Bröllopsklänning i tyll...


Publicerat den: 2007-06-21 [17:56:14]

Hej hej alla små människor i Sverige!
Idag har varit en väldigt intensiv dag.
Jag och älsklingen ink. min faster och kusin har varit på stan och först käkat lunch.
Därefter begav vi oss runt Varna för att fråga oss runt om bra ställen att ha bröllopsfesten på. Första stoppet var Hotell Cherno More ( Hotell Svarta Havet) - som ligger på 24 våningen uppe på en sky bar. Dock tycker jag att inredningen var ful och ganska 70 tal, så det hotellet går bort.
Vi tror nog att det blir något mysigt hotell på Golden sands eller Drushba.
Därefter var det dags för provning av Bröllopsklänningar. Jusus Kristus säger jag bara...........
VILKET UTBUD!!!!!!! De har precis allt man kan drömma sig om och lite till!!!!
Jag hittade den modellen som jag så länge sucktat efter. De klädde upp mig från topp till tå, med skor och slöja och klänningen var kanon.
Dock fick jag för mig att förverkliga en klänningsdröm som jag sedan barnsben längtat efter och den satt underbart den också. Den sista klänningen är en klassiker i tyll. En riktig riktig dröm. Så jag tror nog att det blir den... vi får se..
Synd bara att man inte fick fota där inne. . . känslan av tylldröm och prinssestyg....den sitter kvar!!!
Vi fick även kontakt med en bröllopskoordinator idag. Underbart säger jag bara.
Vi får välja färg, tema och allt som hör till inredningen. I love it.
Även inbjudningskorten kommer att ta form inom en snar framtid.
Hela buten åkte därefter till Piccadili för inköp.... och här är vi nu... trötta och lyckliga :)
Nu ska jag dock ta en dusch och gå någon våning ner för att käka middag och dricka vitt vin med faster!
Puss på er!
image267

En liknande provade jag som första klänning idag.
Dock är jag lite osäker på om det blir den i alla fall...

image268

Den här modellen fastnade jag för.
Dock är klänningen utan lager och överdelen är klädd i silvriga diamanter!

Kommentarer
Postat av: Ahnna

Åhh vilka fina klänningar. Själv när jag gifte mig för 10 år sedan ska man ha enkela klänningar vilket jag hade men jag hade lite lite vidd och blommor upptill./Ahnna
p.s. Jag vill gifta mig igen (med samma man) för bröllop är underbart

2007-06-21 @ 20:13:22
Postat av: Sessan

Men ååh, va bra med en mamma till florist! Som tur är får vi sponsring hemifrån, så det är väldigt uppskattat! Vi har kommit låångt i planringne om vad vi vill ha och så, men inte bokat in nåt än... då bröllopet inte är förrän 2009!

2007-06-21 @ 21:04:27
URL: http://sessan82.blogg.se
Postat av: Anonym

Ahnna: Hihih, jaaaa när man tänker på vilken rolig dag man har framför sig så är det nog värt all planering. Idag finns ju alla möjliga modeller på klänningear, så det är roligt att kunna välja:)Hade ni ett kyrkligt eller bordligt bröllop?

2007-06-22 @ 08:06:15
URL: http://caitlin.blogg.se
Postat av: Annika

Hej! Hamnade på din blogg här av en slump, härlig blogg! Jag undrar om tyllklänningen från Benjamin Roberts, har du sett den i verkligheten? Hur är den? vad menar du med lager? ja, lite frågvis här :-), men ska gifta mig nästa sommar och vill gärna veta. /Annika

2007-09-27 @ 23:49:42
Postat av: Anonym

Annika: Vad härligt att du hittademin blogg- hoppas jag kan bidra med lite ideér till ditt kommande bröllop! Jag har inte stött på någon klänning av Benjamin Roberts - endast provat liknande klänningar. Den jag provade hade inte flera lager tyll (som låg eftervarandra - som en stege). Utan själva klänningen var som en stor gräddbakelse:)
Jag valde den första modellen:) Den blev skitsnygg.
När ska ni gifta er???
mvh/Teddy

2007-09-28 @ 21:22:59
URL: http://caitlin.blogg.se
Postat av: Annika

Hej Teddy,
tack för svaret! Jag ska definitivt ha en tyllklänning, den första som du valde - är den kort fram? Älskar den klänningen men hade velat ha den lång överallt.. hmm.. vilka lyxproblem! :-)
Min pojkvän är amerikansk så det blir ett stort californiskt bröllop i augusti nästa år.. längtar massor. Vill verkligen hitta den perfekta klänningen :-) Lycka till med ditt bröllop, kommer att hålla mig uppdaterad om det i din blogg.
/Annika

2007-09-29 @ 12:35:47
Postat av: Anonym

Annika: Tyll är finast - självklart. Det blir mer prinsesskänsla över det hela då. Och man gifter sig ju förhoppningsvis 1 gång:)
Ohh vad underbart det låter med ett USA bröllop!!!
Måste ni göra något speciellt???
Min svenskeman fick tilldöpas och bli ortodox, som i filmen Mitt stora feta grakiska bröllop:)
Har ni kommit långt i planeringen??
Har du någon blogg?
Ps: Kan du skriva kommentaren under mitt senaste inlägg??? ds.
ha en underbar kväll

2007-09-29 @ 21:26:27
URL: http://caitlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin