Räcker det inte nu?


Publicerat den: 2013-05-07 [14:46:50]

I veckan läste jag att det är dags för Bulgarien att börja leta efter vraket Hera... igen. Räcker det inte nu? Ska de åter igen gräva håll i våra hjärtan?
Det har banne mig gått över 9 år sedan Hera försvann i Svarta havet utan några överlevande som helst att ta hand om. Varför får inte våra sjömän vila i frid vart de nu än är? Hera förliste pga en hemsk storm med meterhöga vågor i ett iskallt hav där ingen chans till överlevnad fanns.
Räcker inte sorgen vi efterlevande är tvungna att bära under resten av våra liv? Vet de inte att minnen är svåra att glömma, att förtränga?

Jag kan inte säga att såren läker fort överhuvudtaget men de läker iaf. Ett nytt sökande rispar upp allt på nytt och alla känslor och alla tankar får åter ett nytt spelrum att vistas på.




Det räcker nu.
Jag vill inte mer, åter igen.
Det gör för ont!


Kommentarer
Postat av: Nathalia

Kram gumman ♥

2013-05-07 @ 22:31:58
URL: http://nathalias.blogg.se/nattisnyaliv/
Postat av: louise mamma till hugo

Usch vännen, tänker på dig.

Ja helgen i sth var helt underbar =) gav mig precis det jag behövde. Bara få vara sig sälv och inte tänka på skolan på ett tag och umgås med sin blivande svägerska och framför allt fick jag egentid med brossan, guld värt.

Hoppas att det är bra annars.

kram

2013-05-16 @ 22:02:12
URL: http://lusses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin