Vad ska man prata om nu?


Publicerat den: 2012-05-14 [22:41:34]

Ibland sitter jag och funderar. Eller ja - jag funderar rätt så ofta i mitt liv.
Men eftersom bloggen är på väg att dö så funderar jag på vad jag ska skriva här inne.
Vad ska jag skriva?
Om Anelia?
Mig?
Barnmorskeri?
Maken?
Vardagen?
Vänner?






Vad?











Okey vi tar ett tema dårå. Något jag inte haffat på lång tid.
Vi tar vänner.
oj oj



Vad är vänner?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
För mig är det fortfarande en lojal, icke dömande människa som tar och GER.
En människa som inte behagar att vara egoist.
En som inte suger ut den andra på positivitet.
Att finnas där i ur och skur är inget påhitt.

För mig är det en vän.
En bra vän alltså.



En som inte suger ut allt man äger och därefter lullar vidare.


Jag vet inte.
Finns sådana kvar?
Jag har endast en kvar.





Är det meningen?
Jag är medveten att en vänskap byggs från båda sidorna, men om inte?





Vad gör man då?
Hur veta?
Hur bevisa?
Hur vet man sina rättigheter?
Och måste man hålla på och spela monopol med något som borde vara så självklart.
Skit, så borde det inte alls vara.
Jag tror att varje individ borde ha klart sina egna mål och därefter sträva vidare...



EN VÄN:

- Är någon som ALDRIG får dina händer och fötter att frysa till is.
- Är någon som ger och tar.
- Är någon som glädjs åt dina framgångar och håller om dig när du gråter, utan att säga ett smack.
- Är någon icke egoist.
- Är någon som finner sig i din vardag, precis som du finner dig i dennes.


För mig är detta en vän.


Vad mer?





Äsh - någon som får dig att må GREAT.
Resten kan...




dra.















Kommentarer
Postat av: Jojo

Håller med till punkt och pricka!

Nu på "äldre" dagar förstår jag verkligen vikten av att ha vänner som ger energi och inte bara tar.

Bra vänner är svåra att hitta. Så ha man någon ska man hålla hårt i den.

2012-05-14 @ 22:55:32
URL: http://jojosfoto.blogg.se/
Postat av: Kristin

Skriv gärna mer om barnmorskeri :)

2012-05-15 @ 11:08:15
Postat av: Nathalia

Så bra skrivit vännen.

Jag hoppas ni har det bra,kram.

2012-05-15 @ 16:54:44
URL: http://nathalias.blogg.se/nattisnyaliv/
Postat av: Mira

Håller helt med dig i det du skriver!



Hur är det med Nemo nu, allt bra?

Massa kramar

2012-05-17 @ 14:08:31
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Nathalia

Vännen min!

Att du skulle sluta blogga skulle vara mycket synd. Älskar ju din blogg hjärtat.

2012-05-19 @ 10:56:08
URL: http://nathalias.blogg.se/nattisnyaliv/
Postat av: Nathalia

Vännen min!

Att du skulle sluta blogga skulle vara mycket synd. Älskar ju din blogg hjärtat.

2012-05-19 @ 10:57:08
URL: http://nathalias.blogg.se/nattisnyaliv/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin