Svar om hjärntumören & livet som helhet.


Publicerat den: 2010-03-10 [21:17:35]










Livet för med sig mycket positivt och negativt. Det negativa ser jag som erfarenheter. Man lär sig av dem och förhoppningsvis så växer man starkare av dem - hur smärtsamma de än må vara. Liv och död. Död och liv. Livet har aldrig en mall eller ett PM att gå ut på. Det som sker... sker.
Mina värsta stunder i detta liv är:

1. Filkos olycka.
2. Hjärntumören/cystan.
3. När Nemo blev dödssjuk.



Men mycket fint har även hänt under mina år här på denna jord. Stunder av lycka är de som betyder mest. Resten är endast ett stopp i livet för att göra oss starkare i både kropp och själ.Om jag ska numerordna dem så blir det till detta:

1. Finaste bröllopet i Varna katedral med min make Pär.
2. Examen och äntligen bli färdig barnmorska.


3.
DAGENS SVAR PÅ ATT HJÄRNTUMÖREN ÄR OFÖRÄNDRAD!!! ( den ska dock följas åt var 1,5 år).




Jag tror och lever utefter att våra misstag är även våra erfarenheter.
Det vi gör som anses som misstag bidrar till att vi utvecklas och får hjärnan att memorera misstaget/n. Ingen är född med kunskap, utan den byggs på under alla de år som vi finns här på jorden.
Misstag kan smärta oss och människorna runt omkring oss. Men så länge vi kan ta oss igenom allt detta tillsammans pekar endast på att vi är starka tillsammans. Tillsammans är bra att vara. Men ensam kan också vara stark! Gräset är faktiskt inte grönsare på andra sidan. Himlen där uppe är inte blåare. Och blommorna doftar VERKLIGEN inte godare. Gräset på den andra sidan kan få vara. Jag älskar MIN gård. Min eden.



För att avsluta det hela vill jag påminna er alla om det som är så självklart. Det är självklart att få vakn varje morgon och det är självklart att gå till skolan eller jobbet. Det är självklart att få tända lampan inne på toaletten och det är självklart att självständigt få ta en varm dusch. Fika på stan med vänner kan kännas som vardagligt och söndagsmyset kan anses som obligatoriskt men vet ni vad? Klicka på detta innan ni tänker så. DÅ och DÅ på RIKTIGT så vet man att dessa vardagliga små saker, kan göra hela livet alldeles för värdefullt.


Kommentarer
Postat av: Mamma mina

Godmorgon gumman..Så fina ord du skriver ner här och delar med dig till oss..

Hoppas att allt är bra med dig och du får en skön dag..Nä man ska inte ta föregivet allt för man vet inte vad som sker nästa dag..Man ska leva för stunden för man vet inte vad som kan ske..Gäller att ta vara på livet så gott som det bara går fast man kan ha svårt för det i bland.Sen jag blev mamma till min son har livet ändrats så himla mycket och tänker på ett annat sätt o värderar livet på annat sätt..Vem som är sin vänner o inte vänner ...Ja det finns så mycket man borde tänka på mera o vara glad att man är så frisk som man kan vara..Hoppas att allt kommer gå bra för söta dig..

Kram kram kram

2010-03-11 @ 08:35:17
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Cissi

Du skriver så bra, så vettiga saker som du verkligen sätter ord på!



Ha ne bra torsdag, vännen!

Kram

2010-03-11 @ 10:09:16
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: maja

Tycker du är "angelic" min fina vän.

En magisk och mycket speciell människa.

Som varit med om mycket på väldigt kort tid.

Du har kämpar i motvind men kommer alltid ur även i den värsta stormen..den svåraste orkanen..Det säger väldigt mycket om en person!

Du värd allt de fina som bjuds i livet om inte lite till för du är fantastisk och du är min bästa vän!



Jag älskar dig!



Din majis

2010-03-11 @ 19:47:54
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hejsan! Är det nervöst inför att börja jobba? Hur lång inlrningstid har du? Jag har för hoppningsvis fött redan. 19 april. Har bf 9 april och fick 10 dagr innan sist. Är inte ni sugna på bebis nu?

Skönt att läsa att tumören håller sig i schack!



Kram

2010-03-11 @ 21:07:32
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin