Goddag. Detta är jag/vi.


Publicerat den: 2007-08-29 [08:56:47]

 
image473


Namn:
Theodora. Teddy. Teddan, Theo. Teddysen. Osv. Kärt barn har många.....

Född: Yes. In Bulgarien . Varna. den 15 oktober. Lite för sent. Jädrans unge alltså.

Syskon: Nada. Zero. Mina föräldrar ville ej ha någon efter mig. Undrar varför. Jag måste ha varit hemsk ju.

Varför bor jag här: Vi flydde undan kommunisterna i Bulgarien. Vi slapp en av många köer för 0.5 L mjölk. Något jag fortfarande är tacksam över och tackar mina föräldrar.

Under åren: Hmmm. Primma ballerina var mina framtidsdrömmar. Jag var en av de första elevrna på Svenska Balettskolan här in Sweden. Inget för mig som ni ser. Därefter hoppade jag på Engelska skolan. Den gav mycket!!!! Japp, Men det gick bra.
ETT HALVÅR PÅ ETT ENGELSKT PROGRAM PÅ HÖGSKLOLAN.
Samma dag som jag sa upp mig så kom jag in på:
SJUKSKÖTERSKEPROGRAMET I STRÖMSTAD. Skitjobbigt att gå upp runt 04 tiden nästan varje morgon. Men det sket jag fullständigt i. Min dröm kunde ingen ta ifrån mig.... och så förblev det tils jag kom in i Vänersborg.
Jag gick igenom en STOR FÖRLUST UNDER 2004.........  men fullföljde utbildningen och tog examen i jan 2006.
Nu så jobbar jag som syrra. Och min dröm har alltid varit att bli barnmorska.

Nu ;
Jag kommer att från och med måndag att jobba på : Blodcentralen :) Blodbussar, droppen och de stora sjukhusen :) YES!!!!!!
Annars är det träning, vovven, älsklingen, hemmet, vännerna och allt som förgyller livet som gäller.

 MINA VÄNNER: LÄMNA BLOD NU. DET HJÄLPER MER ÄN DET SKADAR.

Språkbegåvningar?
Hmmmm. Bulgariska ; pinsamt så där. Svenska ; så att jag klarar mig. Och Engelska: Yes sure.

 Udda talanger?
Lyfta benet helt rakt så att det snuddar vid mitt öra.

Knasiga misstag?
När jag tar fel på människor. 

Barndomsminnen?
När jag var ca 3 eller 4 år. Jag hade rymmt once againg från dagis och sprungit hem till mitt barndomshem. Jag hade tydligen knallat hem till andra våningen. Ställt mig i hallen och luktat på far-mors klänningar. HON ÄR OCH KOMMER ALLTID ATT VARA MIN FAVORIT.

Detta visste ni inte om mig?
Jag kom in på Barnmorkseutbildningen!!!!!!! Månaden den 27/8 - 2007. Och jag tackade nej til min dröm - fram tills nästa år. Yes. Inte ens min älskling vet om det, eller mina föräldrar. Men nu så är det svart på vitt.
Nästa år så...... När jag orkar lite mer :)

Kommentarer
Postat av: Angel

Oj grattis,kul att läsa lite om dig =) söt bild på er

2007-08-29 @ 09:36:57
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: Guldregn

Vad söta ni är ihop =). Kul att få veta lite mer om DIG =). Jag har alltid tänkt om jag skulle bli sjuksköterska så skulle jag vilja bli barnmorska. Jag är dock lite för hypokondrisk så jag har valt att bli ett annat vårdyrke - logoped istället. Jag vet inte om du vet vad det är men det är en person som hjälper personer med olika talproblem som kan vara allt från stamning till afasi. Har två och ett halvt år kvar. Men tiden går fort när man har roligt =). Grattis till ditt jobb också =). Jag skulle vilja ha en liten slöja tror jag eller en tiara. Båda kan vara fint. När det väl bär av får jag väl prova mig fram och se vad som passar bäst *ler*. Vad tränar du? Jag ska snart iväg på step. Hoppas du har en fin dag! Kram Ps. Är också det enda barnet, det har både för och nackdelar. Men jag kan säga att i framtiden vill jag ha mer än ett barn... =)

2007-08-29 @ 16:32:10
URL: http://guldregn.blogg.se
Postat av: evelina

hej vännen!
jag är personlig assistent, min brukare far runt på konferenser =)
Vilken FIN bild på er!! och grattis till nya jobbet! du gör nog helt rätt i att skjuta upp utbildningen, drömmen finns ju där om ett år med =)
hoppas allt e bra!
kramar!

2007-08-29 @ 20:34:31
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin