Veckan den har endast 7 dagar...


Publicerat den: 2009-01-16 [13:42:00]

Här hemma försöker jag ta vara på varje minut av min lediga stund. Framöver väntar sju praktikdagar i sträck med start inatt :( Är dock glad att de var villiga att sätta in mig på praktik nästa fredag ist. för lördagen - för då får jag en heeeel helg ledigt. Härligt. Då äntligen ska vi fira att förlossningspraktiken är över och att våren är på väg :) Måste ännu en gång säga att planeringen inför denna praktik varit kass. Alldeles för många nätter och nästintill alla helger. Värdelöst :(
Idag har det inte blivit mer än styrketräning och lunch.
Ska snart krypa ner i sängen och försöka få lite mera vila.
Trevlig fredag alla sötnosar.

Kram


//Teddy



En fika bild från fika stunden med Majsan.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Din stackare, jag som avskyr att jobba nätter lider med dig. Kan i alla fall säga att jag också ska jobba helg. Men då kan vi se fram emot nästa ihop :) Vad säger vi? Vitt vin och en ledig helg? ;)

Kram!!

2009-01-16 @ 13:48:31
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj, får man jobba så många dagar i rad?

Trist med dålig planering!!! och att ha praktik på helgen framförallt. Men nu är du snart klar med den, och en massa erfarenheter rikare :)

ja, mamma mia såg jag på bio i somras, det är en riktig happy film!!



ja fullt upp med skolan, så typiskt att allt kommer samtidigt, men tur i oturen så jobbar min sambo ett 24 timmars pass i helgen med star idag kl 16, så jag ska försöka plugga så mycket som möjligt, så att vi kan vara lediga tillsammans sen,.



Kram kram!!

2009-01-16 @ 14:30:11
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Nelia

Visst är det så!

Ursh ne jag förstår inte hur det är möjligt att människor som jobbar inom vården får så dåligt betalt, med tanken på vilka obekväma tider man får jobba, och vilket ansvar man bär på jobbet. Jag menar om man tittar på andra jobb, till ju mer ansvar du bär ju mer betalt får du. Men tydligen är det större ansvar att vara vd för ett företag än ta hand om sjuka människors liv... Ursh ne jag ska inte ens gå in där, blir upprörd.



Ha en underbar helg du med även om du ska jobba hela helgen.



Och tack för kommentaren! :)



Kramen

2009-01-16 @ 14:48:54
URL: http://nelayah.wordpress.com
Postat av: sofia

jaa förhoppningsvis blir det en 4a men inte än på ett tag tror jag.. eftersom 3an var helt oplanerad vore d ju skönt o kunna planera 4an,, men sånt blir ju inte alltid som man tänkt sig så... :) tvillingarna är födda i karlstad och lillebror i karlskoga. Ha en härlig helg du med!! kraaaaam

2009-01-16 @ 15:23:35
URL: http://svasa.blogg.se/
Postat av: Meete

Hallå!

Jag vet hur det känns, tog min morskis examen igår(!!). Man tror ibland att man håller på att bli galen av trötthet och stress under praktiken, men det är som vår lärare säger (citat muminmamman):

Allt kan hända, därför är jag lugn.

2009-01-17 @ 13:34:21
Postat av: teddy [stolt blivande barnmorska]

Tack du snälla. just nu är det bara kallablik.



Kaos.

Tack för omtankaen.

krmais

2009-01-17 @ 22:54:31
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin