Allt är på plats, bara sömnen som ska sitta nu...


Publicerat den: 2011-05-07 [20:44:45]


mhhhh herre Gud så gott.


vem sa du har grisat ner sig?


men jag är söt ändå va :)


så där ja. Nybadad och allt. Myser i mammas famn innan välling och godnatt.

Skatten har fått en matstol idag. Köpte en på IKEA. En blåvit, hahaha. Passar henne perfekt och hon satt så stolt och åt i den. Hon riktigt sken som en sol där i sin lilla platsstol. Ikväll sa vi för övrigt bye bye till innevagnen. Nu är det hennes säng i hennes rum som gäller. Hon behöver ändå vänja sig vid sin fina säng innan kuren. Välligt kvart över 7, sedan säger vi godnatt till spegeln och till lampan och där efter går jag ut från rummet med godnatt ramsan.

Men ohhh goaste ungen har vi.
Jag pussar pussar och pussar på henne hela dagen lång. Alla små fina veck vill jag komma åt. Öron, näsa, huvud, hår, mun, ögon, armar, fötter, mage, kinder, ja... tom skinkorna pussar jag på. Vill bara äta upp den där fina lilla tjejen som älskar att gå på nattlig diskotek.
Gos, gos, gos ♥


Ute har det varit helt makalöst underbart idag. Tänk vad vi grottmänniskor njuter när vi får lite sol på oss. Tro fan det, så mörkt som det är i detta land. Nemo har också fått springa fritt på Fiskebäck idag. Han lyssnade inte alls på mig som vanligt. Det är nämligen godare att sniffa på urin än lyssna på min glada (?) stämma... Kisshund.


Ha en great lördag mina vänner.
Jag ska lägga mig innan 21 idag. Tantvarning på hög nivå men å andra sidan så läser jag ju Allers också...
Tjaba.


Kommentarer
Postat av: Mira

Haha, sådär ser Ella oxå ut när hon har ätit. Klart man måste grisa lite ;-)



Nej, jag ramsar inte eller nåt. Har inte ens läst boken en utan kör min egen variant =). När Ella vaknar på kvällen/natten och står upp i sängen så lägger jag ner henne igen, ger henne nappen och säger att nu ska vi sova. När hon ska somna på kvällen så har jag de senaste kvällarna bara legat i min egen säng bredvid henne. Hon har fått flaskan, bökat runt i sängen och jag säger bara "lägg dig ner" eller "mamma och pappa är här" om hon protesterar. Det har funkat över all förväntan. Min förhoppning är att det till slut ska räcka med att jag säger att vi är här fast jag är i ett annat rum. Så iförsig blir det väl som en ramsa fast mina egna ord ;)



Spännande när ni ska börja sen, ska bli så kul att följa!

Nu sover Ella så jäkla bra.Från ca 21 till 05.30-06.30. Klart det vore skönt om hon sov 12 timmar i sträck, men det här är helt ok.



Hoppas det kommer gå bra för er med!

Ha en fin söndag vännen, kram från oss

2011-05-08 @ 11:10:50
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Åsa

Ett STORT tack för ditt stöd och för att du skrev under med ditt namn! Det betyder mycket för mig och min familj <3 <3

Kram

2011-05-08 @ 11:14:19
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej min vän!

va härligt med en matstol:) Hon ser ut att kunna äta finnare än Emilia i alla fall haha;P här r inget rent efter hon fått mat.



hoppas de går bra att lägga lill tjejeb och att hon kommer sova näterna igenom nu!



hihi japp vi åkte på utflykt:) mysigt var de Titta på havet och lätt C kasta stenare och så i det:) umgås med familjen är de bästa som finns:D



Hoppas ni haft en härlig helg och att veckan kommer starta bra för er

kram

2011-05-08 @ 22:52:00
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

Alltid lika söt!



Ja, ibland är alla goda lukter mer intressant.. :)

2011-05-09 @ 09:50:00
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

God förmiddag snäckan..Du är så duktig att skriva så bra..I bland har jag så svårt att hitta rätt ord och meningar för det ska bli bra när man skriver..Hoppas att allt är bra med dig & sessan denna förmiddag?

Härliga bilder..Ha en skön start på veckan.kram kram

2011-05-09 @ 11:46:21
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Kristiina- mamma till Lovisa

Jag kan inte låta bli att driva ;) Gör så jämt ;) Så söt hon är! Hoppas ni får en fin måndag i solen. Massa kramar från oss!

2011-05-09 @ 11:53:22
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Åh pluttan då. Så söt man kan vara. :) Där sitter hon ju perfekt.

Visst kan man inte låta bli att pussa på dem. De är ju så goa.

Hoppas ni har haft en skön dag i solen. Här har vi fått på tok för mycket sol på oss känner jag nu.

Godnatt och kram på er.

2011-05-10 @ 21:38:19
URL: http://alexandrajakobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin