Ont i halsen...


Publicerat den: 2008-12-04 [18:07:18]




CTG reg. av fosterljuden och värkfrekvensen.


Jag känner mig sjuk och frusen, snuvig och bajsont i halsen.
Har hoppat över träningen och ångesten gnager - med vad ska man göra???
Istället drog jag fram dammsugaren och drog en vals med den.
Därefter har vi julpyntat här hemma och hängt upp de nya julgardinerna.
Ikväll ska jag dricka varm thé och ligga i soffan med mina pojkar.

Praktiken gick seeegt idag måste jag säga.
Inga förlossningar alls men en del undersökningar med både Leopolds fyra handgrepp som jag får öva mig med, en del VU (vaginala undersökningar), CTG reg. och bedömning av kurvor, användning av tratt och lite smärtlindring. Det är nog bra att få börja med detta - så att rutinerna arbetas in.




Och nämnde jag att jag trivs?


Kommentarer
Postat av: Angel

menar du med stegräknaren?asså jag köpte dne för att ja gvilel ha en inget annat,innan dess har jag ändå gått dom promenader osv som sjuksköterskan rekommendera,ej vart på behandling på 2veckor men ska dit om 2 veckor och då är d 1 månad sen och jag måste sägfa att även om jag inteä r fullt frisk så är d rät skönt att slippa gå dit VARJE vecka,för ja gick dit jätteglad men väl där så försvinner glädjen.

2008-12-04 @ 18:28:41
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Jossan

Kikar in här och lämnar ett litet spår:-)



Snart är det jag som ligger på förlossningen och ska få ut mitt andra barn, längtar nu när det bara är 4 veckor kvar till bf!!



Trist om du är på väg att bli sjuk.. Ta hand om dig//Jossan

2008-12-04 @ 19:19:32
URL: http://www.jozzan.bloggspace.se
Postat av: Anonym

Så spännande, så spännande! Väntar med spänning (och en viss avundsjuka) ;) på din första förlossning!



Ha en fin kväll och hoppas förkylningen ger med sig. Kramar!

2008-12-04 @ 19:25:20
URL: http://llinnean.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hoppas du kryar på dig / Kram

2008-12-04 @ 19:49:22
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin