Nu kommer han...


Publicerat den: 2013-02-14 [14:03:18]

"Jag står vid havet. Det ligger ett skepp vid kajen. Kaptenen låter morgonvinden gripa tag i seglen och skeppet ger sig ut på den blå oceanen.


Det är ett vackert fartyg som är byggt för långa färder.

Jag står och ser på när det glider iväg som en liten prick på horisonten.
Just då hör jag någon vid min sida som säger: "Nu har han lämnat oss".

Lämnat oss för vad?
Bara försvunnit ur synhåll för mig. Det är allt. Han är lika vacker och välbyggd som när han lämnade stranden. Detta att han blivit allt mindre är ju bara som jag ser det.

Just när rösten vid min sida säger att han lämnat oss, finns det någon på en annan strand som ser honom dyka upp vid horisonten och en annan röst som ropar: "Här kommer han!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin