Det som inte stjälper - det stärker!


Publicerat den: 2008-04-07 [06:47:43]

Tack alla fina och gulliga för de fina orden. Idag som skulle bli en av mina vanliga dagar.
En av dagarna då jag kliver upp. Tränar. Går till jobbet. Dricker kaffe. Skrattar. Och umgås. Ikväll är det Prison Break, Jag vill ligga i MIN soffa. Sedan vill jag ligga i MIN säng.
Istället blir jag inlagd på en avdelning med kala väggar och opersonliga vita lakan.
Jag vet inte riktigt när MR röntgen blir av denna veckan men jag hoppas att det är snart. Jag hoppas även att jag får komma hem och sova hemma. . .


Det glädjande i det hela är att mina provsvar hittills varit fina.
Resten av hjärnan är det inget fel på.
En knuta i hypofysen innebär hormonrubbningar. Jag har lite problem med hormonerna och läkarna vill säkerställa vilket/vilka hormoner som jag måste ha mer/mindre av. Detta kan ju förklara min svullna mage, huvudvärk, oro, ängslan, humörsvängningar, minnesförlust, osv.

Jag har läst på lite på internet och hitta diagnosen: Prolaktinom.
En godartad hypofysknuta.
Hoppas den svenska vården bevisar att de kan nu. För hittills är den varit kass på jag säga. Och fastän jag själv jobbar inom den så är jag inte på långa vägar nöjd. Höj för helvete våra löner och satsa på människorna.

Så nu får jag ta tag i detta också.
Och det ska fungera.

För det som inte stjälper - Det stärker!

Kommentarer
Postat av: Angel

Ska tänka på dig gumman,du har alla mina tankar hos dig och jag hoppas att allt går so mdet ska så du snart får komma hem.Tänker på dig

2008-04-07 @ 08:36:27
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Läste i en blogg där det fanns en länk till dig!

Sänder dig styrkekramar och tänder ett ljus!

Snart skiner solen på dig........Kram

2008-04-07 @ 11:02:45
Postat av: Izabelle

Min mamma hade precis likadant som du, och hon är bra nu :) Dom tog inte bort tumören, utan dom håller koll på den istället. Den är under kontroll liksom :)

Hoppas att det går bra för dig!

Pussar Izabelle

2008-04-07 @ 13:14:06
Postat av: evelina

åh vad härligt att det verkar bra och ser positivt ut än så länge! det måste vara skönt att du jobbar inom vården och kan lite mer, och kanske förstås läkarna och deras prognoser mer än oss andra =)

lycka till och hoppas, hoppas du får titta på tv i din soffa snart igen!

kramar!

2008-04-07 @ 14:47:35
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Anna

Det låter väldigt glädjande med ordet "godartad"!! Och ja, satsa mer på människor..vård och socialt arbete.

Ska tänka på dig nu i veckan och hålla alla tummar och tassar här som sagt.. KRAM!

2008-04-07 @ 15:21:54
URL: http://skaninginorrland.blogg.se
Postat av: Anonym

God kväll snäckan!Hoppas att allt går bra för dig i dag....Hoppas att du har massa saker med dig så du kan fördriva tiden med :) Kommer i håg när man låg inne och hade inte så mycket att göra mer än vänta in tiden för att komma hem...JAg tänker extra mycket på dig gumman...en bamse kram på dig från mig

2008-04-07 @ 17:17:02
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: Caroline

Jag har precis hittat din blogg genom en annan och kunde inte låta bli att kommentera. Jag känner för dig och jag hoppas verkligen att allting kommer att lösa sig till det bästa.
Skickar en stor KRAM!

2008-04-07 @ 18:10:53
URL: http://RENT.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin