-Halvvägs-


Publicerat den: 2015-10-16 [23:08:35]

Nu har Nemo gjort sin 3 strålning av 6 totalt. Hans sår på munnen har nämligen fått opereras tre gånger inom loppet av 8 månader och det är ju ohållbart att ha det på detta viset. 
Lätt strålning i kombination med läkemedel ger en god prognos enl veterinären. Mycket möjligt att han kan leva tills han blir lastgammal och dör av ålder istället för denna cancer. Men det är något ingen någonsin kan veta. Just nu har han inga andra utväxter vilket djur oftast har pga denna cancersort. Utan hans cancer har hållt sig lokalt på läppen/käken. Så nu strålas han för att demolera och skicka dessa cancerceller åt helvete. 
Det är endast i Jönköping det går att göra denna behandling då kliniken är den enda i Norden som har denna utrustning, så vi är i de bästa händer och gör det bästa för Nemo. Så länge han inte lider och är sitt vanliga jag så fortsätter vi. Det som är underbart är också att försäkringen inte täcker en krona så vi får bekosta denna dyra behandling själva. Vilken tur att jag har en mamma och pappa som delar alla kostnader med oss❤️

I övrigt är han precis som innan tack och lov. Jag ber till högre makter att det får förbli så för just nu befinner jag mig på bristningsgränsen av oro.
Jag orkar inte vara så orolig mer.
Det gör så ont i mitt hjärta❤️

Hej mamma😍

Har du glass?

En glasspinne duger det också 😂

Om jag ställer mig här och glor så kanske någon kastar en kotlett till mig...... eller inte.









Kommentarer
Postat av: Natalia Richardson

Åh så fin han är vännen. Oskar hälsar till honom och hoppas han är helt frisk snart.
Kram till er alla från oss.

2015-11-02 @ 11:15:56
URL: http://nathalias.blogg.se/nattisnyaliv/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin