Allt handlar om att kunna planera!!!


Publicerat den: 2008-10-23 [21:42:57]





Här sitter jag just nu och bara är trött, trött, trött. Mycket som försöker rymma sig i huvudet och jag har gjort upp en studieplan under de närmaste 2 veckorna. Då ska det skrivas en hemtentamen och en salstentamen. Därefter väntar två salstentamen till och en stor hemtentamen under december. Dock känns det som att allt jag läser bara går in i ena örat och ut på andra sidan - eftersom det är sååå mycket. Då har jag hört att bästa metoden är att lämna böckerna i fred ett tag för att sedan läsa om allt igen. Kunskapen gömmer sig tydligen i huvudet och det blir lättare att komma ihåg på lång sikt. Så ikväll blir det inget mer. Imorgon blir det genomgång av allt åter igen.

En bra metod som fungerar för mig är iaf tex:

Måndag: Genomgång av kapitel 1 & 2. Lär allt viktigt.
Tisdag: Genom gång av kapitel 3 & 4. Lär allt viktigt.
Onsdag: Genom gång av allt jag läst hittills. Och så fortsätter det tills allt viktigt sitter där det ska. Genomgång titt som tätt är A & O för mig. En kort stund åt gången flera gånger per dag eller flera timmar på raken.

Glöm bara inte att äta och dricka mycket vatten under tiden.




Jag och en god vän ska passa på att ha lite after work tillsammans imorgon :)
Vad ska ni hitta på då?


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, planering är verkligen viktigt. Men du ser ju ut att fixa det galant!!

Ska hålla mina tummar för att du ska fixa alla tentor :)

Mysigt med afterwork!

Tobbes mamma ska komma ner hit imorron o stanna över helgen, de ska bli kul, inte ofta vi träffas, eftersom vi bor så långt ifrån varandra.

Kram!

2008-10-23 @ 22:03:29
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Linnea

Tack! Ja det är skönt att vara tillbaka=).

Det låter som en bra planering du har, håller mina tummar för att det ska gå med alla tentamen. Själv hoppade jag av min smärtkurs=/. Den var bra, men kände att jag hade alltför mycket annat att tänka på just nu. Det får bli en annan gång. Ha en fin fredag och härlig helg. Kram!

2008-10-24 @ 09:46:01
URL: http://llinnean.blogg.se/
Postat av: Caroline

Så himla duktig du är! Du verkar ha hittat en taktik som fungerar och det låter ju kanon! Jag var inte alls så duktig som du men borde varit det man lär ju sig mycket mer på det sättet. Jag är alldeles för lat. Men det känns tryggt att veta att du kommer bli en alldeles utomordentligt bra barnmorska.



Hoppas du får en härlig helg!

Kram!

2008-10-25 @ 16:35:58
URL: http://rent.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är också ssk, vart arbetar du =)?

2008-10-27 @ 09:21:44
URL: http://originellt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin