Tick tack...


Publicerat den: 2008-11-21 [23:23:19]

Nedräkningen är igång:

Kl: 00
Kl:01
Kl: 02
Kl: 03
Kl: 04
Kl: 05
Kl: 06
Kl: 07 - hej svejs.





Klockan smyger sig fram här på jobbet. Jag är ensam ssk på hela avdelningen och blev rätt paff över att inte ha fått denn informationen innan jag tackade ja till uppdraget. Då kunde jag ju själv ta ställning till om jag vill ställa upp på något sådant eller inte. Jag förstår inte hur den svenska vården kan spara ner på en medicinsk ansvarig tjänst och dra in på vårdpersonal hela tiden... Ibland undrar jag hur länge jag ska orka jobba inom vården?
Jag vägrar iaf. snöa in mig på detta utan blickar framåt och det kommande yrket :)


Hur som. Nu sitter jag här i min ensamhet.
Saknar min man och lilla vovvsingen.
Igår kväll låg han och slickade mina fötter helt frenetiskt. Vovven alltså :)
Och på morgonen brukar vi ligga och dra oss lääänge, lääänge.
Då kryper han under mitt täcke och pussar mig på hakan.
Nu längtar jag iaf. till min familj och mitt hem.
Snart om några timmar står han där, min man.
Han kommer och stå och vänta på mig och jag längtar som aldrig förr...



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår att du har funderingar och måste säga att jag beundrar dem som orkar med! Ja, man får vara lite finurlig då man har gips ;-) Ha en bra dag.

2008-11-22 @ 10:06:22
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Tinna

Underbara du... att du orkar jobba på nätterna samtidigt som du läser.

Är det jobb hela helgen ?

Önskar dig en fin dag.

KRAM

2008-11-22 @ 11:53:24
URL: http://tinnaochjulia.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch ja..förstår inte hur sverige fungerar. Drar in på helt fel saker, de är synd!!

2008-11-22 @ 20:31:28
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin