Theodora and so on...


Publicerat den: 2008-12-13 [22:36:22]

Ushhhhh vilken dag.
Jag har ont i ryggen.
Har stått upp i en konstig ställning och förlöst idag.

Idag blev det en TILL flicka i min lilla samling.
Jag tog mer plats idag och barnmorskan hjälpte lite då huvudet skulle ut.
Fick sköta efterskötningen och lilltjejen nästan helt ensam och tog även emot placentaavgången.
Fick även reda på en mycket rolig sak idag. Paret som jag hade hand om min allra första gång. Vid min allra första undersökning - fick nämligen en dotter senare, då jag inte var närvarande. Detta paret hade jag hand om under två långa tillfällen och de fick senare en in liten dotter.
Dottern kommer att få namnet: Theodora!
Vilken ära och vilken otrolig glädje för mig.
Theodora betyder - Guds gåva.
Jag känner mig stolt och tackar far-mor för det fina namnet.
Och jag känner, jag känner, jag känner i varje liten del hur viktigt detta jobbet är för mig.
Och det har ingenting med alla fina skatter som dyker upp som en bonus bara så där. Utan det känns rätt redan från början. Redan från första pinvärken som kvinnan känner. Redan från första gången som jag får ögonkontakt med paret.
Jag vill helst vara hos de hela tiden. Hela dagen.


Hur som:
                         [ och det kommer alltid ett - hur som ...]

Tycker att det är så jävla hemskt att behöva gå en 30 min för tidigt ibland men annars kommer jag inte hem ju. Det är så piss dåliga förbindelser :( Och idag är det lördag och imorgon är det söndag och då är det ännu sämre :( Fan.
Vi har även haft middag för svärfar och mina färäldrar här hemma.
Nu sitter vi mest här i soffan och dricker vin och tittar på Simpsons the movie :)
Jag är berusad av ett glas vin.
Jag börjar bli gammal.
God natt.


Förlossningar gjorda: 3
Förlossningar att göra: 47


Min idol av alla barnmorskorn från SVT serien  - Barnmorskorna som gick i våras.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja det är vit marsipan, och fyllningen är hallon och mörk choklad, längtar tills jag får sätta tänderna i den haha... !

Du närmar ditt mål om 50 förlossningar, sakta men säkert.

Kram

2008-12-13 @ 23:04:50
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/
Postat av: sara solvik

Tack så jätte mycket! :)§

2008-12-14 @ 02:29:22
URL: http://sarasolvik.blogg.se/
Postat av: Tinna

Åhh gumman, jag blir alldeles rörd, tänk ett litet barn som får samma namn som dig. Du kommer att bli världens bästa barnmorska !!!



Många söndagskramar

2008-12-14 @ 09:23:20
URL: http://tinnaochjulia.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

åh jag får rysningar!! vad underbart härligt jobb du ska få dig gumman!

och jag förstår paret som valde ditt namn till sin dotter, det är så vackert!



kram

2008-12-14 @ 17:33:03
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Louise

God morgon gumman

Allt bra med dig?

Härligt att vara med och förlösa, måste vara en häftig upplevelse.

Händer det ng kul i veckan?

Ha en bra veckostart'

kramar

2008-12-15 @ 07:39:28
URL: http://lusses.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad kul att liltjejen fick ditt namn, det är ju så vackert! Kramis!

2008-12-15 @ 19:15:57
URL: http://llinnean.blogg.se/
Postat av: Elin

WOW! Och vilken ära att få ett barn döpt efter sig!

Jag har som sagt PRECIS börjat fundera i BM-banorna. Blev lite småsugen efter det att vår dotter kom. Men vi får se.. måste känna efter ordentligt då det är ett yrke (som jag tycker) där man ska BRINNA för det man gör!

Men jag blir ju inte mindre sugen efter din beskrivning!

Ha en skön kväll!

2008-12-15 @ 21:43:16
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin