Våran skatt har fyllt 10 månader.


Publicerat den: 2011-10-05 [21:37:37]

Våran älskade tös har hunnit att fylla hela 10 månader. Det säger vi GRATIS till. Vilken stor tösabit vi har här hemma. På självaste 10 månadersdagen hittades även 4 tänder i munnen på henne. Lilla gummsan då. Nu är du ju inte en tandlös gummsigumms längre.


Vi älskar dig alla så mycket ska du vet.
Livet utan dig var ingenting.
Livet med dig är allt.





Detta är våran Anelia - 10 månader:

♥Kan vinka, när hon själv behagar.
Ger mig smakbitar när jag ber om det. Håller på att lära sig att ge pappa och Nemo också.
♥Vet vem Nemo är och brukar leta efter honom när vi frågar - Var är Nemo?
Plockar upp saker till örat när jag säger- Hallå, hallå. Allt ifrån fjärren till våtservetter kan vara hennes telefon.
♥Försöker kamma sitt hår själv.
Tycker att leksaker är helt ok men älskar sladdar, skor, dörrar, lådor och fjärren.
♥Har satt upp sig själv. Sitter utan bekymmer.
Dricker ur pipmugg och äter 4 måltider/ dag + kvällsslurk innan natti. Käkar macka med leverpastej eller bredbar ost. Fruktbitar osv. slinker också ned. Avskyr banan.
Sover sina 12 timmar med få undantag nu vid tandsprickningen och mardrömmar.
♥Är inte blyg för främlingar. Blir dock ledsen när mamma eller pappa inte är inom räckhåll.
Babblar jämnt och ständigt. Mycket da-da, ba-ba, maaaa, ti-ti-ti-ti.
Gillar inte att sitta i famnen men älskar att åka spårvagn och leka med andra barn bredvid.
Är för det mesta en glad prick.








på playdate med kompisen E.


Höstgos i pappas famn.



vill inte ta på mig några kläder, muaaahhhh.


och så kan jag inte läsa heller.


allt är glömt bara jag får gunga. Hej hopp.





Kommentarer
Postat av: Linda - ndaiL

Va fort tiden går!



och oj vad söt hon är!! :)

2011-10-06 @ 09:39:48
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Martina

God morgon på er!



oj va fort tiden går, och hon kan ju massa:) Emilia kan inte vinka eller så eler jag tror hon vinkar på sitt egna sätt och att hon gör de omedvetet hihi...



hihi, jo de är skönt med joggingturen, igentligen så säger dem ju att man inte ska springa med dem, hon är ju bara 4 månader men hon har ju så mkt energi och tycker de är kul...



jadu med jobbet jag vet inte än dem har inte ringt än, fick medelande i mån få jag skrev och frågade och då hade hon inte ringt refferenser än pga sjukdom och att hon haft fullt upp men att hon skulle göra de så fort som möjligt så jag fick komma igång med introduktion få väll se när dem ringer hoppas snart...



annars är allt bara bra här, själva?



kramar

2011-10-06 @ 10:31:27
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Åh grattis grattis på 10 månaders dagen :) Sötisen då :)



Hoppas ni har det bra och mår bra :)



Kramar från oss!

2011-10-06 @ 19:49:03
URL: http://familjenn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin