Stackars lilla Nemo.


Publicerat den: 2012-05-04 [17:52:15]

Vår älskade lille Nemo har varit dålig hela natten. Inte kunnat ligga alls utan mestadels suttit och verkat ha haft ont. Hans hållning såg mest ut som en ostbåge eller som om han reste ragg. Vi funderade på nacken igen. Svansen. Tassarna och magen. Jag var uppe med honom hela natten lång för att försöka lugna och få honom att sova en blund. Ingenting fungerade.


Så idag åkte vi in med honom till Västra djursjukhuset i Frölunda - som för övrigt är helt makalöst UNDERBARA. Vill ni ha service och bra omhändertagande så kan jag verkligen rekommendera detta fantastiska ställe.
Nåväl. In åkte vi.


Lille gubben fick röntgas och i hans lilla mage hittade läkarna......


.
.
.
.
.
.
.

GRUS.
Sand.
Stenar.

Det har han tydligen fått i sig, när är svårt att säga men så var det. Dumma jycke. Varför har du käkat sådant för?..

Han fick stanna kvar och de satte honom på dropp för att rensa magen men den innehöll även smärtlindring, något som han verkligen var i behov av. Han har blivit röntgad en gång till  för att kontrollera att skiten rör sig åt rätt håll, vilket den verkar göra. Imorgon ska han röntgas en gång till och efter ronden vet vi om han får komma hem eller stanna för ytterligare observation.

Inte nog med det. Läkaren såg även att hans ena testikel vandrat in i buken och bosatt sig där.
Nemo har nämligen endast en testikel nere så denna måste vara hans andra som hamnat lite fel.
I nästa vecka ska han därmed kastreras och bli av med sina kulor. Lilla vännen vår
Men allt sker väl för en anledning, får man väl tro mitt i denna oroliga tid.
Hade inte gruset hamnat i magen så hade testikeln förmodligen växt sig stor i hans mage.
Hoppas bara, att den inte är elakartad utan kan opereras bort utan bekymmer.


Jag går runt runt i en dimma här hemma.
Vet inte riktigt vad jag pysslar med under dagen.
Maken fick komma hem och jag har mestadels gråtit och sovit om vartannat.
Ögonen är uppsvällda och röda. Hjärtat är i tusen bitar...


Vill bara få hem våran älskade Nemo så snart det bara går.
Vill att han ska leva ett långt och lyckligt liv med oss.
Så måste det bara bli. Han var min räddare när olyckan slog omkull vår vardag 2004.
Nu är det vår tur att göra det så bra som det bara går för honom.
Jag KAN INTE andas utan hans silkeslena päls mot min hud..


KOM HEM SNART ÄLSKADE DU.
VI ÄLSKAR DIG.



Ps: Inte nog med det. Dottern fick hämtas tidigare från förskolan. Hon håller nog på att bli sjuker...

blä.



Bästaste vänner.


Sommaren 2011.


Nyfrisserad sommaren 2011.

Kommentarer
Postat av: Kristiina - mamma till Lovisa och Harry

En lillavännen då! :( varför fattar de inte alltid sitt bästa? Jag håller tummar och tår för att kastreringen går bra sedan. Och det kommer det säkert att göra! Skickar varma tröst kramar!

2012-05-04 @ 20:23:11
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Jannie

Stackars stackars lilla Nemo!

Tro tusan attdet gör ont i hjärtat...

Men hoppas han mår toppen nu ohar fått komma hem!

All kärlek ivärlden till er!KRAM

2012-05-09 @ 07:28:27
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: louise

Stackre, hoppas att han snart blir bra och får komma hem till er igen



kram

2012-05-09 @ 10:14:48
URL: http://lusses.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Älskade vännen min.'Hur mår ni alla? Var ett tag sen du skrev i din blogg. Jag hoppas att ni alla mår bra.

Kram//N

Postat av: Jojo

Aldrig roligt när familjemedlemmar är sjuka :( hoppas båda kryar på sig snabbt.

2012-05-11 @ 09:10:41
URL: http://jojosfoto.blogg.se/
Postat av: amanda

är du sugen på att köpa ny bloggdesign nu till sommaren? Gör det av mig! Läs mer under fliken "bloggdesign" på min blogg.

Ha en fortsatt trevlig måndag! :)

2012-05-14 @ 17:04:05
URL: http://candimandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin