet och låta tärarna rinna.
Pratar vi om bäbisar bland vänner gråtar jag fortfarande väldigt lätt...



men







Jag tänker:


Min Anelia är här.
Hon ler mot oss.
Hon har gosimosibosilår och är frisk.
Kan man önska sig något mer??





En del har frågat om förlossningsberättelse.
Andra om hennes sömn.






Visst kan jag skriva om det.
Men tills dess, tänker jag inte det.


snygging med en annan snygging i magen.


Älskade.


detta kortet togs timmar innan A kom. Svärmor och A var här. Under middagen hade jag såååå ont att jag vankade fram och tillbaka. Även under hela natten....  Mamma Teddy visste. Till slillnad från en viss dr :(
Så här ont kan DU ha i tre veckor sade denna. . .

Bite me...
Man kan INTE ha SÅÅÅ ont i 3 veckor. Tur att lillkorv kom några timmar senare.



 



Någon timme senare var hon ute... Här spelar vi Fia eller så var det Yatzy. Dont know. Jag festar som ni ser...
8 andetag i masken och så kastar jag tärningarna...




det gör snyggot här med. Jag minns att bm kom in och mannen min var HAPPY :)
Jag visste så klart att det berodde på sömnlösa nätterrna som komma skulle och inte alls att han också testat the magic mask...






och så kom hon...













2775 gram och 49 cm. Älskade.





my love!!!!!!!!!!!!




Bilder på nuvarande skatt har ni ju... men om inte så kommer här några...








bissingar on the way.


yayyyyyy...


Kommentarer
Postat av: Jannie

Hallå goingar!

Så himla fint du skriver!O sååååå fina bilder!

Du var ju så galet söt i din lilla mage!

är ju toksöt nu med förstås,men du fattar! ; )



På vårt Bvc sa de att man skulle börja "borsta" tänderna när de poppat upp.Mest för att de ska få vänja sig vid själva grejen...Vi ger Victor tandborsten morgon o kväll o han borstar väl på sitt sätt...ha ha ha

Hoppas ni har en härlig dag,trots sketvädret!KRAMAR

2011-10-19 @ 13:45:56
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Emy

Hej T.

Fick tårar i ögonen av att du delade med dig av dins resa till en fin flicka!

2011-10-19 @ 18:04:16
URL: http://www.myway2design.com
Postat av: Emy

Låter som du haft det mäktigt kämpigt! så söt din tös är! kramar om !

2011-10-19 @ 18:12:03
URL: http://www.myway2design.com
Postat av: Mira

Fina fina Anelia, tänk vilken tur att dina föräldrar fick just dig och att du fick just dem ♥

2011-10-19 @ 23:21:42
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Halloj!

Så fint skrivet och sån tur att det gick bra till slut.



Jag kom hit från Mirandalux och kikade lite.



Hälsningar

Yohanna

2011-10-19 @ 23:54:56
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Så vackert! Jag blir tårögd Teddy. SÅ UNDERBART ATT LÄSA!

2011-10-20 @ 10:14:43
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Stina

Å vad fint skrivet. Finaste barnet. Kram

2011-10-20 @ 22:41:26
URL: http://www.buddhas5.wordpress.com
Postat av: Stina

Å vad fint skrivet. Finaste barnet. Kram

2011-10-20 @ 22:41:34
URL: http://www.buddhas5.wordpress.com
Postat av: Stina

Å vad fint skrivet. Finaste barnet. Kram

2011-10-20 @ 22:42:44
URL: http://www.buddhas5.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin