-Att ha mål i sitt liv-


Publicerat den: 2013-03-30 [04:37:00]

 
 
 
 
Nu är det snart dags att slänga av sig det "blåa" tältet och knalla hemmåt.
Ska bli skönt att komma hem och bädda ner sig i de nya satin lakanen och sova efter sitt första nattpass. Den första av tre. Alltid jobbigast att somna då...
 
Sedan en tid tillbaka har det kliat i min kropp och själ.
Det har kliat ett tag och jag har undrat varför.
Nu vet jag.
 
Jag har inte någon utmaning längre.
Ingenting som jag behöver kämpa riktigt HÅRT för att nå. Komma i mål med.
Tom ett körkort känns som en omöjlighet och jag ser avundsjukt på alla andra människor som tutar omkring i sina bilar. För mig är de smartast i världen som lyckats med sitt förarprov.
 
Innan jag blev barnmorska var det ett av mina största och högsta drömmar i världen.
Before that var det bröllop.
Det var sjuksköterska.
Det var kärlek.
Det var en egen lya and so on...
 
Nu finns allt detta i mitt liv.
 
...men VIKTIGAST av allt är ändå vår STÖRSTA SKATT i hela vida världen - Anelia.
Hon var och är den jag drömt om under hela mitt liv.
Den jag väntat på i all evighet.
Den jobbigaste och mest underbaraste människan på denna planet.
& alla planeter i hela universums universum.
 
Så hon är mitt största mål i detta liv och utan henne finns inte jag.
Jag kan inte finnas utan henne.
Hon är min näring och luften jag andas.
Jag är tacksam för att hon finns & förgyller våra dagar med allt var det innebär till att vara föräldrar till en liten jänta som utvecklas för var dag som går.
 
Men jag tänker ändå fortsätta med mina mål.
Mitt nästa mål är ett körkort.
Därefter vill jag sätta mig bakom skolbänken - igen.
Vad jag tänker lära mig om då återstår att se.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristiina - mamma till Lovisa och Harry

Grattis till husköp! :) jag ska också försöka mig på körkortet ;) glad påsk och kramar

2013-03-30 @ 06:30:22
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Diana DeMarkey - ..Live Your Dreams!

Vad kul att du hittade till min blogg och att du gillar min "Tacksamhets Dagbok". Det är ett bra sätt att inse hur mycket bra man har i livet och somnar med en tacksamhet över det man har. Det är lättare att vakna positiv på så sätt. =)

Ja mina sötnosar är mina små änglar.
Fin blogg du har själv och fin liten dotter.
Och ja, mål är viktigt i livet, utan mål är man ingen alls tror jag. Man ska ha nått att sträva efter för att kunna leva. =)
Lycka till med dina mål och ditt liv. ;-)
Glad påsk

2013-03-30 @ 11:26:50
URL: http://liveyourdreams.se
Postat av: Nathalia

Men Åå. Vilken underbar vacker bild på er♥♥
Hon är så otroligt sött eran flicka.

2013-03-31 @ 00:12:27
URL: http://nathalias.blogg.se/nattisnyaliv/
Postat av: Blomman

Hej de va längesen hoppas allt e bra?+ skulle bara säga att ja har ny blogg:) kolla gärna in den :)

2013-03-31 @ 18:11:18
URL: http://www.nattstad.se/Bejjb8

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin