Summering av 2008. Enjoy<3


Publicerat den: 2008-12-31 [11:21:29]




TACK alla läsare för detta år. Ett av de bästa i hela mitt liv faktiskt.

Det bästa 2008:
Vårat fantastiska bröllop.
Det sämsta 2008: Vovven som blir dödssjuk under bröllopsveckan :( Hypofystumören i min hjärna.
Lärdom 2008: Att även den bästaste vänskapen kan vara falsk.
Saknad 2008: Far-mor och Vasko och goda vänner i Varna.

Här kommer iaf en liten summering av 2008.
Enjoy.



Januari:


Började året efter en vild fest hemma hos våra vänner M & J. Jag fortsatte min behandling hos sköterskan och sjukgymnasten med mådde dåligt av att behöva gå dit varje vecka. Började dock våga mig tillbaka till ett bra liv och det var mitt första steg mot rätt riktning!!! Vi sätter igång med bröllopsplaneringen ordentligt och hittar en flybolag som godkänner husdjur på flyget. På jobbet knegar man på som vanligt och tappar blodgivare efter blodgivare. Fredagen fortsatte att vara veckans bästa dag :)



Februari:

Beställer våra fina servetter och gästbok till bröllopet.  Min vackra brudslöja beställs från USA och lyckan var gjord. Planeringen fortsätter. Jag bestämmer mig mer och mer för att våga mig tillbaka till ett vanligt liv igen och det går sakta men säkert fram. Darling och jag ser på första omgången av Melodifestivalen live här i gbg och jag får äntligen svar på att Skandinavium är inomhus :) hahaha.
Den 13 februari har det gått exakt fyra år sedan Hera gick under och Filko var tvungen att lämna detta jordeliv. Tungt.
Månaden forstätter med blodgivare, träning i massor och vin och taccoskvällar.



Mars:

Vi bokar hotell Korall i Bulagrien där vi senare bor under en vecka. Ett vackert hotell där vovven är välkommen.
Vi pyntar inför den tidiga påsken och äter påskgodis i massor. Äntligen sätta sig på balkongen för ett glas vin och titta på solnedgången. Jag forstätter med bra mattider och hektiska träningspass.  Tidigt så här års upptäcker jag Tv 4 Guld och Dallas som jag förälskar mig i.




April:

April april - förutom att vi firade 2 år som förlovade så var april  en av de värsta i mitt liv. Jag åkte in med huvudvärk och kom hem med hjärntumör. Tack och lov så var den godartad men under en lång tid visste vi inte så mycket mer än att jag endast skulle få gå igenom en massa hormonprover och ännu mera röntgen. Tur i oturen.
Mamma åker till Bulagrien och stannar fram tills hösten. Nu börjar en tid då pappa kommer oss närmare och vi gör mysiga utflykter allihop.
25 april skriver vi under våra vigselpapper och blir man och hustru - endast på papper då :)



Maj:

Maj var verkligen en av mina favoritmånader. Vi fortsatte med utflykter ute i det gröna och vinkvällar i massor, hahaha.
Den 17 maj på Norges national dag blir jag kidnappad och tjejerna har då satt ihop en alldeles underbar möhippa för mig. Vi spenderar dagen med spa, god mat och dryck och därefter dans hela natten lång.
Den 25 maj är det mannen tur att bli kidnappad och få uppleva sin svensexa. Där han bla. får bli utklädd till björn och senare under kvällen till hallick :)
Jag springer blodomloppet och är nöjd.



Juni:

Vi börjar det ordentliga nedräkningen till Varna resan och njuter av alla fina dagar i gbg. Vi knåpar ihop musiken till vårat bröllop och längtar mer och mer. Älsklingen går mest omkring i blå - gula färger hemma och hejar på svenskarna under fotbollstiderna.
På jobbet har vi internationella blogivardagen och tappar på blod som aldrig förr. Jag börjar inse mer och mer att jag tyvärr, snart kommer att lämna dessa godingar på Droppen :(
I goda vänners sällskap går vi på ett alldeles underbart bröllop en varm sommardag och njuter av att semester äntligen börjat. Den 25 juni tar vi så äntligen planet ner till Bulgarien och bröllopsplaneringen är i hösta fart.



Juli:

DEN 6 JULI BLIR VI MAN OCH HUSTRU i Varna Katedral och det är den lyckligaste dagen i hela mitt liv. Ett alldeles underbart bröllop där våra närmaste älsklingar fick följa oss åt. Bröllopsdagen var helt sannslöst perfekt och vi tackar gång på gång alla som gjorde dena dagen så vacker :)
Vi spenderar en vecka på vackra Korall och försöker få liv i vovven som tyvärr var sjuk under en tid nere i Bulagrien.
Väl hemma i Sverige börjar jag förbereda mig för sista månaden på jobbet och kommande utbildningen.



Augusti:

Jag knegar på och köper skolbänk och laddar ner papper inför den kommande utbildningen. Mamma kommer så äntligen hem från Bulgarien och har med sig alla dvd från bröllopet och så den vackra boken som fotostudion knåat ihop.
Den 22 augusti vinkar jag hejs svejs till Droppen och har en helg på mig att slappna av innan skolan sätter igång den 25. Allvaret har precis börjat och jag har inte i min vildaste fantasi någon aning om vad jag precis i denna stund gett mig in på. Men barnmorskedrömmen startar här.



September:

Pappa fyller år och vi firar honom :) Distansstudierna fortsätter här hemma och utbildningen ger verkligen svar på tal om hur krävande det ser ut att vara. Jag börjar knega på bemaning och spenderar några dagar och nätter borta från familjen. Jag åker till Norge och vantrivs :( blääää :(
Men eftersom darling och jag hade Spanien resan inbokad så blir det våran räddning inför den kommande hösten.
Den 25 september åker vi så till Spanien och får 5 fina dagar nere i värmen.



Oktober:

Denna månad spenderas bland böcker och kunskap om nytt liv.
jag fyller 25 år och börjar ett steg närmare 30 :( I familjens och god vänners sällskap firar vi denna dag och inbokat på listan står så en Kiel resa den kommande månaden.
Jag forstätter med god träning och bra matvanor.




November:

Många tankar är inblandade denna månad. Jag tänker mycket på vänskap och mina relationer i övrigt. Börjar därmed sortera bland dessa.
Denna månad gör jag tre otroligt stora tentamen och klarar av dem. Lyckan är total.
Vi åker till Kiel under en hel helg i goda vänners sällskap där shopping och god mat och dryck gjorde våran helg.
Väl hemma firas första advent och hos våra grannar lyser adventsljusen.



December:

Årets sista månad och denna månad får jag verkligen smaka på barnmorskeriet på RIKTIGT. Praktiken på förlossningen börjar och jag trivs som fisken i havet. Allt nytt ger mig dock stark migrän och vårens huvudproblem knackar åter på dörren :(
Vi julpyntar hemma och gör det mysigt inför julen. Jag knegar på bemaning några dagar innan jul och firar jul i släktens och familjens sällskap. Underbart.
Idag är det som sagt Nyårsafton och den ska vi fira med familjen och vänner.

GOTT NYTT ÅR SÖTNOSAR OCH TACK FÖR DETTA ÅRET.


Kommentarer
Postat av: Katja

Gott Nytt år! :)

2008-12-31 @ 11:53:21
URL: http://candygal.blogg.se/
Postat av: sandra

oj vilken fin resumé av året!

Vad mycket som har hänt! Både bra och jobbiga saker. Herregud vad skrämmande med hjärntumör. Förstår att det var otroligt jobbigt! Men nu är du frisk eller?

Men man får se på allt bra som hänt. Som tex barnmorskeutbildningen och bröllop=)



Jag kanske ska ta och resumera året jag också...får suga lite på den...



Kram och gott nytt år=)

2008-12-31 @ 12:26:48
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/
Postat av: Mindy

Gott nytt år snäckan.krammar

2008-12-31 @ 12:36:46
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Milla.

vilka fina bilder :) Ett gott nytt år på dig :) kram

2008-12-31 @ 14:55:31
URL: http://honungssmula.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kul att läsa allas årssummering. Och ni är så otroligt vackra på er bröllopsbild. Älskar den röda buketten =)

Vill önska dig ett gott nytt år.

kramar

2008-12-31 @ 14:58:00
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/
Postat av: sofia

gott nytt år gumman!

lycka till med fortsatta studier! :)

2008-12-31 @ 16:02:40
URL: http://svasa.blogg.se/
Postat av: Evelina

gott nytt år :)

2008-12-31 @ 16:07:59
URL: http://glamourforeve.blogg.se/
Postat av: E

Duktig du är som skrivit ned din årskrönika, önskar dig ett gott nytt år!

2008-12-31 @ 16:08:03
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Therese

Vilken underbar årskrönika. Tänk vad mkt som kan hända på ett år. Hoppas att 2009 blir lika händelserikt. Gott nytt år o kram på dig!

2008-12-31 @ 17:29:12
URL: http://tessalonka.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Hej hjärtat!

vilken fin resumé av året Du skrivit.

Du skriver vergligen från hjärtat.



Jag önskar dig och din man ett underbart gott nytt år. Ska färsöka hitta längen sen gumman.

Kram/N

2008-12-31 @ 18:24:51
URL: http://nathalias.blogg.se/joakimsstoltafru
Postat av: Fru Evelina

åh gumman, ni har haft ett så underbart år, men alla sjukdomar är såklart mindre bra =(...

hoppas 2009 blir ett minst lika bra år för er!!



kramar

2008-12-31 @ 21:46:21
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Linnea

Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR! Nytt år och ny blogg, välkommen! Kramis!

2009-01-01 @ 01:39:24
URL: http://neahs.wordpress.com
Postat av: Mindy

God fortsättning snäckan på det nya året..Stor kram på dig från mig..

2009-01-01 @ 13:41:56
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

God fortsättning snäckan på det nya året..Stor kram på dig från mig..

2009-01-01 @ 13:41:59
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Sandra

vilket upp och ner år du har haft vännen! Men nytt år och nya tag! Ett riktigt gott nytt år till dig!

Kramar!

2009-01-01 @ 14:01:32
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilket härligt år du verkar ha haft trots allt :)

2009-01-01 @ 16:01:29
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Yvve

Vilken underbar blogg du har!!! Så mycket härliga bilder! började kolla eftersom du ska bli bm och det har vart min dröm också, fast nu blir det nog neonatal istället. Och sen blev jag tvungen att läsa vidare eftersom du precis som jag har en "knöl i hypofysen". God fortsättning på nya året!

Kramar

2009-01-01 @ 21:05:36
Postat av: Sessan is bride to be

Vilket år, gumman! Jag önskar dig ett fantastiskt 2009! Bara roligheter och massa söta barn som du får se komma till världen =)



Ha det super och ta hand om dig! Kram kram =)=)

2009-01-02 @ 16:24:26
URL: http://sessan82.blogg.se/
Postat av: teddy [stolt blivande barnmorska]

Yvve: Så trevlig att du hittade hit och välkommen får jag säga till dig.

Vad skoj att jobba med de minsta på sjukhuset. Vad jobbar du då som???

Hur upptäckte de din knöl på hypofysen. Vore trevlig att skriva till någon annan som också har fått gå igenom detta,



kramar från mig

2009-01-02 @ 18:02:54
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin