Mina löften till mannen min!


Publicerat den: 2008-08-06 [06:22:59]




Den här dikten gav jag till mitt make på våran bröllopsdag.
Hoppas han tyckte om den :)

Det handlar om värme

Det handlar om fingertoppar
och om händer som vill bo i varandra
om att springa skrattande genom ösregn
att göra fruktsallad och fläta ord
och att dricka te tillsammans när nätterna förvandlas till morgon

Det handlar om tankeläsning
och om smulpaj och bubbelskum
om att gå i mörker och titta på stjärnor
att inte behöva blunda för att våga få plats
och att blåsa luft i varandras lungor tills bara skrattet finns

Det handlar om ögonskimmer
och om glitter och såpbubblor
om att ligga stilla och lyssna till varandras hjärtslag
att tala samma språk och samma tystnad
och att vara tryggt inlindade i stora luddiga närhetsfiltar

Det handlar om tvåsamhet som inte river sönder
och om att minnas hur man andas
om varmfamnar och enkelhet
att gömma sig i tält av mjukhet tillsammans
och att veta, att &-tecknet mellan du & jag egentligen är ett bindestreck 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken fin dikt :)

Vi åker till El Gouna, en stad som är uppbyggd för att bli det perfekta semesterparadiset och på bilderna ser det ut att vara ett paradis :)

Kram

2008-08-06 @ 08:42:47
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/
Postat av: Angel

vilken vacker dikt.

2008-08-06 @ 08:50:40
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Sessan

Impulsköp är både bra och dåligt! Ibland kan det bli lite för många impulsköp å så står man där med massa kassar man egentligen inte behöver!! haha...



Jag väntar på min kära brudtärna som kommer hem från Turkiet nästa vecka, och så ska jag hämta hit min andra brudtärna, sen ska vi kolla på klänningar!!! Det bara pirrar i hela mig, längtar sååå mycket!



Hur känns det att vara gift??

2008-08-06 @ 10:57:40
URL: http://sessan82.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Vad fint..

Postat av: Anonym

God kväll söta du...Så söt bild på er två :) Det stämmer att vi har börjat prata om det..men det är ett tag till rekasakt god tid fram,,,2011 ska man bli fru... fyller båda 30 år så vi smäller allt till en stor fest...bättre att vara i god tid ute än för sent..ska bli så skoj...haft en skön dag? kram på dig

2008-08-06 @ 18:34:25
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jätte fin dikt :D Ni verkar vara väldigt lyckliga tillsamans !

2008-08-10 @ 13:36:23
Postat av: Edavictoriaa

Åh, vilken fin dikt!

2008-08-20 @ 20:29:50
URL: http://edaavictoriaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin