Vi är alla unika.


Publicerat den: 2008-10-06 [15:48:18]





Sorry för dålig uppdatering men idag har det varit fullt upp med morgonträning på SATS pch därefter bar det av till Biomedicinska biblioteket för att plugga. Just nu sitter jag på nedre plan - där jag faktiskt skrev min C- uppsats under sköterskeutbildningen och läser om omvårdnad av ett för tidigt fött barn. Om hur viktigt det är med miljön runt omkring barnet, lukter, bädden, ljuset och ljuden. Allt spelar in. Och det är alltid individuellt anpassat utifrån barnets behov.
Ganska så spännande faktiskt och här på detta bibliotek finns verkligen allt inom vården. Så här blir det till att sista under några timmar till faktiskt. Kände bara för att ta en liten paus för tillfället. Men det blir till att gå tillbaka till böckerna igen.
Ikväll siktar vi på: Ousiders, god mat och kanske ett glas vin för att avslappning.

Hopps ni har en fin start på den nya veckan.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad spännande det måste vara att läsa till barnmorska, speciellt som kvinna. Men mycket jobb förstår jag?



Ja förkyld, jag vet inte? Fick alltid det här när jag var yngre, börjar med torrhosta som gör att jag tappar rösten, sen blir det mer hosta på riktigt och feber :/ Har sovit massor idag och satsar på friskhet snart :)



Kramar, och tack!

2008-10-06 @ 16:33:16
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

ja ovanför sängen tänker jag också mig, fint ställe 0)



åh så jag längtar till den dagen jag börjar plugga när jag läser om vad du gör om dagarna =) skulle gärna läsa till barnmorska om man inte behövde bli barnmorska först hihi =)



kram

2008-10-06 @ 17:06:59
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jo det är klart, men det måste vara grymt coolt att veta allt det när/om ni ska ha barn sen? :)



Tack för råden gumman, sitter här under en filt och hostar, skulle gått ut men nej.. orkar inte. Får bli ipren och tv'n :)



Kramar!

2008-10-06 @ 17:45:24
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack, det är vår lille bebis, sötast i världen hihi..

Ja, min sambo gillar inte heller musikaler men erkände tillslut att den faktiskt var bra :)

Ha en fin kväll / Kram

2008-10-06 @ 18:22:45
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/
Postat av: Linda

okej, har ni mycket i skolan nu?

Jag o några kompisar har varit iväg o spelat laserdome ikväll. Annars har vi inget planerat i veckan, blir väl en massa plugg imorron, o sen rätt lugnt på den fronten tror jag..går ut i praktik nästa vecka, ser verkligen inte fram emot det..men men :)

Kram!

2008-10-06 @ 23:08:32
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin