Tolettvakt och plastkuddar...


Publicerat den: 2011-12-30 [18:55:47]








Sista dagen på året ju. Fredag av alla dagar också. Fredag är ju bäst i hela vida världen av alla dagar som finns. Ever. Min pappse har varit ledig idag och varit med oss hela dagen ungefär. Vi har promenerat runt Fiskebäck med korven och vovvso. Fikat på Torget och lekt lite med andra barn där vid den där lilla hörnan som de har kommit på, på Torget.

Hur kan man bygga ett så pass stort köpcentrum med så liten hörna och piffat till det med några... PLASTKUDDAR? Skämtar de eller?
Varför inte slänga in lite leksaker. Några bollar att rulla med. Någon liten gunga eller kana. Ungarna härjade mest omkring med kuddarna och stod vid en tvskärm och pekade på baggar som kröp omkring... ?...
Visst kan det vara så att de är rädda för att leksakerna ska bli stulna eller gå sönder på då kan man ju pröjsa med en ansvarig istället. Det står TVÅ toalettvakter vid dassen på torget. Varför?
Är det inte bättre att fixa mynttoalett med städning några gånger per dag och utöka hörnan för barnen istället. Släng in ett mysigt kaffe för päronen så är allt frid och fröjd.

Jaja- i sommar får vi det skoj på Varna Mall med de stoooora lekplatserna högst upp. Där finns allt ifrån karuseller till gigantastiska bollhav att leka bland.

Men hurrni. Imorgon är det nyår ju.
Vi är glada över att vara krya igen.
Hotell för hela slanten blir det.
Skumpan står på kylning och imorgon förvandlas jag till partyTeddy if only for one night :)
men skål då.



Kommentarer
Postat av: Martina

Hej min vän!



Låter som ni hade en helt underbar dag! Mysigt att promenera sådär.

Konstigt de där att dem inte kan utöka lite för barnen, mna kna ju undra vad toalettvakter kostar...hoppas dem kan göra något roligare längre fram:)



äch jag struntar i att fira nyår, de är som vanligt. Därav att jag tog på mig att jobba...men vist de är tråkigt att inte fira med familjen men jag tjänar ju pengar så vi kan göra nått kul av istället:)

Jag är ju hemma till 22 ändå så får väll se om de blir nått litet firande eller om jag sten slocknar haha:P



GOTT NYTT ÅR PÅ ER MINA VÄNNER

och ha en helt underbar dag

kramar

2011-12-31 @ 09:15:35
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Johanna

GOTT NYTT ÅR PÅ DIG MED FINA ;)

2011-12-31 @ 11:22:42
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Mira

Åh hur hade ni det? Mysigt, perfekt? Ska bli kul att höra.



God fortsättning på er fina ni!

Kramisar

2012-01-02 @ 00:01:05
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Jannie

Hallå going!O god fortsättning på det nya året!

Låter som om ni hade en superhärlig dag i fredags,hela lilla familjen! ; )

O jag HÅLLER med dig till 100 om den sk lekhörnan.Frölunda är gigantiskt o ska vara så himla tjusigt,men den där lilla snåla hörnan håller då inte måttet! Vi har iofs bara besökt toan där,men det ser ju inte så jäkla roligt ut o sätta sig i den "lekhörnan" med de små inte.

De har ju lätt 100 ggr roligare om de så bara får springa omkring med oss! ; )

Hoppas de förbättrar det där!



Hoppas ni haft en fantastisk nyår fina ni!

O tack socker söta du för alla dina härliga ord!

KRAMKALAS

2012-01-02 @ 14:05:25
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin