Inte ens i en dagbok - del 1.


Publicerat den: 2012-07-11 [23:05:53]

Det är många gånger jag har önskat att få sitta ner och skriva några ordentliga rader om den där förjäkliga dagen fredagen den 13 februari 2004. Men det har aldrig blivit av.
Att sätta ord på historien har gjort för ont.
Inte ens i en dagbok fick orden rum.
Det är en hemskt strypande känsla att äntligen få printa ned orden här på bloggen.
Det är kvävande, misshandlande, sörjande känsla att blotta sitt allra innersta.
Kanske borde jag, eller inte.
 
 
Men eftersom bloggen är på väg att dö, så kanske gör det inte så mycket.
 

April 2012
 
Jag står i valet och kvalet inne i den lilla bokhandeln på centralstationen i Göteborg.
Det är många gånger jag köper med mig en bok som därefter blir liggandes i handväskan. Olöst och oläst.
 
Idag fastanar min blick på Charlotte Alfvins fina bok: För då minns jag käleken.
Hon skriver om en kall vinterdag.
Hon skiriver om sin Jacob.
Om Thailandresan vintern 2004.
Hon skriver om tsunamin, om havet, om Jacon som försvinner.
Om Jacob som dör och om Charlotte som överlever.
 
Det är en sorglig och mycket gripande historia.
Havet tog Jacobs liv.
Likaså tog havet Filkos liv.
Samma år. Fast lite tidigare.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nathalia

Hjärta då..
Här kommer en stor kram till dig.

Postat av: Jannie

du skriver så vackert vännen!
men.vågar/orkar man läsa den boken?
känns som om tårarna aldrig kommer att ta slut i så fall...

Tack snälla du!Stället är verkligen underbart!
Det är mina föräldrar som har köpt sig ett hus till.(låter glassigare än vad det är) De har köpt det billigt,ska renovara en hel del o sen se om dem trivs att bo där.Pappa bor gärna lite offside,morsan är lite tveksam...
O så vann jag köket åt dem!Så jäkla häftigt!

o vet du vad.nämnde ditt namn när jag träffade tjejerna igår.(2 st av de är gravida)Vilket jobb du har.alla bara:Ååååååå.Måste vara bästa jobbet ever!

KRAMAR o hoppas ni mår helt fantastiskt underbart

2012-07-12 @ 23:11:37
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Johanna

Du skriver gripande och bra! Hoppas att allt är fint med er alla tre! Kram om massa

2012-07-15 @ 10:57:19
URL: http://seluna.blogg.se
Postat av: Nathalia

Hur mår du vännen?
Tänker på dig och hoppas att du mår bra,i morgon reser jag till Alingås ska se om vi tar bussen till GBG på fredagen.
Puss och kram min vän.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin