Att investera i rätt saker...


Publicerat den: 2010-07-25 [18:49:12]

Godkväll alla små söta nissar ute i regnet. Idag är det söndag och imorgon börjar åter en sådan där tuff vecka då man är på jobbet non stop - varje dag :/ Helgen började iaf. underbart med fina flickor och underbara Pink på Ullevi. Helt otroligt vad den kvinnan kan sjunga och dansa samtidigt, vilken show... Skönt var det att få komma ut och umgås lite även på stan och korven inne i magen hade ett jäkla liv för sig när konserten kickade igång :) Gårdagen var något lugnare och spenderas med träning och en mysig utflykt med min lilla familj.


Fina fina flickor innan Pink.


Vill också vara en i gänget på after worken. Dricker den goda Carlsberg non alkohol.



Väntar på vackra Pink. Efter 4 timmars även är vi alla lite trötta. Lizzan gör vackra öron på mig i bakgrunden :) Busen :)


vackra sjön vid Landvetter. Det var här som vi gick på sjön i vintras när det var kallt och is överallt.


Mina två finaste spejar ut mot det blå.


oändligt vackert...


efter promenaden är man en lortgris och måste ha ett riktigt bad. Här har vi tappat upp ett sådant till honom. Om det var populärt??? Svar: NEJ för fan.


söt som få :)


efter badet ska man torkas och borstas.


och så rullar vi runt i sängen innan det är dags att nana.



Vi har inte riktigt börjat med barnkammaren här hemma utan är mest ute bland affärer och kikar runt på saker som vi behöver. Det som det blir till att investera pengar i är självklart sängen och vagnen. I sängväg fastade vi för Stokke kollektionen där sängen kan växa i takt med barnet och i slutändan blir priset ändå värt det. Men tid har vi så det blir till att fortsätta kika på saker runt omkring. Skötbordet fick vi faktiskt hem idag. En av mina vänner gav bort deras fina vita skötbord med tre stora lådor nedanför som vi blev förtjusta i :) Tack tack detta säger vi verkligen inte nej till. Underbart att vi flickor kan låna av varandra.



Tiden går fort nu. Jag är redan i vecka 20 och halva graviditeten är gjord. Märkte här om dagen att träningsbrallorna skaver lite över magen (hänt över några dagar bara) så då växer magen fort nu de kommande veckorna.



från nyfödd till stora tjejen/killen...



Stokke sängen att växa i. Den ovala sängen kan göras om i takt med barnets längd och vikt. Madrass, sänghimmel och alla delar följer med om man köper hela paketet.


Hur mycket ska man investera btw? Barn växer ju som ogräs...





Önskar alla en bra start på den nya veckan. Jag kommer vara upptagen med alla nytillskott på Östra men jag kikar in här titt som tätt.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilken söt hund :)

Ja-a här funderar vi samma sak vad man ska investera i, det finns ju en hel massa, men hur mycket behöver de?

Vi har investerat i en bra vagn, för den använder man mycket och ett skötbord och säng har vi även inhandlat...

Magen växer nog minsann, märkte av det igår även här, det var ett par byxor som jag hade haft några dagar tidigare, nu fick jag inte ens igen knappen, inte nära heller!



Kramar

2010-07-25 @ 19:45:54
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Evelina

Den där sängen var kanonfin!!

Vagn är absolut det jag tycker man ska lägga mest pengar på, den används ju sååå mycket och mamma (eller pappa om han kör mest) och bebis måste gilla den :-).



Magen växer verkligen fort när man passerat halvtid, fast man tycker att den redan är så stor som den kan bli hihi..



Kram!

2010-07-25 @ 20:31:00
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Evelina

p.s jag är glad att vi köpte det billigaste skötbordet för det användes INTE länge hos oss, lilleman vill bara stå upp när man byter blöja ;-)

2010-07-25 @ 20:31:51
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Frida

Vilken fin säng! Hade jag sett den tidigare hade vi nog köpt den till vår tös! Verkar ju vara en väldigt smart sak!!



Härlig blogg förresten.

Kram

2010-07-25 @ 21:37:54
URL: http://fairfriday.blogspot.com
Postat av: Johanna

WOW så fin du är med din lilla mage! Allt är bra med oss!! Kan inte sluta tänka på att jag pratade med dig på FB kvällen innan Lias kom. Att jag då hade lite ont och du gav goda råd via FB! Ha ha ha!!

Angående barnsaker så är en bra vagn en sak att lägga lite pengar på. Gärna en vagn med lift och sedan för att kunna sitta i. Hårdlift är överskattat och när vi köpte vår till Ted blev det mjuklift. Funkar precis lika bra och är inte lika dyrt. Spjälsäng är med viktigt, fast den vi har är ärvd...Vaggan likaså. Satsa på det ni vill, men glöm inte bort dig själv mitt i allt ståhej om bebisen. Unna dig sköna kläder!!!! Behövs ett tag efteråt med. Åh vad du har en underbar tid framför dig med en växande mage! Gudomligt vacker är du med!!! Kram massa

2010-07-25 @ 22:00:57
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Tinde

wow man ser ju verkligen magen på bilderna! sängen såg riktigt fin ut :) ni kommer säkert hitta nåt superbra! kram

2010-07-25 @ 23:16:14
URL: http://tindes.se
Postat av: maja

Mitt älskade hjärta!

Låter som du haft en underbar helg med tjejerna :)

Saknar dig som bara den, vill träffas o mysa o bubbla med dig så som bara äkta vänner kan



Love you, maja

2010-07-26 @ 01:19:11
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: 19åriga Fru Sofia - Nu även mamma

En sak som vi köpte (billigt och bra) är ett sorts badinlägg. Har varit ovärderligt när man är ensam och ska duscha/bada Cornelia. Man behöver inte halka runt med henne i famnen i badkaret eller hålla i henne i en badbalja.



Hittar ingen bild nu, men det ser ut som en typ cykelsits till barn, fast den ligger ner. Med sugkoppar under så den sitter fast :) Finns på babyland för typ 150 kr.

2010-07-27 @ 07:18:18
URL: http://frusofia.blogg.se/
Postat av: louise

Hej

hoppas allt e bra?

jag var inne på den sängen med, men mannen tyckte den var alldeldes för dyr. Nu ångrar jag faktiskt mig. För den är ju inte bara praktiskt uten himla snygg med =)

Kul att ni har fått skötbord av era vänner.

Tyvärr är det väldigt dyrt med de sakerna man behöver. vi la undan lite pengar varje månad, tur var det =)



Lycka till kramar

2010-07-27 @ 14:58:58
URL: http://lusses.blogg.se/
Postat av: louise

Hej

hoppas allt e bra?

jag var inne på den sängen med, men mannen tyckte den var alldeldes för dyr. Nu ångrar jag faktiskt mig. För den är ju inte bara praktiskt uten himla snygg med =)

Kul att ni har fått skötbord av era vänner.

Tyvärr är det väldigt dyrt med de sakerna man behöver. vi la undan lite pengar varje månad, tur var det =)



Lycka till kramar

2010-07-27 @ 14:59:08
URL: http://lusses.blogg.se/
Postat av: karolin

Asså din hund är bara föör gullig!!



Vad fin sängen var!! Vi ärvde i stort sett allt som man lägger pengar på, men annars tycker jag att vagnen är det man ska tänka mest på.



Min mage syntes (tyckte jag) i vecka 16 medan min brors tjej fortfarande var platt som en planka i vecka 24. Hennes bebis låg väldigt långt bak och min väldigt långt fram så det var väl därför :D



Lilldamen växer så det knakar här hemma! Hon har växt 3 cm nu på bara en månad. Helt otroligt, och enligt läkaren vi hade på senaste kontrollen kommer hon att bli en lååång tjej :)



kramar

2010-07-27 @ 21:42:49
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: maja

Hej kära vän!

Jadu hjärtat finns många spånhuvuden där ute i vår värld andra närmare än man tror. Berättar mer på tisdag!

Träffar dig gärna då ,vill du komma ut till mig på ön är ensam o husvakt :)



Så kan jag laga nåt smarrigt till Oss!!!



Love,maja

2010-07-28 @ 19:15:47
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

Va söt vovvsingen är, ja du också så klart :)

Sängen verkar kanonfin, bra att den kan vara med ett tag o att man kan göra om den :)

2010-07-29 @ 10:16:42
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Martina

hejsan:)



grattis till bebisen i magen:) va spännade!



söta bilder på hunden din hihi!



hare gott

kram

2010-07-29 @ 22:06:32
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin