-Min bokskog-


Publicerat den: 2014-08-18 [16:45:02]

Hemma igen och en vecka kvar på semestern. Nästa vecka börjar jag mitt nya arbete och det känns väldigt konstigt och pirrigt. Konstigt att inte få öppna upp dörrarna till Gynakuten och inte veta vad man kommer att mötas av. Men pirrigt för allt nytt man kommer få uppleva och alla nya arbetskamrater också. Jag hoppas så att jag kommer att trivas där precis som jag gjort på Gynakuten och alla (de flesta) arbeten jag haft hittills.

Semestern i Varna har gått snabbt och det har varit så roligt. Vi har nog gjort allt på vår lista över saker att uppleva. Mest glad är jag nog över att få umgåtts så pass mycket med min kusin och våra vänner och vittnen - Ivelina och Mitko. Vi har barn i samma ålder och fastän Anelia inte riktigt pratar men förstår ALLT på bulgariska så har det lekt obehindrat tillsammans. Varje år har vi minst en festnatt tillsammans då vi är barnfria. I år kunde de inte få barnvakt så vi bestämde oss för att ha denna fest ändå. Det gick galant och över förväntat. Herre Gud vad jag älskar dessa människor. 

Jag har varit på landet hos människor som jag haft min barndom tillsammans med. De är som nära släktingar till mig och det osar alltid mycket KÄRLEK i deras enkla och väldigt mysiga hem.

Vi har haft middagar hos mina föräldrar i Priboj och vi har haft många många middagar ute i Varna vid havet. 

Vi har träffat morbröder, kusiner, farmor och Vasko. Vi har promenerat i Varna, shoppat och varit vid stranden. Tillsammans med min närmaste kusin (som också har en våning i huset) har det spenderats oändliga timmar av skratt så att magmusklerna värker.

Tyvärr fick Anelia se mig flygrädd. I år hjälpte verkligen ingenting när planet väl startade :( Hon höll mig i handen och jag hoppas verkligen inte att hon påverkas av att se sin mamma på detta viset. Jag kan VERKLIGEN VERKLIGEN inte hantera mig själv inne på planet och den ångesten som griper tag i kroppen går inte riktigt att beskriva ordagrant. 

Ja ja- nu är vi hemma och vovven är hemma. Idag har vi pysslat med trädgården och rensat, klippt gräset och skördat tomater.
Hej hej.

På landet.

På landet.

På landet.

På landet. Visst är dörren underbar! Vill ha en sådan sänggavel.

Ev av 4 kattungar på landet.

Vi är hemma :)


Nemo hämtas.


Morsgrisen.


Kommentarer
Postat av: yasmine mamma till dennis

tack
ja kul dom gillar förskolan. tänk dom barn som absolut inte vill gå dit måste kännas jobbigt att lämna då som förälder.
vilka fina bilder du bjuder på och söt liten kisse bebbe.
Nu ska jag sätta igång och städa
kraam

2014-08-22 @ 16:19:38
URL: http://www.yasminegill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin