Allra sista dagen...


Publicerat den: 2012-03-01 [20:43:29]

Imorgon är det min allra sista vardag hemma med min älskade lilla jäntan på heltid.
Min allra sista dag då jag och hon och Nemo också för den delen, knallar hemma och är "lediga" på heltid. På måndag börjar jag nämligen och arbeta och förlösa igen. Denna gången är det på "hemmaplan" om man säger så. Jag ska tillbaka till Borås med 50% arbete under den första månaden. Därefter är det 75% som gäller.
Kommer bli otroligt spännande att börja arbeta igen.
Få utöva mitt yrke.
Träffa vuxna människor.
Äta lunch i fred?!?
Nåja... Kissa ifred iaf :)

Men oj så det knyter sig i magen på mig.
Knyter sig eftersom det är slut nu. Slut på en era och början på en ny.
Alla som säger att man ska njuta. De ska man verkligen lyssna på. Gör det. Det stämmer nämligen!
Sitter och skriver på min lilla rosa dator som jag inte öppnat upp på flera år bokstavligen (ursäkta stavfel mm. Det är svårt att skriva på den). Går igenom bilder från 2009. Bilder från tiden då vi inte hade Anelia.
Då vi kunde komma och gå som vi ville.

Då tyckte man att städning var såååå jobbigt och att gå till affären, Herre Gud vilken TID det tog ... hihi.
Inget illa menat mot någon utan barn, absolut inte, men man ser på saker och ting ur ett annat persepktiv nu. Man kommer lite i andra hand nu ( om inte sist ). Allt är faser här i livet...

Det slog mig även idag hur kusligt tyst och "dött" det är här hemma när Anelia inte är runt omkring mig.
Pappa Pär och hon var nämligen och lekte ute medans jag och Nemo var hemma. Huset ekade tyst och det kändes inte okey över huvudtaget.
Inget konstant babblande. Inga Telletubbies. Ingen som kryper mellan mina ben ( Nemo sov). Ingen som gjorde pruttljud. Ingen som ville följa med mig på toaletten. Ingenting :(Ush så otänkbart!!!
Tack vår älskade tös för att du finns i vårt liv. Du och Nemo är bäst!!!



Min tid som mamma"ledig" på heltid har kommit till sitt slut, men det blir bra iaf :)

Må gott mina vänner och ha en fin början på fredagen.



image description


Kommentarer
Postat av: Jojo

Det är verkligen bra att stanna upp i bland och komma ihåg att njuta av sin mammaledighet. Det är lätt att glömma när man går i sin bubbla fylld av sömnlösa nätter, bajsblöjjor:-) jag börjar jobba i augusti, så jag hoppas tiden går långsamt.. Nu är det mega hos som gäller fram tills dess:-)

2012-03-01 @ 22:23:11
URL: http://jojosfoto.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smycken och min vardag

Vad roligt att jobba som barnmorska. Det är min stora dröm. :-) Spännande att komma tillbaka till jobbet.

2012-03-02 @ 07:17:50
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Mira

Spännande att börja jobba igen. Ska pappa vara hemma med Anelia? Skönt att du iallafall bara jobbar 50 % först så du hinner vänja dig lite. =)

Det är roligt att jobba oxå - men man är lite extra glad om man tar en föräldraledig dag emellanåt och så längtar man alltid massor till helgerna.



Ha nu en skön helg, njut!

Kramisar

2012-03-02 @ 08:26:49
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Linn

Härligt att du ska komma tillbaka och förlösa igen. Jag önskar jag fick dig som barnmorska, du verkar så underbar på alla sätt! Jag har gått 39 fulla veckor nu så det närmar sig med stormsteg.



Tack för en jättefin blogg! Din dotter är förtjusande!



Kram Linn

2012-03-02 @ 10:40:56
Postat av: Sofie

Ja man är ibland tyvärr väldigt dålig på att leva i nuet och att njuta av tiden här och nu, försöker att verkligen tänka på det varje dag och inte tänka på när man ska börja jobba igen!

Men vilket roligt yrke du har, måste vara jätte mysigt att jobba som barnmorska!

Jo det gick så bra på ultraljudet, allting så bra ut och vi fick reda på att vi ska få en liten pojke! så mysigt!! Hoppas ni har en mysig fredagskväll!

2012-03-02 @ 21:44:21
URL: http://blomstertappan.blogg.se/
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Åh vad härligt att få börja jobba. Jag känner att det börjar att bli dags för mig också.

De säjer att barnmorska är väldens bästa jobb ;) ?



Hälsningar

Yohanna

som skickar med en länk om du skulle bli sugen på att hänga på:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/march/real-life-parfymer.html

2012-03-06 @ 18:51:18
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin