Läskigt...


Publicerat den: 2012-01-10 [14:17:58]

Ush vilken dag det har varit hittills.
Det började med att bästaste vänninan kom över på fika precis innan lilla korven skulle upp från sin korta lur.
Den lilla vägrar och äta och blir apatisk, blek, röd runt ögonlocken och febern stiger i raketfart på bara 30 minuter. När inte Ipren, tunn klädsel, dricka och kyla inte lyckas få liv i henne ringer jag med gråten i halsen 1177.


Feber i sig skrämer mig inte så mycket när den är under kontroll men när det fortsätter att stiga okotrollerat och hon ligger helt utslagen i famnen på mig . . .
När allt det här kommer från ingenstanns, så blir man ju som mamma jätte orolig.
Lika fort som febern har kommit, lika fort försvinner den. Färgen på kroppen kommer tillbaka och febern rasar ner till sin vanliga temperatur. Hon blir sig själv på bara några minuter och sedan är det över!?
Mannen hade vid det här laget slängt sig i bilen för att komma hem till oss, eftersom vi då hade tänkt oss ett besök på barnakuten. När han väl stiger innanför dörren klappar den lilla i händerna och babblar på.
Vi får avvakta med akutbesök och hålla ordentligt koll på henne hemma.


Vad kan det vara?
Varför kommer det och går så fort?
Läskigt . . .






Hej hej världen.



Ja just det. Min nya design är ju uppe också. Tryck på F5 om ni inte ser den.

Kommentarer
Postat av: Therese fr avd 19

Jag var med om detta med Kim när han var i Anelias ålder. Skitläskigt var det o man känner sig så maktlös. Till mig sa man att det kunde vara nån slgs tre dagars feber. Han fick det aldrig igen så nånting sånt var det väl. Hoppas jag har varit till någon hjälp. Kramis

2012-01-10 @ 15:36:55
URL: http://tessalonka.blogg.se/
Postat av: Angel

din header är jättefin gumman,hoppas den lilla blir bättre snart låter inte alls kul som det är just nu :(

2012-01-10 @ 18:22:08
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Mira

Men åh så läskigt!! Klart man grips av panik då ju. Skönt att det gick ner lika fort igen.



Superfin header vännen!!

Massa kramar

2012-01-10 @ 19:07:50
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Martina

Hej vännen!

gud va snygg den nya designen blev:) Ett bra resultat och hoppas du själv känner dig nöjd:)



OJ FY vad läskigt, och att de kom sådär har aldrig vart med om sånt. Va sa dem på 1177??



SV: jag kommer bara jobba på BB som det ser ut nu och vad jag vet och de är där jag har vik men sen har jag inte en anning. Vi får se vad som händer men skulle vara kul med förlossningen också men man måste börja nån stanns så BB passar till en början och jag trivs som fisken i vattnet:)



Hoppas allt är bra med er annars gumman och att tjejen slipper såna febertoppar igen.



kramar

2012-01-10 @ 19:41:35
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin