Kvällspass och en tidig morgon.


Publicerat den: 2010-04-27 [11:26:49]

Godmorgon vänner. Här hemma är Nemo pojken och jag uppe med tuppen. Vi har hunnit med två promenader och jag själv har varit och kört lite styrka på gymmet. Igår harde vi introdag på förlossningen, där bla chefen presenterade avdelningen och anställningsfrågor. Vi pratade om perinealskydd, sfinkterskador (tredje eller fjärde gradens skador), bemötande och andning under förlossning och till slut om amning. En intensiv men grymt rolig dag. Längre fram under våren kommer vi även ha återupplivning av nyfödda och även genomgång av STAN och CTG. Tills dess får jag begrava mig i böcker och gamla häften.




Idag gör jag mitt första kvällspass på förlossningen och jobbar därmed mellan 13-21:30.
Må gott.




Kommentarer
Postat av: Nathalia

Hej vännen!

Roligt att läsa att du trivs så bra,på förlosningen ler

Ser vergligen fram imod ditt mail ska du veta.

Kram till dig från mig..

2010-04-27 @ 14:44:43
URL: http://nathalias.blogg.se/joakimsstoltafru/
Postat av: Linda - ndaiL

Har dagen gått bra?

2010-04-27 @ 16:55:06
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åååh vad kul!! Jag vill snabbspola tills jag är där:-)

mår din äggstock bra igen?



Kram

2010-04-27 @ 20:19:25
URL: http://Www.sandraochanders.wordpress.com
Postat av: Flisan (aa tror jag att jag kallade mig...)

Hej hej hej! Och förlåt får att jag snokar!! Men jag ville bara kolla in och se hur de går med barnmorskedrömmen och de går tydligen bra :) Sen vill jag be om ursäkt för sensat! JAG av nån borde vetat bättre! Såg att du jobbar på östra, de gör jag med, eller jag gör praktik i lekterapin.

Kram Flisan 336.

2010-04-27 @ 20:42:07
Postat av: Mamma mina

Om du vill följa min blogg så kan du lämna ett meddelande på min melj så kan du får inloggnings uppgifter :)

[email protected]

kram kram

2010-04-28 @ 12:41:34
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: emily

hej svej! Ohh spännande med kvällspass. Hur är ni bemannade då? Min utb är inte distans men ibland känns det så. Vi flänger till Kalmar från Karlskrona 3 dagar i veckan och då har vi allt möjligt (teoretiskt praktiskt osv. ) Jag kan ju erkänna att jag inte haft den bästa plugglusten hela tiden.. Från böckerna skrev jag typ ner det viktigaste och i kväll och i mon lär jag plugga på mina anteckningar och från föreläsningar. CTG kan jag ärligt talat säga tycker jag är svårt. När lär man sig STAN för de har vi inte gått igenom.

Måndag är första praktikdagen och det är sååå spännade. är bara rädd att handledarna tycker man kan för lite !!!

ha en underbar arbetskväll /Emy

2010-04-28 @ 20:45:49
URL: http://www.myway2design.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin